AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #1 Skrevet 1. august 2017 Samboeren min er så opptatt av at vi kun skal kose oss når barna han er hos oss... ha det barna hans liker best til middag, se film sammen osv.. ( annenhver uke )... vi har ett felles barn på fem også.. Når vi handler inn til middag og jeg foreslår pannekaker/taco/lasagne til helgekos, så sier han alltid: nei, det kan vi ha når ungene kommer.. Og så foreslår han enkle retter som grandis, eller pytt i panne i stedet.. Når stebarna er hos oss kan vi gjerne kose oss ekstra med is etter middag, jordbær og vaniljesaus osv.. men når de ikke er her, så sier han at vi kan spare på det til de kommer... Når jeg foreslår at vi kan se noe sammen på tv før femåringen legger seg en lørdags kveld, så sier at det kan vi heller gjøre når ungene er her.. og så går han ut for å gjøre noe på huset/hagen i stedet... Jeg er så dritt lei av dette.. Skal barnet vårt vokse opp med ett liv som kun handler rundt halvsøsknene.. At vi aldri kan være en familie når de ikke er hos oss?? Jeg mener at vi kan kose oss når de ikke er her også! Hvorfor "sørge" fordi de er hos moren sin??? Hvordan gjør andre det??? Jeg holder på å bli gal av dette! Anonymkode: 6f676...114 21
Pupperulla Skrevet 1. august 2017 #2 Skrevet 1. august 2017 Det er bare feil, på alle nivå! Blir irritert av å lese dette. 41
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #3 Skrevet 1. august 2017 Dump han, om han ikke endrer på dette. Anonymkode: dda6b...51c 6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #4 Skrevet 1. august 2017 Jeg skjønner mannen din godt, hvorfor spise barnemat når barna ikke er der? Er det ikke bedre å kose seg med dyr voksenmat når de ikke er der? Anonymkode: 1d800...77d 11
Populært innlegg Pupperulla Skrevet 1. august 2017 Populært innlegg #5 Skrevet 1. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner mannen din godt, hvorfor spise barnemat når barna ikke er der? Er det ikke bedre å kose seg med dyr voksenmat når de ikke er der? Anonymkode: 1d800...77d Deres fellesbarn er jo der?! 68
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #6 Skrevet 1. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner mannen din godt, hvorfor spise barnemat når barna ikke er der? Er det ikke bedre å kose seg med dyr voksenmat når de ikke er der? Anonymkode: 1d800...77d De har også et felles barn som bor der hele tiden... Anonymkode: dda6b...51c 22
Populært innlegg TinaChristina Skrevet 1. august 2017 Populært innlegg #7 Skrevet 1. august 2017 Da lager du det du ønsker at dere skal kose dere med i stedet for å spørre han. Og du setter på den filmen du ønsker å se med barnet ditt, og gjør de koselige tingene du vil for barnet ditt. Få hue ut av ræva, eller la han bestemme alt! Det verste med dette er jo at du ikke sier til samboeren din at dette ikke går an. 52
Simbyxor Skrevet 1. august 2017 #8 Skrevet 1. august 2017 Hva svarer du når han sier det, da? Trodde først du mente at han kun ville kose seg når barna var vekk hos mor! Vet ikke hva som er verst, jeg... 1
Rotemor Skrevet 1. august 2017 #9 Skrevet 1. august 2017 (endret) Jeg har også enkelte ting jeg liker best å gjøre med barna. Rett og slett fordi jeg vil inkludere de mest mulig i livet mitt og dele de gode opplevelsene. Dette handler ikke om så enkle ting som mat, da... Han vil hygge seg med alle barna sine og sparer de beste stundene til alle er der, tenker jeg da. Det sagt så skal man selvfølgelig kose seg ellers også! Men du har vel noe du skulle sagt i eget hjem regner jeg med. Jeg synes det er stygt av deg å kritiserer han får å "sørge" når barna er bort. Hadde ikke du savnet din femåring annehver uke? Endret 1. august 2017 av Rotemor 6
Carrot Skrevet 1. august 2017 #10 Skrevet 1. august 2017 Har du snakket med mannen om dette da? At du syns det blir feil for felles barn å bare ha "gleder" når halvsøsknene er der? Og spurt hvordna han tenker denne forskjellsbehandlingen ikke skal påvirke barnet? 11
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #11 Skrevet 1. august 2017 Hvorfor styrer han hva dere skal spise? Slutt å spør han, og lag den maten du vil ha. Sett på filmen. Og så kan han spise/se på om han vil. Anonymkode: 0d9d7...472 30
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #12 Skrevet 1. august 2017 Og ikke spør, skal vi dra til.. Pakk lunch og sett ungen i bilen. "Skal vi ta en tur, ola?" "Hvor da?" "kom og sett deg inn, jeg kjører" Og så stikker dere på piknik og spiser maten du har pakket. Anonymkode: 0d9d7...472 10
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #13 Skrevet 1. august 2017 Ser folk skriver at han sikkert vil spare de beste stundene til barna hans er der også, men pannekaker til middag er ikke noe man trenger å spare til det etter min mening. Det er mel,vann og egg som er stekt i en panne... hadde sagt at i dag skal vi ha pannekaker. Begynner han å argumentere på det så sier du bare at dere kan ha det neste onsdag også Anonymkode: 9c6e7...a90 28
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #14 Skrevet 1. august 2017 Synes Ts er litt kostbar. Fiks det selv da vel! Og at han ser på det som en mer komplett familie da alle er der er jo bare bra og naturlig. Betyr jo at han er omsorgsfull og savner de. Anonymkode: a8ed6...347 7
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #15 Skrevet 1. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Samboeren min er så opptatt av at vi kun skal kose oss når barna han er hos oss... ha det barna hans liker best til middag, se film sammen osv.. ( annenhver uke )... vi har ett felles barn på fem også.. Når vi handler inn til middag og jeg foreslår pannekaker/taco/lasagne til helgekos, så sier han alltid: nei, det kan vi ha når ungene kommer.. Og så foreslår han enkle retter som grandis, eller pytt i panne i stedet.. Når stebarna er hos oss kan vi gjerne kose oss ekstra med is etter middag, jordbær og vaniljesaus osv.. men når de ikke er her, så sier han at vi kan spare på det til de kommer... Når jeg foreslår at vi kan se noe sammen på tv før femåringen legger seg en lørdags kveld, så sier at det kan vi heller gjøre når ungene er her.. og så går han ut for å gjøre noe på huset/hagen i stedet... Jeg er så dritt lei av dette.. Skal barnet vårt vokse opp med ett liv som kun handler rundt halvsøsknene.. At vi aldri kan være en familie når de ikke er hos oss?? Jeg mener at vi kan kose oss når de ikke er her også! Hvorfor "sørge" fordi de er hos moren sin??? Hvordan gjør andre det??? Jeg holder på å bli gal av dette! Anonymkode: 6f676...114 Unnskyld, men hva behager når du valgte å satse på en mann som allerede har barn, livet ut? Hva innbiller du deg... Din partner var far i flere år før han møtte deg. Selvsagt vil han bevare det for alt han kan! Du er smålig...klart han vil fokusere ekstra på barna han allerede hadde! Anonymkode: b893d...9d0 3
boblevann Skrevet 1. august 2017 #16 Skrevet 1. august 2017 Jeg forstår deg på en måte, men på den andre siden skjønner jeg ikke at han dikterer hva dere skal ha til middag?! Er vel bare å lage taco eller pannekaker det, og sette deg å se på film med barnet deres så får han gjøre som han vil. Dere kan jo kose dere? Men jeg skjønner tankegangen din, det kan jo se ut som om han prioriterer egne barn foran fellesbarnet. At fellesbarnet ikke skal få familiekos når halvsøsknene ikke er der. Hva sier han til dette selv? 24
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #17 Skrevet 1. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Unnskyld, men hva behager når du valgte å satse på en mann som allerede har barn, livet ut? Hva innbiller du deg... Din partner var far i flere år før han møtte deg. Selvsagt vil han bevare det for alt han kan! Du er smålig...klart han vil fokusere ekstra på barna han allerede hadde! Anonymkode: b893d...9d0 Er det riktig at han skal tilsidesette sitt yngste barn i de ukene de 2 største barna hans ikke er der? Anonymkode: dda6b...51c 32
boblevann Skrevet 1. august 2017 #18 Skrevet 1. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Unnskyld, men hva behager når du valgte å satse på en mann som allerede har barn, livet ut? Hva innbiller du deg... Din partner var far i flere år før han møtte deg. Selvsagt vil han bevare det for alt han kan! Du er smålig...klart han vil fokusere ekstra på barna han allerede hadde! Anonymkode: b893d...9d0 Hva med fellesbarnet deres? Det er ikke rett at egne barn skal ha ekstra fokus i forhold til felles barn. Virker som om mange i denne tråden har oversett at de har et FELLES BARN som også trenger pappakos når halvsøsknene ikke er der. Skal pappa bare stille opp for fellesbarn 50% av tida? Når de har et barn sammen som bor der fast, er han pappa på fulltid selv om de andre barna er der 50%. 30
MapleSirup Skrevet 1. august 2017 #19 Skrevet 1. august 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser folk skriver at han sikkert vil spare de beste stundene til barna hans er der også, men pannekaker til middag er ikke noe man trenger å spare til det etter min mening. Det er mel,vann og egg som er stekt i en panne... hadde sagt at i dag skal vi ha pannekaker. Begynner han å argumentere på det så sier du bare at dere kan ha det neste onsdag også Anonymkode: 9c6e7...a90 Hvis du leser en gang til så vil du se at hun skriver at det ikke handler om mat.... 4
Gjest Mass Skrevet 1. august 2017 #20 Skrevet 1. august 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Samboeren min er så opptatt av at vi kun skal kose oss når barna han er hos oss... ha det barna hans liker best til middag, se film sammen osv.. ( annenhver uke )... vi har ett felles barn på fem også.. Når vi handler inn til middag og jeg foreslår pannekaker/taco/lasagne til helgekos, så sier han alltid: nei, det kan vi ha når ungene kommer.. Og så foreslår han enkle retter som grandis, eller pytt i panne i stedet.. Når stebarna er hos oss kan vi gjerne kose oss ekstra med is etter middag, jordbær og vaniljesaus osv.. men når de ikke er her, så sier han at vi kan spare på det til de kommer... Når jeg foreslår at vi kan se noe sammen på tv før femåringen legger seg en lørdags kveld, så sier at det kan vi heller gjøre når ungene er her.. og så går han ut for å gjøre noe på huset/hagen i stedet... Jeg er så dritt lei av dette.. Skal barnet vårt vokse opp med ett liv som kun handler rundt halvsøsknene.. At vi aldri kan være en familie når de ikke er hos oss?? Jeg mener at vi kan kose oss når de ikke er her også! Hvorfor "sørge" fordi de er hos moren sin??? Hvordan gjør andre det??? Jeg holder på å bli gal av dette! Anonymkode: 6f676...114 Jeg forstår frustrasjonen din. Det er ikke riktig overfor deres felles barn for det blir veldig synlig og åpenbart. Barnet deres kan få tanker som at det ikke er like god nok som dets søsken. Og kan faktisk få dårligere forhold til dem grunnet dette. Men når det er sagt så følte jeg umiddelbart at far kompenserer for den tapte uken. Far vet at deres barn får være med han hele tiden som de andre barna ikke får. Dere har kjernefamilien og deres felles barn er en del av det på fulltid. Men det er ikke hans andre barn. Har han dårlig samvittighet for de andre barna? Ønsker han å gjøre sitt beste for å få dem til å føle seg som en del av familien deres? Du har jo et utrolig godt utgangspunkt med denne mannen som far. Prøv å snakke litt med han. Kanskje han ikke tenker over det slik du gjør. Endret 1. august 2017 av Mass
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå