AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #1 Skrevet 1. august 2017 Kan noen anbefale et kosttilskudd for gravide der tablettene ikke er så store? Hittil har jeg brukt Lifeline gravid,(gul eske fra apoteket).Poblemet er at den ene hvite tabletten er så stor og ekkel.Jeg klarer ikke svelge den hel uten å brekke meg.I går kastet jeg opp over stuebordet når jeg skulle svelge den så jeg må dele den i to.Likevel synes jeg den er så ekkel i konsistensen og vanskelig å få ned,selv med masse vann. Kjøpte en pakke Nycoplus Gravid kosttilskudd i går,og ser at to av omega-kapslene var store der også,og de kan ikke deles heller. Anonymkode: 53b7a...631
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #2 Skrevet 1. august 2017 Hvis man har et normalt, sunt kosthold trenger man ikke kosttilskudd... jeg brukte kun folat. Kosttilskudd er noe tull de færreste trenger, men det er en lønnsom industri fordi alle går 5 på Anonymkode: 11ac2...0dc 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #3 Skrevet 1. august 2017 Folat er vel det eneste man trenger, men sikkert greit med multivitamin også Anonymkode: 8f343...c50
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #4 Skrevet 1. august 2017 Har vært litt lav på jern og vitamin D i lengre tid,så legen anbefalte kosttilskudd for gravide. TS Anonymkode: 53b7a...631
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #5 Skrevet 1. august 2017 Tok bare folat og tran. Hvis legen mener du er kav på jern og d vitaminer så holder drt jo å ta det. Hvorfor ta masse unødvendig? Anonymkode: 82aaf...eb6 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #6 Skrevet 1. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tok bare folat og tran. Hvis legen mener du er kav på jern og d vitaminer så holder drt jo å ta det. Hvorfor ta masse unødvendig? Anonymkode: 82aaf...eb6 Har som nevnt fått beskjed om å ta kosttilskudd for gravide av legen min. Anonymkode: 53b7a...631
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #7 Skrevet 1. august 2017 Jeg bruker nycoplus "gravid" og gikk over til "mamma" i 2.trimester, er godt fornøyd med de men skjønner at du syns de er store jeg skjønner ikke hun over som beskriver det som unødvendig? På hvilken måte kan en multivitamin spesialtilpasset gravide være unødvendig? Anonymkode: d7f08...530
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #8 Skrevet 1. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker nycoplus "gravid" og gikk over til "mamma" i 2.trimester, er godt fornøyd med de men skjønner at du syns de er store jeg skjønner ikke hun over som beskriver det som unødvendig? På hvilken måte kan en multivitamin spesialtilpasset gravide være unødvendig? Anonymkode: d7f08...530 Fordi de fleste, også gravide, får i seg det man trenger av vitaminer og mineraler gjennom normalt kosthold Det er veldig få stoff man trenger så mye mer av som gravid. Det er som regel bortkastede penger, så lenge man ikke har fått påvist mangler hos legen Disse reklamene med at ''9 av 10 nordmenn mangler ditt og datt'' er jo bare det, reklame. På hvilken måte kan en multivitamin være nødvendig, hvis man ikke har noen mangler? Man får ikke en sterkere baby av å spise ekstra med vitaminer, når lagrene i kroppen er fulle så kvitter den seg med vitaminer og mineraler, de blir ikke lagret til evig tid... Menmen, det er dine penger! Gjør som du vil. Nå sier TS at legen ber henne ta litt forskjellig, og da er det selvfølgelig fordi det er nødvendig for henne. Anonymkode: 11ac2...0dc 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå