AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #1 Skrevet 1. august 2017 Jeg ville ikke kuppe den andre tråden, så lager min egen. Jeg skal gå ned ca 5 kg og prøver nå å spise rundt 1000 kalorier dagen (helst i underkant). Er ikke sykt aktiv, men går tur på ca 1 time om dagen + små lufteturer med hundene. Hvis man da spiser 1000 kalorier dagen i 2 mnd og har gått ned det man vil, og deretter begynner på anbefalte mengde (det du forbrenner), vil man da gå opp i vekt? Bør man holde seg på 1000, bare øke litt eller gå til anbefalt mengde? Hvis man holder seg på 1000 fortsetter man vel å gå ned? Er nå på 4 dagen, har ikke veid meg enda, så vet ikke om jeg har gått ned noe særlig. Men både føler meg bra og går ikke sulten heller (drikker meg mye mett (ikke kalorier selvfølgelig). Kjenner jeg er litt tom i magen når jeg legger meg og står opp, men det er egentlig alt. Tenker bare det er greit å være forberedt på hvordan jeg bør fortsette også etter jeg har gått ned det jeg vil. Anonymkode: 02e74...806
Prinsesse788 Skrevet 1. august 2017 #2 Skrevet 1. august 2017 (endret) 1000 kcal over en viss tid er ikke dumt hvis målet er ned i vekt (hvis du er kvinne?) Men, øker du aktivitetsnivået bør du øke matinntaket. Jeg lever på cirka 1200 kcal i min slankeperiode og forbrenner 2000 per dag. Går ikke sulten, og går ned cirka 500g per uke, og i snitt 4-5 kg i måneden. Ved vedlikehold tenker jeg å ligge på 1600 per dag og heller fylle på med litt hygge i helgene (vin). Endret 1. august 2017 av Prinsesse788 Endret uke til måned 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #3 Skrevet 1. august 2017 4 minutter siden, Prinsesse788 skrev: 1000 kcal over en viss tid er ikke dumt hvis målet er ned i vekt (hvis du er kvinne?) Men, øker du aktivitetsnivået bør du øke matinntaket. Jeg lever på cirka 1200 kcal i min slankeperiode og forbrenner 2000 per dag. Går ikke sulten, og går ned cirka 500g per uke, og i snitt 4-5 kg i uken. Ved vedlikehold tenker jeg å ligge på 1600 per dag og heller fylle på med litt hygge i helgene (vin). Ja, jeg er kvinne Går tur med hundene, ellers har jeg ikke så mye tid til trening og sånn, så blir som regel det. Går rundt 10.000 skritt om dagen. Takk for svar! Anonymkode: 02e74...806 1
Prinsesse788 Skrevet 1. august 2017 #4 Skrevet 1. august 2017 Anbefaler at følger med på forbrenningen din, og tilpasser inntak med det. Jeg går bare 6000 skritt-ish men noen dager trener jeg, og da spiser jeg mer. Er generelt inaktiv. Det er uansett ikke lurt å holde på for lenge. Gåturer er veldig bra!
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #5 Skrevet 1. august 2017 3 minutter siden, Prinsesse788 skrev: Anbefaler at følger med på forbrenningen din, og tilpasser inntak med det. Jeg går bare 6000 skritt-ish men noen dager trener jeg, og da spiser jeg mer. Er generelt inaktiv. Det er uansett ikke lurt å holde på for lenge. Gåturer er veldig bra! Ønsker bare å gå ned 4-5 kg til (har en idealvekt jeg vil nå,, men vet jo ikke akkurat hva jeg veier nå, sist jeg veide meg var det mye vannvekt og jeg hadde også mensen, så ønsker ikke å gå etter det), så tror ikke det blir så innmari lenge nei Tusen takk for svar. Er en del dager jeg også bare går 6000 skritt, men prøver å komme opp mot 10.000. Nå har jeg dog ferie, og da blir det mer stillesitting enn vanlig, så prøver å gå en del rundt Anonymkode: 02e74...806
Prinsesse788 Skrevet 1. august 2017 #6 Skrevet 1. august 2017 Lykke til! Jeg er litt skippertaksmenneske selv. Tar helt fri om sommeren (går og trener men spiser hva jeg vil). Så lever jeg litt sparsomt kcalmessig noen måneder før jul, så er det julekos osv osv... hehehe fortsatt god sommer!
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #7 Skrevet 1. august 2017 3 minutter siden, Prinsesse788 skrev: Lykke til! Jeg er litt skippertaksmenneske selv. Tar helt fri om sommeren (går og trener men spiser hva jeg vil). Så lever jeg litt sparsomt kcalmessig noen måneder før jul, så er det julekos osv osv... hehehe fortsatt god sommer! Heheh ja det blir jo litt av og på! Tusen takk for hjelp og god sommer til deg også Anonymkode: 02e74...806
Ild Skrevet 1. august 2017 #8 Skrevet 1. august 2017 Jeg må si jeg blir nysjerrig; kan jeg spørre hva som er deres bmi jevnt over? (hele året tatt i betraktning). Dette var jo veldig lite mat 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #9 Skrevet 1. august 2017 24 minutter siden, Ild skrev: Jeg må si jeg blir nysjerrig; kan jeg spørre hva som er deres bmi jevnt over? (hele året tatt i betraktning). Dette var jo veldig lite mat Min bmi var 21.11 da jeg begynte med dette nå. Ønsker som sagt å gå ned 4-5 kg. Har ikke veid meg etter jeg begynte. Kan ikke spise mye mat til vanlig heller for å holde vekta, men nå ønsker jeg å gå ned ytterligere, så da må jeg minske mer Anonymkode: 02e74...806
Ild Skrevet 1. august 2017 #10 Skrevet 1. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Min bmi var 21.11 da jeg begynte med dette nå. Ønsker som sagt å gå ned 4-5 kg. Har ikke veid meg etter jeg begynte. Kan ikke spise mye mat til vanlig heller for å holde vekta, men nå ønsker jeg å gå ned ytterligere, så da må jeg minske mer Anonymkode: 02e74...806 Jeg har en bmi på 21.2 og hadde blitt altfor tynn ved å gå ned 4-5 kg. Pass på så dere ikke får et for anstrengt forhold til mat, det går ut over psyken, helsa og livskvaliteten 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #11 Skrevet 1. august 2017 Å spise 1000 kcal per dag i 2 måneder er galskap! Her får du klart helseskadelige råd. Du skal aldri spise mindre enn din bmr, altså grunnforbrenning, og denne er garantert godt over 1000 kcal. Anonymkode: bf3b0...fe9 6
sofie777 Skrevet 1. august 2017 #12 Skrevet 1. august 2017 (endret) Kjære trådstarter,Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon.- Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt.Etter en lengre diskusjon og gjennomgang av informasjon, har vi nå kommet frem til at vi vil endre minstegrensen til 1500 kalorier, i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger her. sofie777, mod Endret 1. august 2017 av sofie777 2
Anbefalte innlegg