Gå til innhold

Onani og bibelen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Onan lot sæden sin gå til spille på bakken. Han var virkelig en syndig pervo altså! For en kinky føkker. Han ble det offentlige eksempelet på hva man IKKE skal gjøre. 

Men hvorfor skapte gud sånne mennesker? Mennesker med seksualdrift. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Nei! Jeg onanerer med glede, for det holder kroppen sunn og frisk! Føler overhodet ikke at jeg gjør noe galt, heller det motsatte, jeg tar vare på sexlysten min, som igjen tar vare på sexlivet med mannen, som igjen gjør mannen glad. Og glade mennesker kan det aldri bli for mange av! Glade mennesker får glade barn! 

Så indirekte blir familier lykkelige av at folk onanerer! Nemlig!

Enig jeg!!!!

• Liker 1
Skrevet

Bare husk at man kan bli blind av å onanere for mye. Selv begynner jeg å se dårlig nå. :)

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Ulla Ullsokk skrev:

Nei! Jeg onanerer med glede, for det holder kroppen sunn og frisk! Føler overhodet ikke at jeg gjør noe galt, heller det motsatte, jeg tar vare på sexlysten min, som igjen tar vare på sexlivet med mannen, som igjen gjør mannen glad. Og glade mennesker kan det aldri bli for mange av! Glade mennesker får glade barn! 

Så indirekte blir familier lykkelige av at folk onanerer! Nemlig!

Så lenge du ikke fantaserer om og begjærer nabomannen, og du og mannen din er godt fornøyd hjemme er det jo ikke noe galt i det du gjør :) De fleste syndene vi gjør, gjør vi med tankene våre. Og de er vanskelig å unngå. 

5 timer siden, Hottrio skrev:

Bare husk at man kan bli blind av å onanere for mye. Selv begynner jeg å se dårlig nå. :)

Tror du bør ta en tur til optiker om du ser dårlig :) 

Skrevet (endret)
2 timer siden, Gjøksuppe skrev:

Så lenge du ikke fantaserer om og begjærer nabomannen, og du og mannen din er godt fornøyd hjemme er det jo ikke noe galt i det du gjør :) De fleste syndene vi gjør, gjør vi med tankene våre. Og de er vanskelig å unngå. 

Og her igjen sliter jeg SKIKKELIG!

Jeg NEKTER å ha dårlig samvittighet for tankene mine! Det er hva man GJØR som teller! Man kan ikke noe for hva man føler, men man har et valg når det kommer til hvordan man skal håndtere følelsene. Når man snakker som deg så trer man skam nedover alle mennesker, så de nesten tror at de er født syndige, som du også sier.

Jeg synes til og med det er ok om mannen min fantaserer om nabokona, bare han ikke drømmer om henne eller forteller det til meg! Hva han tenker på når han runker er hans sak, så lenge det er meg han vil ha og velger å leve med! Jeg kan ikke eie hjernen hans! Jeg kan garantere at så godt som alle som har vært sammen i mange år kan fantasere om andre, uten at det trenger å true samlivet på noen måte. Derimot, hvis folk skulle følt masse skam og begynt å forakte seg selv for det, DA har vi et problem! Da ville flere familier røket og flere barn vært skilsmissebarn.

At du sier at vi gjør de fleste syndene med tankene, synes jeg er så trist! For deg og for alle som tenker som deg. SER dere ikke hvor ulogisk det er? SKJØNNER dere ikke at dette er gamle hersketeknikker som burde vært skrotet for lengst? 

Det er så jeg ikke tror at du er seriøs! Men så vet jeg jo at det finnes mennesker som deg. Jeg blir bare så oppgitt og skulle ønske de fleste med sånne holdninger ikke fikk barn, for å vokse opp med skam gjør noe med deg og det unner jeg ingen! Jeg har ikke gjort det selv, heldigvis, men jeg har sett det på nært hold. Og det er trist, bare trist!

Endret av Ulla Ullsokk
Skrevet
23 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Jeg NEKTER å ha dårlig samvittighet for tankene mine! Det er hva man GJØR som teller! Man kan ikke noe for hva man føler, men man har et valg når det kommer til hvordan man skal håndtere følelsene. Når man snakker som deg så trer man skam nedover alle mennesker, så de nesten tror at de er født syndige, som du også sier.

Jeg synes til og med det er ok om mannen min fantaserer om nabokona, bare han ikke drømmer om henne eller forteller det til meg! Hva han tenker på når han runker er hans sak, så lenge det er meg han vil ha og velger å leve med! Jeg kan ikke eie hjernen hans! Jeg kan garantere at så godt som alle som har vært sammen i mange år kan fantasere om andre, uten at det trenger å true samlivet på noen måte. Derimot, hvis folk skulle følt masse skam og begynt å forakte seg selv for det, DA har vi et problem! Da ville flere familier røket og flere barn vært skilsmissebarn.

At du sier at vi gjør de fleste syndene med tankene, synes jeg er så trist! For deg og for alle som tenker som deg. SER dere ikke hvor ulogisk det er? SKJØNNER dere ikke at dette er gamle hersketeknikker som burde vært skrotet for lengst? 

Det er så jeg ikke tror at du er seriøs! Men så vet jeg jo at det finnes mennesker som deg. Jeg blir bare så oppgitt og skulle ønske de fleste med sånne holdninger ikke fikk barn, for å vokse opp med skam gjør noe med deg og det unner jeg ingen! Jeg har ikke gjort det selv, heldigvis, men jeg har sett det på nært hold. Og det er trist, bare trist!

Vel det er jo sånn at tanker og begjær etter andre kvinner enn sin kone fort kan ta overhånd og påvirke både dynamikken i ekteskapet og lede til utroskap om en blir for komfortabel med tanken. Bibelen oppmoder oss om å fokusere på det som er viktig her i livet, medmenneskelighet, veldedighet og kjærlighet. Ikke å gå rundt å sikle etter nabokona, for å sette det på spissen.

Du sier det er hva man gjør som gjelder, men når det kommer til frelsen er det bare troen på Jesus Kristus som gjelder. Ingen handling kan frarøve deg din plass i Jesu legeme, men handlinger og tanker kan lede deg bort fra troen og inn i fortapelsen. 

Skrevet
1 time siden, Gjøksuppe skrev:

Vel det er jo sånn at tanker og begjær etter andre kvinner enn sin kone fort kan ta overhånd og påvirke både dynamikken i ekteskapet og lede til utroskap om en blir for komfortabel med tanken. Bibelen oppmoder oss om å fokusere på det som er viktig her i livet, medmenneskelighet, veldedighet og kjærlighet. Ikke å gå rundt å sikle etter nabokona, for å sette det på spissen.

Du sier det er hva man gjør som gjelder, men når det kommer til frelsen er det bare troen på Jesus Kristus som gjelder. Ingen handling kan frarøve deg din plass i Jesu legeme, men handlinger og tanker kan lede deg bort fra troen og inn i fortapelsen. 

Let's just agree to disagree, så jeg ikke sier noe altfor respektløst.

På den annen side, BØR man egentlig respektere andres tro når den er så raserende for mange menneskers liv?

Verden hadde vært et bedre sted uten religion, jeg blir helt matt av alt du skriver.

Gjest HarryDotter
Skrevet (endret)
På 8/6/2017 den 8.59, Ulla Ullsokk skrev:

Gud gjorde det jammen ikke lett for kristne, når han skapte alle like, med et naturlig behov for å onanere! 

Faktisk er man jo født syndig også, ifølge bibelen, så sånn sett er jo løpet kjørt uansett om du onanerer eller er homo eller hva som helst av syndige greier senere. Vi kommer til helvete uansett. 

Hvis det finnes en gud, så synes han nok at menneskene har misforstått mye, det kan jeg garantere! 

Gud gjorde det lett for menneskene, men menneskene gjør det ikke lett for seg selv. 

Løpet er ikke kjørt av den grunn. Du kan ikke lese første setning av verset og droppe avslutningen, for så å klage på meningen i verset. Det blir for dumt. Det står tydelig at det er forskjell på å ha synd og å gjøre synd. Alle er vi født med synden iboende, altså evnen til å gjøre onde ting, men her kan vi selv velge å ikke gjøre synd. Og da kommer man jo ikke til "helvete uansett".

Det står ingenting om at Onani er synd i bibelen. Ikke et eneste ord! Og det står forresten ikke et eneste ord om at man skal hate homofile i nytestamentet heller. Heller stikk motsatt. Der står det tydelig og klart at man skal elske alle! Og at kjærligheten til Gud og andre mennesker er grunnpilaren i nytestamentet. Man hater altså IKKE synderen, men synden. Se hvordan Jesus behandlet og omtalte romerne som pinte og korsfestet ham. Der var det ikke mye hat og fordommer, selv i en ekstremsituasjon som kostet ham livet. Og nytestamentet er delen 98% av alle kristne har som sitt evangelium. Og målet bør da være for kristne å ligne Jesus. Og det skal altså kristne få tullekritikk for å ønske? I en verden som er sprekkeferdig av løgn, hor, drap, voldtekter, grådighet, krig, incest, pedofili, jihad terror osv. Jeg tenker en liten dose kjærlighet kan være en fin motvekt mot all dritten som skjer.

Det siste du skriver er jeg helt enig i. Der ligger problemet. Det er ikke essensen i kristendommen som er vanskelig eller støtende. Det er folks tolkning og oppfattelse av bibelen som kompliserer og ødelegger. Livet til en kristen er full frihet og veldig enkelt. Det dreier seg ikke om forbud mot hist og pist. Men om man hører på den lille gruppen fanatiker kristne som spyr ut fordømmelse mot alle som ikke tar bibelen så bokstavelig som dem, ja da får man naturligvis et grusomt inntrykk av kristendommen. Og når det atpåtil står "døm ikke! For slik du dømmer andre skal du selv dømmes" så har jo denne fanatikergjengen allerede driti på dolokket ikke sant?

Endret av HarryDotter
Skrevet
10 timer siden, Hottrio skrev:

Jeg leste også at det kan føre til at man senere begynner med alkohol og dop. Onanering er et gateway drug :laugh:

Anonymkode: 52518...88a

Skrevet
2 minutter siden, HarryDotter skrev:

Løpet er ikke kjørt av den grunn. Du kan ikke lese første setning av verset og droppe avslutningen, for så å klage på meningen i verset. Det blir for dumt. Det står tydelig at det er forskjell på å ha synd og å gjøre synd. Alle er vi født med synden iboende, altså evnen til å gjøre onde ting, men her kan vi selv velge å ikke gjøre synd. Og da kommer man jo ikke til "helvete uansett".

Det står ingenting om at Onani er synd i bibelen. Ikke et eneste ord! Og det står forresten ikke et eneste ord om at man skal hate homofile i nytestamentet heller. Heller stikk motsatt. Der står det tydelig og klart at man skal elske alle! Og at kjærligheten til Gud og andre mennesker er grunnpilaren i nytestamentet. Man hater altså IKKE synderen, men synden. Se hvordan Jesus behandlet og omtalte romerne som pinte og korsfestet ham. Der var det ikke mye hat og fordommer, selv i en ekstremsituasjon som kostet ham livet. Og nytestamentet er delen 98% av alle kristne har som sitt evangelium. Og målet bør da være for kristne å ligne Jesus. Og det skal altså kristne få tullekritikk for å ønske? I en verden som er sprekkeferdig av løgn, hor, drap, voldtekter, grådighet, krig, incest, pedofili, jihad terror osv. Jeg tenker en liten dose kjærlighet kan være en fin motvekt mot all dritten som skjer.

Det siste du skriver er jeg helt enig i. Der ligger problemet. Det er ikke essensen i kristendommen som er vanskelig eller støtende. Det er folks tolkning og oppfattelse av bibelen som kompliserer og ødelegger. Livet til en kristen er full frihet og veldig enkelt. Det dreier seg ikke om forbud mot hist og pist. Men om man hører på den lille gruppen fanatiker kristne som spyr ut fordømmelse mot alle som ikke tar bibelen så bokstavelig som dem, ja da får man naturligvis et grusomt inntrykk av kristendommen. Og når det atpåtil står "døm ikke! For slik du dømmer andre skal du selv dømmes" så har jo denne fanatikergjengen allerede driti på dolokket ikke sant?

Du skriver her indirekte at homofile bedriver synd, selv om du ellers høres ut som en klok kristen.

Man kan vel gi kjærlighet selv om man ikke er religiøs? Alle er enige om at verden trenger kjærlighet! Fordømmelse og det å plassere skam på folk, det er jo det motsatte av kjærlighet!

Gjest HarryDotter
Skrevet
39 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

På den annen side, BØR man egentlig respektere andres tro når den er så raserende for mange menneskers liv?

Verden hadde vært et bedre sted uten religion, jeg blir helt matt av alt du skriver.

Du blir matt av det fordi du har bestemt deg for å mene at verden er et bedre sted uten religion. Jeg forventer ikke at folk som missliker religion skal omfavne det og rose konseptet, men det hadde vært fint om de orket å få med seg essensen i hva en kristen er, før de kommer med negativ skytts. 

Hva tenker du om tidsepoken og geografisk sett i land som Russland/Kina hvor religion var så godt som utryddet i flere år? Sekulært til fingerspissene. Stalin og Diktatoren i Kina? Ca.60millioner mennesker forfulgt og drept (mulig tallet ikke er helt riktig. Tatt av hukommelse fra historieundervisning)

Nei verden er ikke et bedre sted uten religion. Selv om det er lett å henge seg på den som verdens værste, straks vi ser en jihad drittsekk som kjører bil inn i folkemengder. Religion har formet og bygget nesten hele det siviliserte samfunn, slik vi kjenner det. På godt og vondt. Samfunnet er under utvikling, og det er kristne også. Litt værre med Islam. Men jihad terrorister representerer ikke hele islam.

Vis meg gjerne eksempler på når kristendom har vært raserende for andre her i norge i moderne tid.

Skrevet (endret)
57 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

En trenger nødvendigvis ikke respektere andres meninger, men en må tolerere at andre innehar og ytrer sine meninger. Kanskje Paulus kan kaste nytt lys over syndespørsmålet:

«Jeg har lov til alt, men ikke alt tjener til det gode. Jeg har lov til alt, men jeg skal ikke la noe få makt over meg. Maten er til for magen, og magen for maten, men Gud skal gjøre slutt på dem begge. Kroppen er ikke til for hor; den er for Herren, og Herren er for kroppen. Gud reiste opp Herren, og ved sin kraft skal han også reise oss opp. Vet dere ikke at kroppene deres er Kristi lemmer? Skal jeg da ta Kristi lemmer og gjøre dem til en hores lemmer? Det må ikke skje!

Vet dere ikke at kroppen deres er et tempel for Den hellige ånd som bor i dere, og som er fra Gud? Dere tilhører ikke lenger dere selv. Dere er kjøpt, og prisen betalt. Bruk da kroppen til Guds ære!»
‭‭1. Korinter‬ ‭6:12-15, 19-20‬ ‭N11BM‬‬
http://bible.com/29/1co.6.12-15,19-20.n11bm

Endret av Gjøksuppe
Skrevet
2 minutter siden, HarryDotter skrev:

Du blir matt av det fordi du har bestemt deg for å mene at verden er et bedre sted uten religion. Jeg forventer ikke at folk som missliker religion skal omfavne det og rose konseptet, men det hadde vært fint om de orket å få med seg essensen i hva en kristen er, før de kommer med negativ skytts. 

Hva tenker du om tidsepoken og geografisk sett i land som Russland/Kina hvor religion var så godt som utryddet i flere år? Sekulært til fingerspissene. Stalin og Diktatoren i Kina? Ca.60millioner mennesker forfulgt og drept (mulig tallet ikke er helt riktig. Tatt av hukommelse fra historieundervisning)

Nei verden er ikke et bedre sted uten religion. Selv om det er lett å henge seg på den som verdens værste, straks vi ser en jihad drittsekk som kjører bil inn i folkemengder. Religion har formet og bygget nesten hele det siviliserte samfunn, slik vi kjenner det. På godt og vondt. Samfunnet er under utvikling, og det er kristne også. Litt værre med Islam. Men jihad terrorister representerer ikke hele islam.

Vis meg gjerne eksempler på når kristendom har vært raserende for andre her i norge i moderne tid.

F eks da Norge ble kristnet. "Forkast Åsatroen eller bli slaktet!"

Eller "sivilisasjonen" de har påprakket stammer som har levd isolert og mye mer i symbiose med naturen enn oss.

Alle kriger som oppigjennom århundrene har startet pga religion.

Alle små kriger som er inne i mennesker som føler skam. F eks de som vokser opp i bibelbeltet og undertrykker son homofili og skammer seg og føler seg mislykket som menneske og vurderer/tar selvmord.

Det var det jeg kom på i farta.

Skrevet

Man skal ikke gråte over spilt sæd.

Skrevet
11 timer siden, Hottrio skrev:

Onan lot sæden sin gå til spille på bakken. Han var virkelig en syndig pervo altså! For en kinky føkker. Han ble det offentlige eksempelet på hva man IKKE skal gjøre. 

Men hvorfor skapte gud sånne mennesker? Mennesker med seksualdrift. 

Var det seksualdriften eller spillelysten som var problemet?

Gjest HarryDotter
Skrevet
12 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Du skriver her indirekte at homofile bedriver synd, selv om du ellers høres ut som en klok kristen.

Man kan vel gi kjærlighet selv om man ikke er religiøs? Alle er enige om at verden trenger kjærlighet! Fordømmelse og det å plassere skam på folk, det er jo det motsatte av kjærlighet!

Nei da tar du det ut av sammenheng. Jeg mener ikke det er synd å være homofil. Jeg refererte til allt annet bibelen refererer til som synd. Men my bad, jeg hadde de to setningene nært knyttet.

Ja selvfølgelig kan man gi kjærlighet uten å være kristen. Og derfor er jeg personlig glad i alle. Jeg omgåes ikke bare kristne. Jeg mener heller ikke at alle som ikke lever et perfekt kristenliv kommer til helvete. I himmelen er det mange rom. Vi skal nok dømmes etter våre gjerninger og ikke etter hva fanatikere tror at Gud hater ved oss.

Nettopp! Og sånn sett er det enkelt å avsløre fanatikerne. Møter du "kristne" som fordømmer deg eller snakker ned om deg, er det tullinger du har med å gjøre. Ikke ekte kristne. Folk som ikke aner hva kristendom er. De avslører seg selv med pisspratet sitt ;)

Skrevet (endret)
11 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Eller "sivilisasjonen" de har påprakket stammer som har levd isolert og mye mer i symbiose med naturen enn oss.

Alle små kriger som er inne i mennesker som føler skam. F eks de som vokser opp i bibelbeltet og undertrykker son homofili og skammer seg og føler seg mislykket som menneske og vurderer/tar selvmord.

Jeg vil anbefale deg å lese litt om kristningen av Norge, for elsempel Norrøn tro og kristningen av Norge av Olav-Kansgar Straume. Du har innehar en feiloppfatning om kristningsprosessen som desverre alt for mange nordmen har.

Krig og kolonisering kan heller ikke skyldes på religion, da det har helt andre bakenforliggende årsaker. 

Endret av Gjøksuppe
Gjest HarryDotter
Skrevet
3 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Allt var barbarisk i middelalderen. Man gikk ikke rundt og snakket kjærlighet og avtalte fred og velvære på den tiden. Da hugg man seg til sin rett. Og desutten er historien svært overdrevet på det punktet med halshuggingen. Det foregikk ikke på den bestialskemåten, har historikere skrevet.

Javel? Første og andre verdenskrig? Verdens to lengste og blodigste kriger noensinne. Ingen av dem startet pga religion. Så der tar du feil. Menneske er fullt istand til å lage j****skap uten religion. Vi må slutte å lettvindt legge all skyld på religion, når det skjer fæle ting.

Husk også at i gamle dager, før vitenskapen kom, var ALLE under en eller annen form for religion. Når det startet kriger var jo selvsagt de styrt av det. Det sier seg selv. Allt var primitivt før. Det betyr ikke at de den gangen gjorde rett. Menneske kan gjøre gale ting, enten de er kristne eller ikke. Da skylder man på maktsyke , grådighet og galskap og ikke religion.

Det er svært få kristne samfunn idag som aktivt omtaler homofili og andre levesett som djevelen selv. Kristendommen har utviklet seg voldsomt. Jeg opplever det motsatt. At folk utenfra, ateister osv ønsket å pirke på og irritere på seg kristne. Provosere dem til å svare. Kristne holder stort sett kjeft og lever i harmoni med sine verdier og sin tro uten å prakke og bestemme. Kan ikke huske sist jeg leste en negativ artikkel i det offentlige rom, hvor en kristen refser folk for synd, levesett eller homofili. Men duverden hvor ateistene liker å spy ut sine fordommer mot dem likevel.

Skrevet
12 timer siden, Ulla Ullsokk skrev:

Og her sliter jeg. For det er noe som ikke henger på greip når ting vi gjør til daglig kalles for "synd". Akkurat nå kan jeg ikke komme på enn eneste ting som jeg synes fortjener å være syndig, bortsett fra incest og utøvende pedofili.

Utroskap, drikke seg sanseløs og gjøre dumme ting du ikke ville gjort i edru tilstand, stjele, snakke stygt om andre, svindle, manipulere, utnytte andre mennesker, ta en sykedag du egentlig ikke hadde trengt osv osv. Ingen mennesker er perfekte, så alle gjør "synd" i mer eller mindre grad, handler egentlig om å være så bra menneske som man klarer.😊

Anonymkode: a44f1...cac

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Ulla Ullsokk skrev:

Har vel aldri vært så mye skilsmissebarn som det er i nyere tid. Før så holdt familien sammen. Nå er det så lett å ta ut skilsmisse fordi foreldrene er egoistisk og tror gresset er grønnere på den andre siden. Ofte innså de at de tok feil. 

Anonymkode: a44f1...cac

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...