Gå til innhold

Hvordan har det seg at damer har så lite peiling på data?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Damer flest kjøper apple, iphone og slikt, fordi det er lettvint og enkelt. De slipper å sette opp noe, installere noe. For den slags er for komplisert for dem.

Er det noen få damer som har android så vet de ikke hva root er for noe eller hvorfor det er kjekt å ha. De har aldri hørt om xda. Det finnes faktisk ingen kvinnelige profiler inne på xda.

Damer vet ikke hva linux er for noe.

Men legge to lag med maskara, slenge på tusenbein på øyelokkene, bruke timer foran speilet kan de. Som er ganske unyttig i grunnen. I mens det å ha litt fagkunnskap er nyttig. Men nei da, ikke damer. De er for fine til å sette seg inn i hvordan slikt fungerer.

De skal bare ha et eple på så er de fornøyde de!

Hvordan har det seg at damer har så lite kunnskap om data? Interesse for all del. Er det slik at tekniske ting er for kompliserte, er utenfor damers interesseområde? I mens sminke og slikt er det som ligger mer naturlig for kvinnfolk?

Anonymkode: a5b7d...80f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Here we go again.

Anonymkode: 7ac1f...17d

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Sier kanskje mer om omgangskretsen din enn damer generelt?

Anonymkode: e8ddb...c27

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Fordi alle menn er inkompetente i senga.

generalisering ftw

Anonymkode: 2b794...f1c

• Liker 10
Skrevet

Ja. Menn liker vel 'sånne ting' bedre enn kvinner da? Det blir jo som å spørre "Hvorfor liker ikke kvinner fotball?De synes Ronaldo er kjekk,men vet ikke en dritt om hvilke kamper Arsenal vant på 90-tallet. Blablabla"

Jeg vet forresten hva Linux er😊😙

• Liker 3
Skrevet (endret)

Kulturelle føringer og forskjellige interesseområder om jeg skal tippe. 

Når man ser hvem som utdanner seg innen IT retninger så er majoriteten menn.

På helse og sosial så er majoriteten kvinner. 

Av den grunn får vi fiktive kjønnsskiller hvor en ting blir ansett som en "mannegreie" og den andre som "kvinnegreie".

Ta f.eks psykologi faget - for ikke så altfor lenge siden var den store majoriteten psykologer og psykiatere menn. I disse dager er det stort sett kvinner som utdanner seg innen psykologi og yrket vil ha stor overvekt av kvinner i nær fremtid. Hvorfor psykologi gikk fra å være en "mannegreie" til å bli en "kvinnegreie" er jeg dog ikke sikker på.

Med dette i bakhodet så er det ikke umulig at rollene innen IT industrien også snus om faget går fra å bli ansett som guttete til og bli sett på som jentete. Vi vet jo at kvinner som utdanner seg innen programmering er like dyktige som mannlige programmerere ; ifølge studier fra et universitet i USA så er er kvaliteten på kvinners kildekode hakket bedre en menns.

Endret av WubWub
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så damer kan lite om data fordi de oppfatter det som ufeminint å kunne noe om data? De kjøper apple fordi det er femi?

• Liker 1
Skrevet

Nå fikk jeg kraftig deja vu. Jeg er brennsikker på at jeg har lest denne tråden før!

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Damer flest kjøper apple, iphone og slikt, fordi det er lettvint og enkelt. De slipper å sette opp noe, installere noe. For den slags er for komplisert for dem.

Er det noen få damer som har android så vet de ikke hva root er for noe eller hvorfor det er kjekt å ha. De har aldri hørt om xda. Det finnes faktisk ingen kvinnelige profiler inne på xda.

Men legge to lag med maskara, slenge på tusenbein på øyelokkene, bruke timer foran speilet kan de. Som er ganske unyttig i grunnen. I mens det å ha litt fagkunnskap er nyttig. Men nei da, ikke damer. De er for fine til å sette seg inn i hvordan slikt fungerer.

De skal bare ha et eple på så er de fornøyde de!

Hvordan har det seg at damer har så lite kunnskap om data? Interesse for all del. Er det slik at tekniske ting er for kompliserte, er utenfor damers interesseområde? I mens sminke og slikt er det som ligger mer naturlig for kvinnfolk?

Hei TS.

Jeg er kvinne og har startet og er administrerende direktør i et IT selskap med 8 ansatte. Tidligere har jeg studert innovasjon på UC Berkley og vært med i en IT Startup i Silicon Valley. Synes jeg har oppnådd ganske så mye på mine 30 år, og IT kompetansen bra.

Hva har du å skryte av siden du tydeligvis føler du er den rette til å heve deg over damer på den måten?

Anonymkode: 4eef2...fcd

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Ardwinna skrev:

Nå fikk jeg kraftig deja vu. Jeg er brennsikker på at jeg har lest denne tråden før!

Det har vært flere.

Fant denne i farten:

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det har vært flere.

Fant denne i farten:

Jepp, og denne:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gidd a. 

Anonymkode: 51010...717

Skrevet

Med all denne kunnskapen som trådstarter innehar om data og andre teknologiske duppeditter velger trollet å henge på kvinneguiden... bank, bank! Er det noen hjemme?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Ardwinna skrev:

Jepp, og denne:

Og denne:

Populært tema blandt gutta boys. :fnise:

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
21 minutes ago, AnonymBruker said:

r det noen få damer som har android så vet de ikke hva root er for noe eller hvorfor det er kjekt å ha. De har aldri hørt om xda. Det finnes faktisk ingen kvinnelige profiler inne på xda.

Det eneste som kan minne om Linux i android er kernelen. Resten er spyware.

Anonymkode: 07314...0e9

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei TS.

Jeg er kvinne og har startet og er administrerende direktør i et IT selskap med 8 ansatte. Tidligere har jeg studert innovasjon på UC Berkley og vært med i en IT Startup i Silicon Valley. Synes jeg har oppnådd ganske så mye på mine 30 år, og IT kompetansen bra.

Hva har du å skryte av siden du tydeligvis føler du er den rette til å heve deg over damer på den måten?

Anonymkode: 4eef2...fcd

La meg gjette, din bærbare er en apple og din mobil er en iphone?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Bakepulver skrev:

Med all denne kunnskapen som trådstarter innehar om data og andre teknologiske duppeditter velger trollet å henge på kvinneguiden... bank, bank! Er det noen hjemme?

Det er vel her det ferdes mest kvinner? Så hvis man lurer på hvorfor kvinner kan så lite om data så er dette vel rette stedet å spørre? Nå fikk vi jo et klart svar: kvinnfolk er redde for at det å ha noe annet enn iphone gjør dem maskuline.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

La meg gjette, din bærbare er en apple og din mobil er en iphone?

Hvorfor kan du ikke svare ordentlig? Tullesvar.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Ardwinna skrev:

Jeg fant ikke noe svar, så da spurte jeg.

Skrevet

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er vel her det ferdes mest kvinner? Så hvis man lurer på hvorfor kvinner kan så lite om data så er dette vel rette stedet å spørre? Nå fikk vi jo et klart svar: kvinnfolk er redde for at det å ha noe annet enn iphone gjør dem maskuline.

Neida det går så fint så! Jeg bare sminker meg litt ekstra og flagrer med tusenbeinvippene mine så legger ingen merke til Androidtelefonen min! Tihi! :sminkedokke:

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...