Gå til innhold

Helt sykt å gjøre mot datteren sin!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Moren min fortalte meg her om dagen at hun visste om de seksuelle overgrepene jeg ble utsatt for i mange år når jeg var liten, men mente hun ikke kunne gjøre noe så hun lot det fortsette. Hun bekreftet det etterpå, å i tillegg mente hun det var min skyld at det skjedde fordi jeg aldri sa noe til henne (var bare ei lita jente). 

Ikke var det familie. Jeg vet moren min ikke er helt frisk psykisk og gjort mye vondt mot meg, men dette er bare sykt. Hva hadde dere gjort? Reagert? Jeg ble i hvertfall fly forbanna og sa jeg aldri ville ha noe mer med henne å gjøre. 

Puh, måtte bare få ut litt frustrasjon! 

Anonymkode: 88ba3...b48

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er forresten voksen i dag. TS 

Gjest mimoe
Skrevet

Tenker at dette er vondt å svelge, og noe du ikke hadde trengt å vite.. 

Sender deg en trøsteklem ❤❤❤

AnonymBruker
Skrevet

Hatt samme opplevelser med min. Nå sier hun derimot at hun aldri visste noe, selv om jeg har brev fra henne som beviser det motsatte.

Anonymkode: 3ba80...a54

• Liker 1
Skrevet

Det er helt sykt. Jeg tror du bare må ta avstand fra det hun sier, du skal ikke ha noe ansvar på din kappe. Hvordan noen kan vite at ens eget barn blir utsatt for overgrep og ikke gjøre noe, er utenfor min fatteevne. Jeg håper du får all hjelp du trenger, at gjerningsmannen sitter i fengsel, og at du har det bra i dag.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så uvanlig som man har lyst til å tro. Har en i familien som nærmest ble solgt av en forelder gjennom flere år, dette pågikk fra veldig ung alder... Det er helt utrolig at noen kan gjøre noe slikt mot barna sine. 

Anonymkode: b79c9...885

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, mimoe skrev:

Tenker at dette er vondt å svelge, og noe du ikke hadde trengt å vite.. 

Sender deg en trøsteklem ❤❤❤

Takk ❤

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hatt samme opplevelser med min. Nå sier hun derimot at hun aldri visste noe, selv om jeg har brev fra henne som beviser det motsatte.

Anonymkode: 3ba80...a54

Leit å høre at flere har slike mødre. 

Skjønner ikke hva som foregår oppi hodene deres. Er jo bare helt sinnssykt. Faren min kastet ut overgriperen ut av huset og sa han aldri skulle komme tilbake. Mamma gikk så da ut å hentet overgriperen inn igjen og unnskyldte pappas oppførsel, dette var tydeligvis når hun visste det. De er jo like mye skyldig selv som overgriperen tenker nå jeg. TS 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også som voksen skjønt at min mor har visst om overgrep av meg helt siden jeg var bitteliten. Jeg tror det er derfor hun gjennom hele mitt liv har gjort, og fortsatt gjør, alt hun kan for å få alt jeg sier til å framstå som løgn og diktning. Dette har vært ekstremt sårt og vanskelig for meg og har attpåtil gjort at jeg per i dag står mer eller mindre uten både familie, venner og til og med bekjente. Jeg antar dette har vært en taktikk, bevisst eller ubevisst, for å hindre at noen skulle tro på meg dersom jeg fortalte hva jeg var utsatt for. 

Jeg burde sikkert utvise forståelse for det hun har gjort, med tanke på at hun trolig har opplevd nøyaktig det samme med samme overgriper da hun var barn/ungdom og derfor har mye og vanskelig baggasje, men jeg kjenner at det sitter langt inne å skulle tilgi det noen gang. Hun var et barn -  men det var jeg også. 

Anonymkode: 2b224...cbd

• Liker 8
Skrevet

Sånne onde folk kan du kutte ut av livet ditt uten noen dårlig samvittighet! 

• Liker 8
Skrevet

Hva slags verden er det vi lever i? En mor skal være villig til å ofre livet sitt for å beskytte barna sine. Ikke lukke øynene og tie. Det gjør vondt å lese at du har opplevd dette. Jeg blir virkelig oppriktig lei meg av å tenke på at dette er hverdagen til så mange uskyldige barn. 

Jeg håper livet ditt går som du ønsker og at du er lykkelig som voksen. Ta avstand fra din mor og vit at ingenting av det er din feil. 

• Liker 7
Skrevet

Hei TS, min mor innrømmet i avhør (da var jeg 16 år og saken ble rullet opp) at hun hadde ved flere tilfeller sett mannen ha sin hånd oppunder skjørtet mitt, nedi buksen, gni meg mot seg, oppføre seg utilbørlig osv men hun "trodde hun måtte sett feil for han var jo så snill, en venn av familien" - det fikk jeg først lese etter at saken var ferdig og mannen dømt... Det og at han kom bort til meg når jeg vitnet i retten i pausen og sa "du er like god nå som da" gjorde at jeg brukte mange år på å komme videre... Men jeg la det bak meg, jeg valgte å IKKE være det offeret de bidro til å skape, jeg valgte å vinne!

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre visste ikke noe om overgrepene da de pågikk, men da de fikk vite det i etterkant har de valgt å stå på overgriperens side og har kuttet kontakten med meg. Som mor selv forstår jeg ingenting av dette, jeg ville ha gått gjennom ild for barna mine.

Anonymkode: 1a80e...941

• Liker 7
Skrevet

Kutt henne ut av livet ditt og se deg aldri tilbake igjen!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Carrot skrev:

Hei TS, min mor innrømmet i avhør (da var jeg 16 år og saken ble rullet opp) at hun hadde ved flere tilfeller sett mannen ha sin hånd oppunder skjørtet mitt, nedi buksen, gni meg mot seg, oppføre seg utilbørlig osv men hun "trodde hun måtte sett feil for han var jo så snill, en venn av familien" - det fikk jeg først lese etter at saken var ferdig og mannen dømt... Det og at han kom bort til meg når jeg vitnet i retten i pausen og sa "du er like god nå som da" gjorde at jeg brukte mange år på å komme videre... Men jeg la det bak meg, jeg valgte å IKKE være det offeret de bidro til å skape, jeg valgte å vinne!

fytti 😟 ..

Anonymkode: cdd24...730

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så trist å høre om alle med lignende hendelser. Det er jo helt sinnssykt. Det er jo omsorgssvikt så det holder. 

Etter mange knallharde år med jobbing og terapi har jeg nå et godt liv. Men tror det sunneste er å fjerne moren min (hun fortjener ikke den betegnelsen gang) fra livet for godt da hun har vært en stor belastning for meg og mine nærmeste. TS 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke forståelig at noen tillater å skade dine barn.  Ofte er det sånn at når i har opplevd noe selv , så føres det videre. Din mor har kanskje opplevd litt av hvert i sin egen barndom, og vet ikke hva ett barn trenger og hva barn ikke skal utsettes for. 

Det er bra at du er reflektert over dette. Var jeg deg, hadde jeg kutta kontakten helt. Får du egne barn/eller har, ikke la henne ha noe med dem å gjøre. 

Anonymkode: 3923f...f16

• Liker 2
Skrevet

Enkelte mennesker skulle..:raven: 

Jeg skjønner veldig godt at du er forbannet og såret! Du snakker meg om å tråkke på andre menneskers liv. Her har hun stått og sett på at et barn blir ødelagt og får arr for resten av livet, men kunne ikke gjøre noe med det?? Pisspreik fra ende til annen. Noen mennesker skulle hatt gullmedalje i ansvarsfraskrivelse! 

Og, om du velger å droppe kontaktene med henne, så er det fullt og fast hennes egen feil, aldri la henne få deg til å tro noe annet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars deg Ts :hug: Det beste for deg ville vært å fjerne deg helt i fra henne. De har ikke evnen til å forstå eller forandre seg, for de er ikke annet en et skall. At de selv har hatt en fæl barndom er ingen unnskyldning, men  en forklaring. Jeg har selv hatt en jævlig barndom men har jobbet hardt for å ikke videreføre dette til barna mine. Sender en stor klem til alle som har opplevd det samme som ts, dere er ikke ofre men overlevende.

Anonymkode: 3297d...c9a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hæ??? Finnes det slike mennesker/mødre? Dette er helt ubeskrivelig trist å lese. Håper du kutter henne ut for godt! Hun fortjener ikke være en del av livet ditt. 

Anonymkode: d743b...495

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...