Gå til innhold

Får færre europeiske menn seg dame pga innvandrere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De fleste som kommer hit er jo menn og i tillegg er de mer pågående ovenfor kvinner enn europeiske menn. Blir europeiske menn utkonkurrert? Og hvorfor blir de ikke forbannet på innvandringen? 

Anonymkode: b3b6a...f03

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste som kommer hit er jo menn og i tillegg er de mer pågående ovenfor kvinner enn europeiske menn. Blir europeiske menn utkonkurrert? Og hvorfor blir de ikke forbannet på innvandringen? 

Anonymkode: b3b6a...f03

Svært få norske kvinner som ender opp med polakker eller somaliere som partner. (Og damer som gifter seg med muslimer har ofte issues, er en slags kvinnelige versjoner av mannlige bygdetullinger med thaidamer.) Er jo det som er problemet med innvandringen, særlig den ikke-vestlige: Tilnærmet null blandingsekteskap, gruppene er katastrofalt endogame. Men det kan godt tenkes at en del av tilfeldig-sex-markedet støvsuges av innvandrergutter og at det dermed blir mindre på etnisk norske menn, som først får dama i fanget  mer eller mindre psykisk forstyrra når "berikerne" har "beriket" fra seg og skal tvangsgiftes med tremenningen sin.

Endret av Hurepoix
  • Liker 3
Skrevet

Stort sett er det så få innvandrere at de ikke påvirker statistikk nevneverdig. Det minimale fødselsunderkuddet vi har for etninsk norske, blir oppveid av både fødselstall og netto tilflytting. Så også med statistikken på "blandingsekteskap" - det er rett og slett for åf innvandrere til at de kan stikke av med kvinnene "til" de europeerne som velges bort.

At det "blir mindre på " europeiske menn skyldes andre faktorer: for det første er kvinnene utrolig enige om hvilke menn som er attraktive og resiskulerer disse mellom seg. Kvinner er også litt slurvete med hva slags psykopater de blir sammen med (de tror selv de kan forandre dem og i tillegg har du samfunnet som forteller dem at "han har ikke lov til å slå deg så det er du beskyttet mot" - som om samfunnet kan beskytte i slike tilfeller), og ikke rent få blir så ødelagte av slike forhold at de mister både tro og evne. Psykopaten går videre til neste offer. En mann kan på det viset ødelegge mange kvinner og påvirker statistikken svært mye.

Når det gjelder Hurepoix sin beskrivelse over, har jeg ingen formening - det fortoner seg ikke osm om innvandrere generelt puler mer rundt enn andre, men jeg vet at det ikke er uvanlig å finne tiden inne til å inngå forhold når fitta skal pensjoneres.

En annen sak som kan "lette merkedet": Det er flere og flere menn etterhvert som innser at det egentlig ikke er så mange fordeler i å inngå et forhold. Så selv om de oppdager at de har rike muligheter innen kjærligheten, velger de å avstå og finner heller annen mening med tilværelsen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Burde vel flyttes under politikk og samfunn den her.. Uinteressant. - Mann

Anonymkode: ec17d...f14

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, draug 75 skrev:

Stort sett er det så få innvandrere at de ikke påvirker statistikk nevneverdig.

Ikke? Ifølge SSB er 724.000 personer i befolkningen innvandrere, 13,8 %. I tillegg kommer 158.000 eller 3 %, som er norskfødte med innvandrerforeldre. Snart har 1/5 av befolkningen ikke-etnisk-norsk bakgrunn!

Se https://www.ssb.no/innvandring-og-innvandrere/nokkeltall

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Hurepoix skrev:

Ikke? Ifølge SSB er 724.000 personer i befolkningen innvandrere, 13,8 %. I tillegg kommer 158.000 eller 3 %, som er norskfødte med innvandrerforeldre. Snart har 1/5 av befolkningen ikke-etnisk-norsk bakgrunn!

Se https://www.ssb.no/innvandring-og-innvandrere/nokkeltall

Det står jo også at 53% av innvandrerne er Europeiske, og av disse kommer svært mange fra nabolandene. Så andelen ikke-europeiske mannlige innvandrere er fortsatt relativt liten.

Men nå var det også en tråd her tidligere i sommer hvor en mann med innvandrerbakgrunn klaget på at de blir oversett av norske jenter. Norske jenter er ikke interessert. og de liker ikke den voldsomme pågåenheten. Så det er vel ikke stort som tilsier at det er noen utkonkurrering på gang her.

Anonymkode: dacd6...079

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er noe du skal bekymre deg over. De bitre mennene her inne som sliter med å få dame har forsåvidt tatt opp problemstillingen før, for det er kanskje enkelt å skylde på.  Men det er nok mange som heller velger en utenlandsk mann enn en norsk, for mange utenlandske har en helt annen oppførsel mot kvinner, de vet at man må date selvom man er i forhold, de vet at man må gi komplimenter, drar ut stolen for en, gir en jakken sin om det er kaldt osv og sånt liker kvinner forhold til noen av de kara i norge som bare sitter på ræva og forventer at det er godt nok for å holde på en dame.

Anonymkode: e2ba7...bcd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tja. Jeg tviler på at flertallet av disse mennene kommer i direkte konkurranse med etnisk norske. Jevnt over er det som andre påpeker ganske få seriøse blandingsforhold i det store og hele og det viser seg at man søker seg mot egen kultur når man først ønsker et godt forhold. I tillegg har mange av disse ankommende mennene ikke veldig god sosioøkonomisk status eller annen kulturell kapital å spille på. Norske menn kan nok slite litt når det kommer til uforpliktende flings og det løsere sexrelasjonsmarkedet siden mange kvinner syntes disse mennene er spennende når de er unge og skal leve livet, men de færreste av innvandrerne vil utgjøre noen stor direkte trussel som seriøs partner. Det er riktignok stort fokus på å ta en skikkelig utdannelse og god karriere blant mange innvandrerkulturer, men igjen er det faktisk ikke så mange som faktisk har evnen eller muligheten til å gjøre dette totalt sett, hverken i disse mennenes hjemland (det er jo som regel veldig store klasseforskjeller i samfunnene de kommer fra) eller når de kommer hit. Mange av dem har jo ikke engang fullført ordinær skolegang.

På den annen side vil norske menn kunne få det verre på partnermarkedet rent indirekte. Ikke fordi kvinner i utgangspunktet ønsker utenlandske menn som seriøse partnere (som følge av det jeg skrev i første avsnitt), men fordi betydelig innvandring av utenlandske menn skaper press på vilkår og ressurser som lokale menn trenger for å bli og holde seg attraktive ovenfor kvinner, primært økt konkurranse på arbeidsmarkedet og i boligmarkedet. Når flere kommer vil det være færre lokale menn som som får arbeid og egen bolig, noe som igjen går utover konkurranseevnen på partnermarkedet, da hovedsakelig for menn i "arbeiderklassen". Personlig tror jeg det vil bli langt tøffere for menn som ikke har noen spesielle kvalifikasjoner i årene som kommer, med tanke tilspisset konkurranse på nær sagt alle ressurser i samfunnet. 

Anonymkode: 17a35...ffc

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvorfor jeg og mine venninner sliter med å få oss kjærester jeg. Siden det tydeligvis skal være så enkelt for oss. Og ja, vil vi pule, så kan vi velge og vrake i menn. Men ønsker vi seriøst forhold, så har vi ikke mange å velge mellom lenger.

Så jeg vil tro at menn, som bare ønsker å pule, så er det flere som sliter. Da det er flere menn som vil pule, enn det er damer som vil det. Men de menn som ønsker kjæreste, burde ikke ha noe problem. Er de normale oppegående menn.

Anonymkode: c63cf...1a7

• Liker 1
Gjest Rosetelys
Skrevet
7 timer siden, Hurepoix skrev:

Svært få norske kvinner som ender opp med polakker eller somaliere som partner. (Og damer som gifter seg med muslimer har ofte issues, er en slags kvinnelige versjoner av mannlige bygdetullinger med thaidamer.) Er jo det som er problemet med innvandringen, særlig den ikke-vestlige: Tilnærmet null blandingsekteskap, gruppene er katastrofalt endogame. Men det kan godt tenkes at en del av tilfeldig-sex-markedet støvsuges av innvandrergutter og at det dermed blir mindre på etnisk norske menn, som først får dama i fanget  mer eller mindre psykisk forstyrra når "berikerne" har "beriket" fra seg og skal tvangsgiftes med tremenningen sin.

What he said! 

Sånn annet enn det syns jeg norske menn burde bli mer gentlemen.

Skrevet

Åpenbart vil større andel menn føre til at det blir flere innfødte som ikke får seg dame

Skrevet (endret)
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det står jo også at 53% av innvandrerne er Europeiske, og av disse kommer svært mange fra nabolandene. Så andelen ikke-europeiske mannlige innvandrere er fortsatt relativt liten.

Anonymkode: dacd6...079

Jeg vil ikke kalle den andelen relativ liten. Den representerer befolkningen i et helt middels fylke.

Endret av Hurepoix
AnonymBruker
Skrevet

Menn har ingen grunn til å bli forbanna. De har ikke krav på ei norsk dame, akkurat som norske damer ikke har krav på en norsk mann. Gjør deg attraktiv og skaff deg den du vil ha.

Anonymkode: a7349...1e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"De jævla idiotene av noen kvinner vil ikke date meg. Det er innvandrernes feil!"

Anonymkode: 850c2...715

• Liker 1
Skrevet

Det har sikkert en innvirkning men jeg tviler på at den er veldig stor. Når en del "innfødte" menn har problemer på datingmarkedet fordi kvinner gjerne foretrekker menn med samme eller høyere sosioøkonomiske status som dem selv tviler jeg på at ikkevestlige innvandrere stiller særlig sterkt. 

Uansett er det potensielt et problem om det blir et stort "mannsoverskudd" i enkelte årskull da mange menn uten partner eller barn ofte fører med seg kriminalitet osv. 

Skrevet (endret)
30 minutter siden, herzeleid skrev:

Det har sikkert en innvirkning men jeg tviler på at den er veldig stor. Når en del "innfødte" menn har problemer på datingmarkedet fordi kvinner gjerne foretrekker menn med samme eller høyere sosioøkonomiske status som dem selv tviler jeg på at ikkevestlige innvandrere stiller særlig sterkt. 

Uansett er det potensielt et problem om det blir et stort "mannsoverskudd" i enkelte årskull da mange menn uten partner eller barn ofte fører med seg kriminalitet osv. 

Trenger ikke være samme sosioøkonomiske status om man er sexy hunk

Bilderesultat for streetcar named desire marlon

Endret av Sykkelkopp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...