AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #1 Skrevet 1. august 2017 Jeg har vært på min nåværende arbeidsplass i 9 år. Trivdes utrolig godt de første årene. Så kom det et par runder med nedbemanning og i fjor ble min avdeling outsourcet. Da mistet jeg 70% av mine kollegaer og ble kastet inn i en ny rolle. Sånt skjer i arbeidslivet men en rød tråd gjennom alt var at ledelsen i bedriften har håndtert omstendighetene helt elendig og man føler tydelig at enkeltindividuer teller absolutt ingenting. Det siste er at vi ble angrepet av dataviruset i slutten av juni og ledelsen var fullstendig fraværende, dvs hele ledergruppen dro på ferie og også nå funker lite og utfordringer blir håndtert dårlig. Alt sammen går utover oss "vanlige" arbeidstakere. Så motivasjonen er lav til ikke-eksisterende fra før av. I tillegg er det så å si sikkert at jeg kommer til å miste jobben i midten av 2018 siden bedriften har blitt kjøpt opp. Så egentlig er det bare å bytte jobb. Men det skal sies at jeg ikke har noe formell utdannelse og min type jobb blir outsourcet overalt. Jeg har kikket på Finn og det er lite til ingenting som jeg har kompetanse til. Eller lyst til. Eller så er jeg overkvalifisert til andre type jobber. Det meste går nå via bemanningsbyråer og da stiller jeg dårlig med 3 mnd oppsigelsestid. Opp på det hele så prøver vi å bli gravid og det sitter langt inne å begynne i en ny jobb og kanskj si etter kort tid at jeg er gravid. Mange sier at jeg ikke burde tenke på det, men jeg mener at arbeidsfolholdet ikke starter bra da. Men hva om jeg aldri blir gravid (jeg er snart 40)? Skal jeg bli i min nåværende jobb som virkelig går utover psyken, fordi jeg KANSKJE blir gravid? Hva ville dere gjort? Sagt opp og byttet jobb? Samboeren sier at vi i verste fall klarer oss med hans intekt en liten stund. Og evt kunne jeg jo ta vikariater hvis jeg gravid. Eller ville dere søke ny, fast jobb? Anonymkode: f23e1...3b3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #2 Skrevet 1. august 2017 I første omgang hadde jeg sjekket hva slags kurs og sertifiseringer du kan ta i løpet av det neste halvåret som vil gjøre deg kvalifisert til flere jobber. Anonymkode: 25ceb...62f 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #3 Skrevet 1. august 2017 Hva med studier? Sjekk Lånekassen for evt støtte som gravid/foreldre. Ikke det samme som den lønnen du har nå, men det høres ut som du ikke har en bakgrunn som er brukende til så mye likevel, så hvorfor ikke starte på noe nytt? Anonymkode: defa0...47e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå