AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #1 Skrevet 1. august 2017 Som tittelen sier.. grunnen til at jeg spør er fordi jeg var kanskje litt rask med å gi forloveren min en liste over de jeg kunne tenkt meg å hatt med på utdrikningsslaget, og hun har allerede tatt kontakt med alle på lista for å informere om at de er invitert. Ene personen som er invitert har jeg hatt sporadisk kontakt med etter jeg flyttet til en annen by for å ta bachelor, så det er fremdeles usikkert om kontakten blir å ta seg opp igjen når jeg flytter tilbake. Hun har vel kontaktet meg 1-2 ganger på eget initiativ i løpet av de siste tre årene, og har vært omtrent opptatt hele tiden når jeg har vært hjemme og spurt om å finne på noe. Eneste jeg føler er dumt er at da blir hun den eneste som blir med på utdrikningsslaget som ikke blir med i bryllupet, og får litt dårlig samvittighet for det. Hva tenker dere? Anonymkode: 9a995...cfe
Lærke Skrevet 1. august 2017 #2 Skrevet 1. august 2017 Jeg tenker det er snålt å bli invitert i utdrikningslag, men ikke i bryllupet og iallfall om det kun er 1 som ikke er invitert i bryllupet. Det er nesten bare slemt 43
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #3 Skrevet 1. august 2017 Her har du møkka på leggen, og må selvsagt invitere henne i bryllupet. Du inviterer da ikke folk som ikke er invitert i bryllupet i utdrikningslaget ditt, og da spesielt dersom det kun gjelder en av de inviterte. Anonymkode: 3a11a...be2 32
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #4 Skrevet 1. august 2017 Hadde reagert meget sterkt om jeg ble invitert i et utdrikningslag, men ikke i bryllupet. Sånt gjør man ikke der jeg er fra ... rett og slett slemt. Anonymkode: 48108...c25 15
Rosalie Skrevet 1. august 2017 #5 Skrevet 1. august 2017 Man inviterer ikke folk i utdrikningslaget med mindre de også inviteres i bryllupet. Eneste unntak fra dette er når absolutt ingen venner inviteres i bryllupet. 8
Gjest Margit Spat Skrevet 1. august 2017 #6 Skrevet 1. august 2017 Jeg er ikke helt enig med de ovenstående. Et utdrikningslag kan være en anledning til å samle mange flere gamle venninner enn de som naturlig vil være invitert i bryllupet. Jeg har vært i, og har vært invitert i, en god del flere utdrikningslag enn bryllup. I alle utdrikningslagene har det vært flere deltakere som ikke har vært invitert i bryllupet. Ingen sure miner av den grunn. Jeg har i alle fall aldri følt meg som en «annenrangs» deltaker i utdrikningslag selv om jeg ikke har vært invitert i bryllupet. Hvis jeg hadde vært fornærmet på brudeparet over ikke å bli invitert i bryllupet, ville jeg ikke takket ja til å delta i utdrikningslaget, heller. Så enkelt tenker i alle fall jeg om akkurat det. Det som er litt dumt i TS sitt tilfelle, og som jeg synes man burde unngå, er å invitere kun én «ikke-bryllupsgjest» til utdrikningslaget. Da ville jeg nok invitert henne i bryllupet også.
Gjest O.G. Skrevet 1. august 2017 #7 Skrevet 1. august 2017 (endret) 54 minutter siden, Margit Spat skrev: Jeg er ikke helt enig med de ovenstående. Et utdrikningslag kan være en anledning til å samle mange flere gamle venninner enn de som naturlig vil være invitert i bryllupet. Jeg har vært i, og har vært invitert i, en god del flere utdrikningslag enn bryllup. I alle utdrikningslagene har det vært flere deltakere som ikke har vært invitert i bryllupet. Ingen sure miner av den grunn. Jeg har i alle fall aldri følt meg som en «annenrangs» deltaker i utdrikningslag selv om jeg ikke har vært invitert i bryllupet. Hvis jeg hadde vært fornærmet på brudeparet over ikke å bli invitert i bryllupet, ville jeg ikke takket ja til å delta i utdrikningslaget, heller. Så enkelt tenker i alle fall jeg om akkurat det. Det som er litt dumt i TS sitt tilfelle, og som jeg synes man burde unngå, er å invitere kun én «ikke-bryllupsgjest» til utdrikningslaget. Da ville jeg nok invitert henne i bryllupet også. Jeg synes det er uheldig å invitere folk til utdrikkingslaget når de ikke skal i bryllupet. Beskjeden som sendes ut blir: Du er ikke god nok til å spanderes middag på, men det er naturlig for meg å la deg spandere på meg i utdrikkingslaget mitt. Endret 1. august 2017 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #8 Skrevet 1. august 2017 Jeg hadde blitt veldig skuffet hvis jeg var god nok for et utdrikningslag men ikke bryllupet. Anonymkode: 05cd6...0cc 11
Gjest O.G. Skrevet 1. august 2017 #9 Skrevet 1. august 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde blitt veldig skuffet hvis jeg var god nok for et utdrikningslag men ikke bryllupet. Anonymkode: 05cd6...0cc Det er sånt som gir en lyst til å pynte på ei kjerrings fjes to dager før bryllupet.
Sirah Skrevet 1. august 2017 #10 Skrevet 1. august 2017 1 time siden, Margit Spat skrev: Jeg er ikke helt enig med de ovenstående. Et utdrikningslag kan være en anledning til å samle mange flere gamle venninner enn de som naturlig vil være invitert i bryllupet. Jeg har vært i, og har vært invitert i, en god del flere utdrikningslag enn bryllup. I alle utdrikningslagene har det vært flere deltakere som ikke har vært invitert i bryllupet. Ingen sure miner av den grunn. Jeg har i alle fall aldri følt meg som en «annenrangs» deltaker i utdrikningslag selv om jeg ikke har vært invitert i bryllupet. Hvis jeg hadde vært fornærmet på brudeparet over ikke å bli invitert i bryllupet, ville jeg ikke takket ja til å delta i utdrikningslaget, heller. Så enkelt tenker i alle fall jeg om akkurat det. Det som er litt dumt i TS sitt tilfelle, og som jeg synes man burde unngå, er å invitere kun én «ikke-bryllupsgjest» til utdrikningslaget. Da ville jeg nok invitert henne i bryllupet også. Enig 👏 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #11 Skrevet 1. august 2017 Vi skal ha et veldig lite bryllup (ca 25 gjester) og det meste er familie. Jeg har kommet fram til at det blir verdens minste utdrikningslag med meg og min forlover, for jeg kommer ikke til å invitere flere venninner i bryllupet og hverken mannen eller jeg har søstre ☺️ Det er greit for meg, jeg har flere jeg kunne invitert i utdrikningslag, men det blir som sagt et lite bryllup. Vil ikke fornærme noen ved å kun invitere til utdrikningslag. Da måtte det i såfall blitt veldig enkelt der deltakerne slapp betale noe og slik. Ville selv synes det var greit å bli invitert i utdrikningslag uten å være bryllupsgjest, men ikke hvis man var den eneste eller en av få som ikke var invitert. Da hadde jeg følt meg litt "annenrangs". Anonymkode: 9fe9d...bbe 1
mimmis25 Skrevet 2. august 2017 #12 Skrevet 2. august 2017 Vet flere synes det er helt greit, men jeg hadde ikke dratt i et utdrikningslag hvis jeg ikke var invitert i bryllupet. Hadde føltes helt feil og på en måte litt "til overs". 4
Carrot Skrevet 2. august 2017 #13 Skrevet 2. august 2017 14 timer siden, O.G. skrev: Jeg synes det er uheldig å invitere folk til utdrikkingslaget når de ikke skal i bryllupet. Beskjeden som sendes ut blir: Du er ikke god nok til å spanderes middag på, men det er naturlig for meg å la deg spandere på meg i utdrikkingslaget mitt. Eller, om man kommuniserer godt at vi tar en heidundrende fest i forbindelse med utdrikkingslaget og spanderer på venner i form av et party fordi vi velger IKKE ha et stort bryllup.. Forutsetningen er selvsagt at det ikke da bare dreier seg om EN venn... 5
Gjest O.G. Skrevet 2. august 2017 #14 Skrevet 2. august 2017 4 minutter siden, Carrot skrev: Eller, om man kommuniserer godt at vi tar en heidundrende fest i forbindelse med utdrikkingslaget og spanderer på venner i form av et party fordi vi velger IKKE ha et stort bryllup.. Forutsetningen er selvsagt at det ikke da bare dreier seg om EN venn... Hva er forskjell på å invitere folk til bryllupsfesten og spandere på dem et party da?
Carrot Skrevet 2. august 2017 #15 Skrevet 2. august 2017 Akkurat nå, O.G. skrev: Hva er forskjell på å invitere folk til bryllupsfesten og spandere på dem et party da? En fest koster drikken, en bryllupsfest koster mer..
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #16 Skrevet 2. august 2017 8 minutter siden, Carrot skrev: En fest koster drikken, en bryllupsfest koster mer.. Nåja. Spa til brud og forlover. Innspilling av video i proff studio. Spandere på mat og drikke til brud. Osv osv osv. Mange utdrikningslag i dag koster ofte 1500-2000 per pers. Absolutt ikke uvanlig pris. Anonymkode: 86e6d...465 1
Carrot Skrevet 2. august 2017 #17 Skrevet 2. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nåja. Spa til brud og forlover. Innspilling av video i proff studio. Spandere på mat og drikke til brud. Osv osv osv. Mange utdrikningslag i dag koster ofte 1500-2000 per pers. Absolutt ikke uvanlig pris. Anonymkode: 86e6d...465 fest - ikke spa og video poenget mitt var at det kommer ann på hvordan man inviterer og til hva - og at man ikke ekskluderer en men flere.. Ser nå at det kanskje var vanskelig å forstå og at jeg kanskje ikke var detaljert nok for enkelte. 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #18 Skrevet 2. august 2017 Det er jo stor forskjell på utdrikningslag også. Noen inkluderer spa og fallskjermhopp og masse stas på bruden - og koster flere tusen for de som skal være med. Men det MÅ jo ikke koste så mye. Hvis jeg skulle hatt utdrikningslag (noe jeg antakelig ikke skal ha på grunn av veldig lite bryllup), så hadde det vært uaktuelt at det skulle koste mye for de inviterte, særlig fordi de ikke er invitert i bryllupet. Har lite sansen for dyre utdrikningslag uansett, og hadde synes det var mye hyggeligere med en piknik på et hyggelig sted med god mat og drikke - som jeg spanderte, eller kanskje folk tok med seg litt mat til et felles bord. Eller bare en hyggelig sammenkomst på annet vis som ikke koster stort for de som skal være med. Anonymkode: 9fe9d...bbe 3
Gjest O.G. Skrevet 2. august 2017 #19 Skrevet 2. august 2017 4 timer siden, Carrot skrev: En fest koster drikken, en bryllupsfest koster mer.. Ja, ja, men gaver skal dere ha okke som....
Carrot Skrevet 2. august 2017 #20 Skrevet 2. august 2017 1 time siden, O.G. skrev: Ja, ja, men gaver skal dere ha okke som.... hæ? gaver i utdrikkingslag? Aldri hørt om.. Er det noe norsk greier? Og hvem er dere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå