Gå til innhold

Klær og ting i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Er det noen som kan komme med noen tips til ting guttungen bør ha i bhg? De har solkrem og tannpuss, og alt mat er inkludert. Så er vel bare skift som jeg trenger med. Men... Hakke gjort detta før jeg, så trenger vel litt hjelp når tannhjulene i topplokket går litt tregt akkurat nå✌ Tips eller en veldig konkret "check-list" er vel det jeg spør etter😂 

Takk for svar😄

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barnehagen gir vel en liste eller beskjed om hva du trenger. 

Anonymkode: 8208f...214

Skrevet

Klær til skift til innebruk. Vinterdress, regntøy, fleece eller ull, støvler som tåler vann, gjerne fora eller tykke sokker, vinterstøvler, utesko når det er varmt og tørt og innesko. Noen bh foretrekker tøfler andre lette innesko. Det bør alltid være skift så ungene kan gå ut to ganger om dagen. Regner med at du også kan spørre hvis du lurer på noe. Det trengs mye klær når barn er i bh. Husk lue, votter også. Alt må navnes.

Skrevet

Innesko/tøfler/sandaler
regntøy
støvler
regnvotter
ett sett skift
litt ekstra skiftetøy (bodyer, strømpebukser, bomullsgensere)
En vannflaske/tutekopp
Hør med dem om du trenger noe til soving/hvilestund, noen har egen vogn, tepper, kosedyr osv, andre ikke.

Yttertøy: en tynn dress, bomullslue

Utover høsten trenger du varmere dress, cherrox/goretex/høstsko.
De sier i fra, og du ser fort hva som behøves.

AnonymBruker
Skrevet

Tannpuss i bhg? 

Anonymkode: ac8d8...83e

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tannpuss i bhg? 

Anonymkode: ac8d8...83e

Jeg synes også det var rart, men der sånn så spiser de frokost sammen og så går alle barna å pusser tenna etter frokost. Dette er selvfølgelig frivillig for foreldrene, om de vil at barna deres skal være med på det eller ei. Dette er en privat barnehage. Var ikke sånn i den jeg jobba i, den var kommunal

Skrevet

Takk for svar. Fikk en liste av barnehagen da vi var på besøk der ista:)

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Sarah1991 skrev:

Takk for svar. Fikk en liste av barnehagen da vi var på besøk der ista:)

Kunne du lagt ut lista? Min barnehage deler ikke ut lister, og jeg er helt grønn. Mitt barn er ett år. Blir det da annerledes enn med 3-åringer når det gjelder utstyr?

Anonymkode: 88e29...577

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...