AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #1 Skrevet 1. august 2017 Diskuterte dette med en venninne her om dagen. Jeg er 27 år og har ikke barn enda. Dette er foreløpig frivillig. Jeg og samboer ønsker barn og ikke så alt for mange år, bare ikke helt enda. Jeg har flere venninner som har barn, og det var en av disse som mente at jeg var frivillig barnløs. Jeg mener at det ikke heter det når man fortsatt er ung nok til å kunne få barn, når man ikke har hatt mislykket prøving, og ikke minst når man etterhvert tenker å få barn. Hva tenker dere? Anonymkode: 4f095...b03
sol87 Skrevet 1. august 2017 #2 Skrevet 1. august 2017 Jeg ville kalt deg ei som ønsker å ha et liv før hun begynner med barn. 12
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #3 Skrevet 1. august 2017 Hadde ikke satt deg i noen kategori. Anonymkode: 73ea2...aa9 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #4 Skrevet 1. august 2017 Nei, du vil jo ha barn. Frivillig barnløse vil ikke det. Anonymkode: 00d25...b46 6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #5 Skrevet 1. august 2017 Jeg ville ikke kalt deg frivillig barnløs. Du er såpass ung og du ønsker barn etterhvert. Hadde du vært godt oppi 30-årene og hadde bestemt deg for aldri å få barn: Da ville jeg sagt at du var frivillig barnløs. Anonymkode: 6d1f2...80f 5
Arabella Skrevet 1. august 2017 #6 Skrevet 1. august 2017 10 minutter siden, sol87 skrev: Jeg ville kalt deg ei som ønsker å ha et liv før hun begynner med barn. Livet er slutt når man får barn, mener du? 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #7 Skrevet 1. august 2017 Nei. Frivillig barnløs er at man velger å ikke ha barn, et bevisst valg der man heller ikke får barn siden. At du ikke vil ha barn akkurat nå, men planlegger det en gang i fremtiden gjør deg bare helt vanlig og gjennomsnittlig. Man kan også ha en periode der man ikke har og så ombestemme seg, men det må være et aktivt valg der man ikke har tenkt å få. Hilsen frivillig barnløs på 36 som aldri har villet ha barn. Anonymkode: 5dde6...95d 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #8 Skrevet 1. august 2017 Slutten der ble litt rar - mente at det går å være frivillig barnløs og mene man aldri skal ha barn og så ombestemme seg og dermed gå vekk fra den "kategorien", men så lenge du har tenkt å få barn en gang er du ikke frivillig barnløs. Jmfr det å være utfrivillig barnløs der man ikke har barn, men ønsker det veldig sterkt. Dermed blir frivilig barnløs at man ikke har barn og heller ikke ønsker det. Noen gang. Anonymkode: 5dde6...95d 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #9 Skrevet 1. august 2017 Frivillig barnløs er de aom velger å aldri få barn. Hvorfor skal man få et slik stempel bare fordi man venter litt mer en at par år før man får barn? Anonymkode: 8423a...974
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #10 Skrevet 1. august 2017 jeg ville kalt deg barnfri, du har jo ikke barn enda. Barnløs indikerer et sterkt ønske om barn. I forskningen er barnfri blitt et begrep som brukes om de som ikke har eller ikke ønsker seg barn. Anonymkode: 20a87...b98
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #11 Skrevet 1. august 2017 Nei, du vil jo ikke være barnløs resten av livet det bare passer ikke nå. Anonymkode: 0ea0a...59b
mimmis25 Skrevet 2. august 2017 #12 Skrevet 2. august 2017 Nei, jeg ville aldri ha kalt en person det, før eventuelt personen hadde kalt seg selv det først.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #13 Skrevet 2. august 2017 Jeg kaller vel ingen det uten at de selv har omtalt seg som det. Synes forøvrig betegnelsen omhandler folk som har tatt et valg om at de ikke ønsker barn hverken nå eller senere, ikke folk som bare ikke har fått barna ennå fordi det ikke har passet sånn eller de ønsker å vente litt. (Men selv om man en gang har tatt valget å sagt man ikke vil ha barn, så er det så klart lov å ombestemme seg. Å være frivillige barnløs betyr bare at det er standpunktet man han NÅ). Anonymkode: 24e5a...9f2
Carrot Skrevet 2. august 2017 #14 Skrevet 2. august 2017 Du har jo frivillig valg å ikke få barn - så jo, jeg ville sagt dere var frivillig barnløse om jeg skulle sette et stempel på det.
sol87 Skrevet 3. august 2017 #15 Skrevet 3. august 2017 (endret) På 8/1/2017 den 13.54, Arabella skrev: Livet er slutt når man får barn, mener du? Nei, gikk ut fra at folk forstod det var et uttrykk for at mange ønsker å oppleve mange ting før de får barn. Det er vel ingen hemmelighet at livet forandrer seg ganske dramatisk når man får barn. Det er i alle fall en god del drømmer jeg måtte ha gitt slipp på de nærmeste årene om jeg skulle fått barn nå. Endret 4. august 2017 av sol87 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #16 Skrevet 3. august 2017 På Tuesday, August 01, 2017 den 13.40, AnonymBruker skrev: Diskuterte dette med en venninne her om dagen. Jeg er 27 år og har ikke barn enda. Dette er foreløpig frivillig. Jeg og samboer ønsker barn og ikke så alt for mange år, bare ikke helt enda. Jeg har flere venninner som har barn, og det var en av disse som mente at jeg var frivillig barnløs. Jeg mener at det ikke heter det når man fortsatt er ung nok til å kunne få barn, når man ikke har hatt mislykket prøving, og ikke minst når man etterhvert tenker å få barn. Hva tenker dere? Anonymkode: 4f095...b03 Frivillig barnløs er du ikke, du er ikke kommet dit at du vil ha barn, enda. Anonymkode: c15a1...232
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå