Gå til innhold

Spesialpedagogikk - jobbmuligheter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter! Jeg har til nå fullført et av tre år i en bachelor i pedagogikk. Jeg vet at jeg skal ta en master, og er også ganske sikker på at jeg vil ta en master i spesialpedagogikk. 

Likevel har jeg dager hvor jeg blir usikker. Jeg leser mye rundt om kring på nettet om jobbmuligheter på diverse forum og liknende. Det finnes så mange "kombinasjoner" av ped og spesped, blant annet at noen tar bachelor i spesped først også master i ped, noen er lærere med master i spes ped osv. Blir bare forvirret. 

Vet selv at jeg liker mennesker og ser for meg en hverdag senere i livet hvor jeg kan få muligheten til å hjelpe mennesker med ekstra behov og vansker. Men jeg er langt fra en underviser - og det er vel nettopp derfor man studerer lærerutdanning for å bli lærer og spes ped for å bli spesialpedagog?

Vet ikke helt hvor jeg vil hen med dette, men lurer bare på om noen her inne har en lik type utdanning, (ped først også spes ped) hva dere eventuelt jobber med og om det kan anbefales. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken master vil du ta det? Det er jo flere forskjellige fordypninger du kan velge innen spes.ped., og de fører til forskjellige potensielle arbeidsplasser.

Anonymkode: 1d792...0a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...