AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #1 Skrevet 1. august 2017 Mange ateister tilber et vesen som kaller seg Richard Dawkins. Er du klar over alle hans meninger, hans fæle, grusomme meninger? Hvorfor er de fleste ateister dårlige mennesker uten moral? Anonymkode: e4e68...497 1
DrueLue Skrevet 1. august 2017 #3 Skrevet 1. august 2017 (endret) Du må gjerne henvise til disse fæle meningene, for såvidt jeg vet finns det ikke noen smoking gun der, altså. Ser du forresten ikke ironien i at du prøver å snakke dritt om en mann du ikke kjenner fordi han og hans tilhengere er "dårlige mennesker uten moral"? Endret 1. august 2017 av DrueLue 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #4 Skrevet 1. august 2017 Folk flest i Norge er jo ateister. Jeg kjenner bare til et par kristne og et par muslimer. Vet forresten ikke hvem den personen er. Ateister praktiserer ikke ateisme. De bryr seg bare ikke om religion og annen galskap. Vi følger jo ikke hva en bestemt person mener som du sikter til. Vi tenker selv. Anonymkode: 65440...3b1 6
Gjest NotNaomi Skrevet 1. august 2017 #6 Skrevet 1. august 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk flest i Norge er jo ateister. Jeg kjenner bare til et par kristne og et par muslimer. Vet forresten ikke hvem den personen er. Ateister praktiserer ikke ateisme. De bryr seg bare ikke om religion og annen galskap. Vi følger jo ikke hva en bestemt person mener som du sikter til. Vi tenker selv. Anonymkode: 65440...3b1 Nå trenger virkelig ikke religionen i seg selv være galskap. Det er ofte som med myter at de vil lære mennesker moral og etikk. Ikke alle religioner er like lette å forstå eller akseptere. Men oftest er det de som praktiserer som går under "galskap". Mange psykopater i visse kretser. Det er en kjensgjerning. Så har vi også de fornuftige og medmenneskelige. Kan ikke skjære alle og alt over samme kam.
Gjøksuppe Skrevet 1. august 2017 #7 Skrevet 1. august 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk flest i Norge er jo ateister. Jeg kjenner bare til et par kristne og et par muslimer. Vet forresten ikke hvem den personen er. Ateister praktiserer ikke ateisme. De bryr seg bare ikke om religion og annen galskap. Vi følger jo ikke hva en bestemt person mener som du sikter til. Vi tenker selv. Anonymkode: 65440...3b1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #8 Skrevet 1. august 2017 Ateisme har ikke noe med å følge/ikke følge eller like/ikke like Richard Dawkins å gjøre. Heller ingen andre personer for den saks skyld. Det handler rett og slett om fravær av troen på Gud, hverken mer eller mindre. Anonymkode: 27829...4c6 6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #9 Skrevet 1. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ateisme har ikke noe med å følge/ikke følge eller like/ikke like Richard Dawkins å gjøre. Heller ingen andre personer for den saks skyld. Det handler rett og slett om fravær av troen på Gud, hverken mer eller mindre. Anonymkode: 27829...4c6 Ekte ateisme, ja. Og i teorien, ja. Men ikke i praksis. Ateisme er ikke ateisme Anonymkode: e4e68...497
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #10 Skrevet 1. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ekte ateisme, ja. Og i teorien, ja. Men ikke i praksis. Ateisme er ikke ateisme Anonymkode: e4e68...497 Hvilken praksis sikter du til? Tenker du på forskjellen mellom anogstisk og gnostisk ateisme? Anonymkode: 27829...4c6 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #11 Skrevet 1. august 2017 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange ateister tilber et vesen som kaller seg Richard Dawkins. Er du klar over alle hans meninger, hans fæle, grusomme meninger? Hvorfor er de fleste ateister dårlige mennesker uten moral? Anonymkode: e4e68...497 Nei. Opplys oss, da vel? Anonymkode: 54cf3...ede
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #12 Skrevet 1. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mange ateister tilber et vesen som kaller seg Richard Dawkins. Er du klar over alle hans meninger, hans fæle, grusomme meninger? Hvorfor er de fleste ateister dårlige mennesker uten moral? Anonymkode: e4e68...497 Hva som er dårlig og hva som er manglende kommer an på øyet som ser. Om du er fundamentalist vil du antagelig se på alle som ikke er bat shit crazy som dårlige mennesker med manglende moral. Men vi er jo alle mennesker, med ulik moral. Jeg merker meg at du, som jeg, tillater deg å snakke nedsettende om folk du ikke er enige med. Da har vi ihvertfall samme moral, om enn muligens forskjellig livssyn. Anonymkode: 82943...082
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #13 Skrevet 1. august 2017 Ja huff, er så enig med deg, ts. Det er så mye bedre å tilbe en fantasimann i himmelen, og en bok full av grusomheter; steining, drap, tortur, voldtekt. Det jeg virkelig elsker er hva som skjedde ETTER boka; barn og spedbarn dør av forferdelige sykdommer fordi de er født i synd, mennesker blir torturert fordi de er noe annet enn hva som er ansett som normalen. Kristningen av Norge var jo også bare et prakteksemplar på god moral; underkast deg gud eller så dytter vi en trakt ned kjeften på deg og sender en huggorm inn i magesekken din. Funket jo som en kule, det! Disse onde ateistene uten moral. Og vitenskapen de så stygt tilber! De som har dedikert livene sine på å redde menneskeliv og få en bedre planet for alle; oppdage medisiner og kurer, lære om menneskekroppen; det at vi har forskjellige blodtyper og kan donere blod til hverandre. De som gror kunstige organer i laboratorier, de som forsker på verdensrommet, de som forsker på miljøet. Æsj altså, de er så uten moral, hele gjengen. Vitenskap, æsj! Anonymkode: d064f...f64 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå