AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #1 Skrevet 1. august 2017 Jeg har fundert og tenkt over episoder som hendte ofte da jeg var barn og lurer på om dette kan gå under kategorien psykisk mishandling. F.eks. -Dersom jeg og søsteren min ikke gjorde som vi ble fortalt ville hun heve stemmen kraftig eller skrike ut av hvis vi ikke gjorde det på 1-2-3 så ville hun eksplodere og vi ville ikke ha en mamma lengre -Alt skulle bli gjort på hennes måte og dersom vi prøvde det på vår måte (alt fra klesvask til å kutte grønnsaker) så ble hun sur og begynte med regler over at jeg ikke kunne holde på sånn når jeg ble eldre for da ville jeg ødelegge alt jeg eier og at jeg kom til å bli ubehagelig for andre å være rundt osv -Mye skriking mellom etasjene, type "nå kommer du ned hit!" -Da hun ble sur begynte hun å støvsuge skikkelig "hardt" og bråkete, og i dag er jeg i grunn redd når jeg fører støvsugerlyder. Likt med dører som plutselig går opp -Da jeg ble eldre prøvde jeg å fortelle henne at jeg ikke likte å bli skriket til og at jeg synes det var respektløst (råd jeg fant på nettet) og gikk vekk fra rommet hun befant seg i. Da begynte hun å skrike på nytt og si at jeg skal komme NÅ, jeg går ut. Da begynner hun å kaste tingene på rommet mitt på gulvet og ødelegge dem i sinne Kan legge til at hun hadde sine gode sider også og var for det meste blid, men når jeg kommer hjem iblant og noe går skeis får jeg ofte flashback til disse episodene. Er dette bare en filleting som alle opplever eller? Anonymkode: 95b12...cb1
Gjest NotNaomi Skrevet 1. august 2017 #2 Skrevet 1. august 2017 Nei,det er ikke noe alle opplever. Hun virker som en person som slet litt og sikkert var sliten. Mulig hun slet med mer. Foreldre skal jo ikke skrike osv til barn. At hun kastet tingene dine på gulvet og ødela dem tyder jo på at hun ikke hadde helt kontroll over seg selv. Uff. Ikke lett å være barn og vitne til sånt! Hvordan er det med forholdet deres i dag da?
Kvinne87Rogaland Skrevet 1. august 2017 #3 Skrevet 1. august 2017 Nei det er ikke normal oppførsel. Hun har et sinneproblem og mangler impulskontroll. De fleste voksne klarer å styre sinnet sitt, og ødelegger ikke ting i raseri som et barn. Trist at du hadde det så uforutsigbart når du vokste opp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå