Gå til innhold

Noen soer at 1.årsstudenter ikke får semesterregistrere seg før skolestart, og noen sier noe annet.. Noen som vet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier, kan vi semesterregistrere oss nå før studiestart, eller må vi vente?

Er det sånn at ingen 1.årsstudenter får penger fra lånekassen før etter de har begynt studiene? 

Anonymkode: db986...75b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. 

Nei. 

Anonymkode: ebfb3...361

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. 

Nei. 

Anonymkode: ebfb3...361

Ja, vi kan, eller ja, vi må vente?

Nei, vi får ikke penger før studiestart, eller nei, det er ikke sånn?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer fra studiested til studiested. 

Anonymkode: a73cc...716

• Liker 2
Gjest Rosetelys
Skrevet (endret)

.

Endret av Rosetelys
Skrevet

Som regel må 1. Årsstudenter møte første skoledag for å bekrefte studieplassen og får ikke penger før dette. 

Ofte tar det litt tid før skolen har fått ordnet påloggingsinfo til studentweb osv. Har du fått påloggingsinfo? Hvis ikke antar jeg du må vente til etter skolestart for å registrere deg.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, boblevann skrev:

Som regel må 1. Årsstudenter møte første skoledag for å bekrefte studieplassen og får ikke penger før dette. 

Ofte tar det litt tid før skolen har fått ordnet påloggingsinfo til studentweb osv. Har du fått påloggingsinfo? Hvis ikke antar jeg du må vente til etter skolestart for å registrere deg.

Jeg får logget meg inn, men det står at jeg ikke har studierett ved denne institusjonen..

AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke brukernavn og passord på studentweb, så ringer du inn til skolen din og får.

Så logger du inn, og betaler semesteravgift. Deretter må du vente et par dager slik at det blir registrert - så kan du registrere deg

Anonymkode: 7a240...5e3

AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Så logger du inn, og betaler semesteravgift. Deretter må du vente et par dager slik at det blir registrert - så kan du registrere deg

NTNU førsteårs får ikke gjort dette, står bare at det ikke finnes noe studie registrert på oss så vi kan ikke betale/lage regning, så vi må vente til den uka skolen starter (da får vi mail med info)

Anonymkode: cbdbd...fcd

Skrevet

Jeg brukte Bankid til å logge inn. Fikk registrert og betalt natt til søndag. Skal gå UiA. 

Tror det varierer etter hvilket studiested man skal gå.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har semesterregistrert meg og betalt studieavgift. Logget inn med BankID. 

Anonymkode: 6bd98...017

AnonymBruker
Skrevet

Du logger inn på studentweb for å registrere deg. Bruk bankId om du er førstegangs student uten bruker.

Viss du søkte lån i juni eller begynnelsen av juli og har betalt semester avgift, vil du få utlevert stipend og lån senest 22 august.

Har du verken søkt lån eller betalt semester avgift, kan det hende du ikke får før den 15 september.

Anonymkode: 6fbd2...17c

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du logger inn på studentweb for å registrere deg. Bruk bankId om du er førstegangs student uten bruker.

Viss du søkte lån i juni eller begynnelsen av juli og har betalt semester avgift, vil du få utlevert stipend og lån senest 22 august.

Har du verken søkt lån eller betalt semester avgift, kan det hende du ikke får før den 15 september.

Anonymkode: 6fbd2...17c

Sååå lenge til. Jeg skulle jo kjøpe meg sprit og biff for de pengene!!!!

Men så må jeg visst møte opp også! ARRRGH!

AnonymBruker
Skrevet

Så lei av alle som sier det er bare å registrere seg med bankid nå, det hjelper jo ikke om man får logget inn - når skolen ikke har fått lagt oss inn på studiet, da får vi ikke ordnet faktura uansett.

Anonymkode: cbdbd...fcd

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal gå på HVL og betalte semesteravgift og registrerte meg igår. Men står fortsatt på lånekassen sine sider at de må få melding fra skolen om at jeg er student. Håper ikke det tar lang tid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...