Gå til innhold

"Evig eies kun det tapte..."

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært singel i mange år, har jo hatt noen opplevelser og et par forhold, men ikke noe varig. Selvfølgelig har jeg stunder hvor jeg kan bli nedfor og lengtende, men det går over.

Nå kjenner jeg uroen igjen, for plutselig dukker fortiden opp i form av meldinger fra to menn som jeg ble kjent med og fikk følelser for. (Av forskjellige årsaker rant ting ut i sanden med begge.) Den ene så langt tilbake som 2013, hvis jeg husker riktig. Nå har han begynt å sende flere meldinger og mange flotte bilder fra et opphold i et annet land. Den foreløpig siste meldingen lyder slik på slutten: 

Har deg ofte i tankene mine og fantasiene vet du.... lengter sånn etter å være nær deg.... og oppleve den enormt sterke feminine sensualiteten din... helt spesielt!! ❤️❤️

Jeg har ikke svart på noen av meldingene hans.

Den andre mannen har sendt meldinger gjennom flere måneder nå, senest idag.

Hei (mitt navn). Kjære deg. Jeg vet ikke hvor kjent du er med hvordan Facebook fungerer. Derfor sier jeg: dette jeg skriver her og nå er bare mellom oss, det er en chat, ikke noe andre kan lese. Jeg fikk melding om at du ber om vennskap med meg på Facebook. Det har jeg ingenting i mot, men siden du ikke har svart på tidligere henvendelser fra meg, både her og sms, så ville jeg bare forsikre meg om at du virkelig vil det, og ikke bare trykket feil. Du vet jeg likte vårt møte veldig godt. Og jeg fantaserer ofte om det, ennå, det var deilig. Villt og fint og deilig. Klem fra (navn).

Denne svarte jeg på:

Det var en feiltagelse. Jeg scrollet i bilder som kom opp og trykket feil. Jeg fikk et godt inntrykk av deg den gangen for flere år siden og ville gjerne utvikle bekjentskapet. Men du hadde alltid unnskyldninger, så nå er det for sent.

Han:

Det syns jeg er trist å høre (... ) Jeg ber om unnskyldning for at jeg var så ustadig og for at jeg såret deg. Selv om det er fåfengt å si nå, så skulle jeg virkelig ønske jeg kunne gjøre om på en del ting i den perioden. Og at det fine vi hadde kontakt med der, hos hverandre, kunne blitt til en ressurs for oss begge. Vi hadde en sjelden seksuell energi sammen. Med masse humor og vidd. Sjeldent, spør du meg.
Du gjorde et uutslettelig inntrykk på meg, skal du vite, ... Klem.

Hva gjør jeg nå, da? Begge er fine på hver sin måte, men de skuffet meg. Så får jeg naturligvis tanker om "gresset på den andre siden" og at nå duger jeg.

Jaja, et hjertesukk fra meg.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For noen kleine meldinger. De skriver som om de er over 60? Tenker du får fortsette kontakten dersom du er interessert. Det må du jo bestemme selv.

Anonymkode: 80ec4...a5d

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Haha enig FOR noen kleine meldinger. Høres ut som en marokaner som prøver å lure en gammel bestemor til å smugle for henne og har brukt google translate .

Anonymkode: be3f8...5bb

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Er nok enig i at dette hadde blitt litt kleint ja. Personlig er jeg av den oppfatning at det er en grunn til at et noe blir slutt eller aldri utvikler seg til noe mer. Det handler selvfølgelig primært om den man møter, men også timing, tid og sted er med på å avgjøre om det blir noe mer. 

Anonymkode: 7bd33...988

Skrevet

Det høres litt ut som du har pult hjernen ut av øra på to meget voksne herremenn. 

Folk som skriver kleint pleier å være litt kleine. Og ingen orker kleine folk i lengden. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Haha enig FOR noen kleine meldinger. Høres ut som en marokaner som prøver å lure en gammel bestemor til å smugle for henne og har brukt google translate .

Anonymkode: be3f8...5bb

:ler: enig

Anonymkode: 0d7a7...4c0

• Liker 3
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Arcturus skrev:

Det høres litt ut som du har pult hjernen ut av øra på to meget voksne herremenn. 

Folk som skriver kleint pleier å være litt kleine. Og ingen orker kleine folk i lengden. 

Begge er rundt 50 år, kunstnere, kultiverte mennesker. Gjennomsnittsalderen på KG er vel på tenåringsnivå, så jeg burde ha forutsett at jeg ikke kom til å få noen seriøse bemerkninger.

Endret av Arabella
  • Liker 15
Gjest New Girl
Skrevet

Kleint eller kultivert, det høres uansett ikke ut som om noen av de er ute etter noe seriøst, men at de bare ønsker en runde til med deg. Så da spørs det jo hva du ønsker. 

AnonymBruker
Skrevet

Litt sånn Aune Sand typer da eller? Jeg er også i den alderen hvor jeg kan date 50-åringer, men de der høres ut som de er nærmere 70 ut i fra hvordan de formulerer seg på. Aldri i livet om jeg hadde svart på noe sånt, det er jo helt komisk.

• Liker 9
Skrevet (endret)

.

Endret av Arabella
AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet her er vel "Hva vil du?"

Om du skulle si ja til et møte, en middag på et bedre lokalt sted. Ville de reise til ditt sted? Ville de møtes og bli kjent på nytt? Vi er ingen av oss nøyaktig den samme som vi var for 4-5 år siden. Ikke du. Ikke de heller.

Ord er billige. Skriftlige ord er ennå billigere. Handling teller.

Anonymkode: 4530d...eda

• Liker 6
Skrevet
12 minutter siden, Arabella skrev:

Begge er rundt 50 år, kunstnere, kultiverte mennesker. Gjennomsnittsalderen på KG er vel på tenåringsnivå, så jeg burde ha forutsett at jeg ikke kom til å få noen seriøse bemerkninger.

Ut fr meldingene å bedømme så høres de ikke særlig kultiverte ut. Klisjeer på løpende bånd. Jeg hadde løpt andre veien..... Du skriver selv at de skuffer deg. Det burde du ta på alvor og jeg ville lett videre enn noen som kanskje er mer passende, og litt mer ledig og morsom ;)

• Liker 12
Skrevet

Et par gamle grabukker dette, vel.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Overse begge. Han første kan ikke bruke ellipse korrekt ... Han andre: Han bruker liten bokstav etter kolon. 

Anonymkode: 87bcb...50b

• Liker 5
Skrevet

ps. det kan hende at problemet løser seg selv dersom de oppdager at du har lagt ut meldingene åpent på nett......

" dette jeg skriver her og nå er bare mellom oss....." - og KG og resten av Norge

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Ironigenerasjonen er ikke død, skjønner jeg. Det som er pinligst i denne tråden, er ikke meldingene, men hvor langt dere går i å hetse moden uttrykksform, som om det er noe galt med hvordan disse mennene formulerer seg. Det er vel tryggest å ironisere og holde alt på en armlengdes avstand for de fleste av dere, heller enn å være åpne for at det finnes mennesker i forskjellige kulturelle lag som uttrykker seg på måter som kan være fremmede for dere her inne.

Anonymkode: e8916...559

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Lærke skrev:

Ut fr meldingene å bedømme så høres de ikke særlig kultiverte ut. Klisjeer på løpende bånd. Jeg hadde løpt andre veien..... Du skriver selv at de skuffer deg. Det burde du ta på alvor og jeg ville lett videre enn noen som kanskje er mer passende, og litt mer ledig og morsom ;)

Hvis du skal ha så strenge kriterier, finnes det knapt nok et kultivert menneske her i landet. Hvilket for øvrig, ved nærmere ettertanke, kan være en helt legitim påstand.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ironigenerasjonen er ikke død, skjønner jeg. Det som er pinligst i denne tråden, er ikke meldingene, men hvor langt dere går i å hetse moden uttrykksform, som om det er noe galt med hvordan disse mennene formulerer seg. Det er vel tryggest å ironisere og holde alt på en armlengdes avstand for de fleste av dere, heller enn å være åpne for at det finnes mennesker i forskjellige kulturelle lag som uttrykker seg på måter som kan være fremmede for dere her inne.

Jeg tror at for 99% av alle kvinner så vil ikke de meldingene der vekke begeistring på noen som helst slags måte. Det går an å anstrenge seg litt, da, hvis man skal prøve å sjekke opp noen.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Les gjennom det de skriver - de lengter etter SEXEN dere hadde, ikke deg. Om det er ok for deg, svarer du.

Anonymkode: e6daf...108

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at for 99% av alle kvinner så vil ikke de meldingene der vekke begeistring på noen som helst slags måte. Det går an å anstrenge seg litt, da, hvis man skal prøve å sjekke opp noen.

Vel, svært mange kvinner pleier faktisk å begeistres av langt, langt mindre enn dette. Du har kanskje ikke lest så mye på samlivforumet på Kvinneguiden?

Husk at det er en kontekst her. Det er ikke slik at dette er en første forførelse, her finnes det felles minner fra før av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...