Gå til innhold

Skal i bryllup hele dagen og sminken blir fettete og stygg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier alltid å vaske ansiktet morgen og kveld + en gang midt på dagen hvis jeg skal noe. Problemet er at sminken blir så stygg og fettete etter noen timer. Det siste jeg vil er å klatte på sminke over dette. Føler meg skikkelig ekkel da. Har kombinert hud tror jeg. Liker heller ikke å ha masse krem og sånn i ansiktet. Liker best når det er helt "tørt"(ikke uttørket). Tips?? Vil jo helst vaske ansiktet, men det blir jo ikke så lett. 

Har prøvd veldig mye forskjellig sminke så tror ikke det har noe med det å gjøre.

Anonymkode: e5dac...391

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Settingspray og primer for fet hud. Kjøp "blotting paper" eller del dopapir i lag, så det blir veldig tynt og fjern olje i løpet av dagen, ta på litt pudder dersom du fjerner noe sminke.

Hva slags sminke bruker du som gjør deg fet?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, perplexed skrev:

Settingspray og primer for fet hud. Kjøp "blotting paper" eller del dopapir i lag, så det blir veldig tynt og fjern olje i løpet av dagen, ta på litt pudder dersom du fjerner noe sminke.

Hva slags sminke bruker du som gjør deg fet?

Takk. Huden blir ikke bare mer klissete og fettete med primer og settingspray da? 

Bruker egentlig bare litt foundation på noen områder hvor jeg har arr eller ujevn hudtone. Samt litt pudder noen steder. Så bruker jeg eyeliner, maskara, leppestift og øyebrynspenn. 

Det høres mye ut, men det ser nesten ikke ut som jeg har sminke på. 

Anonymkode: e5dac...391

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring (har kjempe oljete hud etter et par timer m sminke) er at huden bare blir værre med primer og settingspray! Det eneste som hjelper er å bruke et mattende pudder over foundation, eller aller helst kun (mineral)pudder og ikke foundation på huden.
Å legge lag på lag med primer, foundation, pudder, settingspray sier seg jo selv at ikke gir huden mulighet til å puste og tilstopper bare porene enda mer og lager enda mer fett .

Ha det fint i bryllup :)

Anonymkode: 6fbef...e56

Skrevet

Nei, det er viktig med en solid base selv om man får fet hud. Ofte er huden fet fordi den ikke får riktig pleie. Mange med fet hun er redd for å bruke fuktighetskremer osv, men ofte kan dette balansere huden.

Du burde ikke ha lag på lag med kremprodukter, men et tynt lag med primervann, foundation, så et mattende pudder, også settingspray over den ferdige sminken kan gjøre mye. Urban Decay har gode produkter for begge deler:

B6 primer: https://www.kicks.no/urban-decay-b893/makeup/base-c94/b6-vitamin-infused-complexion-prep-priming-spray--p85911

All Nighter: https://www.kicks.no/urban-decay-b893/makeup/base-c94/b6-vitamin-infused-complexion-prep-priming-spray--p85911

Før bryllupet bør du prøve å gi huden litt ekstra fukt på kveldene for å se hvordan den reagerer på det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å bruke foundation som concealer og deretter bruke en BB-cream med lett farge? Det bruker jeg, og jeg har ekstremt fet hud. Det eneste som skjer er at huden kan se litt shiny ut, men det er bare å ta på litt pudder så fikser det seg. 

Anonymkode: 66dd6...d29

Skrevet

Blotting paper eller blotting pudder og setting spray😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva med å bruke foundation som concealer og deretter bruke en BB-cream med lett farge? Det bruker jeg, og jeg har ekstremt fet hud. Det eneste som skjer er at huden kan se litt shiny ut, men det er bare å ta på litt pudder så fikser det seg. 

Edit; må legge til at primer og settingspray er to vinduderlige produkter som er et must. 

En mosturizer først, deretter en primer og til slutt en settingspray er det som gjør at sminken holder seg bra, samtidig som du tar vare på huden din.

AnonymBruker
Skrevet

For å ikke få fettete hud/sminke, må man jo bruke setting powder. De fleste bruker jo dette, ellers går jo såklart sminken bort fort og blir shiny og ubehagelig. 

Anonymkode: cc94b...c5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...