Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp ryddet godt i skapet med sengetøy og fjernet i allefall 10 sett med sengetøy (dynetrekk, putevar og laken). Noe er såpass slitt at det skal kastes, men en hel del av det er så godt som nytt, noe faktisk brukt kanskje bare én gang (f.eks. det forferdelige sengesettet i polyestersateng vi fikk i gave som er så ubehagelig å sove i). Jeg synes nesten det er litt synd å kaste det, men hvor skal jeg ellers gjøre av det? Tar Frelsesarmeen i mot kanskje (antar jeg ikke kan kaste dem i disse klescontainerne da)? Andre steder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi dem til Frelsesarmeens containere - de kutter opp stoffer og bruker dem til å lage filleryer iflg moren min, hvis de ikke beholder dem som de er da.

Skrevet

Bare en liten ting - Frelsesarméen tar sikkert med glede i mot helt og fint sengetøy, men det mer slitte ville jeg tatt vare på og brukt til filler (glimrende til oppussing eller ved flytting når en trenger å beskytte møbler under transport). Frelsesarméen pleide visst å rive opp slitte tekstiler og bruke til filleryer tidligere, men jeg mener å ha hørt at de ikke gjør dette lengre og at de må bruke mye penger på å kvitte seg med det de ikke kan bruke.

Skrevet

Hvis noe er litt slitt ville jeg brukt det til filler.

Kanskje du skal ringe Frelsesarmeen og spørre om de fortsatt lager filleryer? Enig at det er dumt å kaste fullt brukbare ting.

(Jeg tok forresten med meg enkelt-sengetøy hjem til mine foreldre. De hadde bruk for det)

Skrevet

De selger det til malerfirmaer som bruker det til å tørke bort malingssøl med. Min samboers firma kjøper sekkevis fra Frelsesarmeen.

Skrevet

Takk for mange gode tips. :-) Det er godt de kan brukes til noe, føles ikke riktig å kaste fullt brukbare ting selv om jeg selv ikke vil ha dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...