Gå til innhold

Hvor ofte skifter dere på sengen?

¤Tiili¤

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Nå som vi har seng på gulvet, blir det annenhver uke omtrent. Da vi bodde på hems, skal jeg innrømme at det vanligvis gikk minst en måned mellom hver gang noen av oss skiftet, fordi det var så ufattelig kronglete å komme til at vi bare utsatte det. Dessuten var senga litt sånn "ute av syne, ute av sinn", så jeg glemte det hele tiden.

Nå er jeg så glad for å sove i normalhøyde at jeg rer opp senga med sengeteppe nesten hver dag - og det har jeg aldri gjort før i hele mitt liv... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskedamen skifter annenhver uke!!

Hun er den beste investeringen vi har gjort. Det er sååå deilig å komme hjem til helt rent hus og helt rent sengetøy annenhver onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver annenhvær uke. Hender jeg glemmer det ut og det går 3 uker.

Men det er viktigere å skifte putetrekk oftere, med tanke på huden og sånt. Leste det i et eller annet blad. Og så er det ikke bra å re opp senga. I så tilfelle skal en brette det ned engang så det ligger nederst i sengen. For da blir det kaldere i senga og midden trivest ikke så bra da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi skifter sjeldnere enn annenhver uke, men oftere enn en gang i måneden. Men det er jo et stort poeng at vi sover med pysj, og vasker selvfølgelig pysjen oftere enn sengetøyet. Hvis man sover naken havner all død hud osv. i senga, og blir herlig midd-mat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ikke akkurat husmora!

Vi har hatt slike tråder tidligere, og de har inspirert meg til å skifte sengetøy oftere. Nå er det ca hver 14. dag, men det er ofte litt avhengig av situasjonen - nå venter jeg f.eks. til mannen min kommer hjem fra reise, slik at vi kan legge oss samen i helt ren seng..... :sjarmor:

...og litt sånn apropos..... ett lite spørsmål jeg har når det gjelder skifte av sengetøy: Hva gjør dere når dere har sex? Får det noe så si for behovet for hyppig skifte? Vi tar alltid med oss et håndkle, lettere å vaske det etterpå enn alt sengetøyet, liksom....

Pussig, dette er liksom ikke en ting som hører med til barnelærdommen :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis man lufter sengen godt når man står opp og støvsuger sengen inimellom er det begrenset hvor mye midd som overlever. Selv skifter jeg sengetøy 1 gang i uken fordi jeg liker følelsen, egentlig er det ikke nødvendig å skifte så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skifter på sengene her i huset annen hver uke.

Kan bli oftere til veslemor noen ganger.

Koldbruna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ninakanin

Jeg skifter det i teorien annenhver uke, men går det lengre tid så minner midden meg på det. Kravle kravle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg bruker å tenke at dette er gratis luksus.. Skifter annenhver fredag, og jeg stryker ALT av sengetøy..

Ingenting som å legge seg nydusjet i nystrøkne lakener..

Heeelt gratis er det jo ikke..jo oftere en skifter, jo oftere må en vaske og stryke..og det koster jo penger!! (strømforbruk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heeelt gratis er det jo ikke..jo oftere en skifter, jo oftere må en vaske og stryke..og det koster jo penger!! (strømforbruk)

Jeg vil kanskje si at tiden en bruker på dette er enda mer verdifull. Men for all del, noe skal en jo unne seg og vi bruker en stor del av livet i sengen så det er godt mulig at dette ikke er så galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...