Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

jeg har en liten rar spørsmål. Hvor setter man sekkene sine under eksamen på høgskole i Bergen/UiB/ Bergen teknisk fagskole. Er det sånt at ma må ta alt man trenger ut av sekken før eksamen (tenker mat, drikke osv) også sette den foran i klassen eller har man den ved siden av seg? 

Anonymkode: 57372...93f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke svare deg hvordan Bergen gjør det, men ved NTNU må man sette det man vil bruke under eksamen på pulten og sekk/veske plasseres langsmed veggene i rommet. 

Skrevet

Nå går jeg på NTNU, men regner med det er det samme. Man tar mat og drikke ut av sekken, og setter det på pulten der man skal sitte. Så får man beskjed om hvor sekken skal settes. Som oftest ved der eksamensvaktene er.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette er standardmåten å gjøre det på. 

Anonymkode: a9993...67f

Skrevet

Der jeg går (UiO) er det regler for hva man kan ha på pulten; Jeg kunne bare bare ha skrivesaker, utdelt kalkulator og mat/drikke. Pennal er ikke lov. Og dette legger jeg klart før eksamen starter og går bort med alt annet, for når eksamen utdeles(eller starter på digital eksamen) så gjelder reglene.

Sekker og yttertøy legges langs veggene, og ikke i nærheten av der man sitter. Noen steder har det vært knagger til yttertøy, men andre steder ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ved UiB, og det virker som om de gjør dette på samme måte overalt. Alt det du trenger i løpet av eksamenen må ligge på pulten slik at vakter eventuelt kan se på det i løpet av bokkontrollen (vi har i alle fall bokkontroll ved juridisk fakultet). Yttertøy og sekken legges ved en-eller-annen vegg. Noen ganger er ikke vaktene så strenge med yttertøyet, men andre er det. Jeg gikk på en smell engang siden jeg hadde planer om å bare ta på meg jakken min dersom det ble for kaldt i lokalet, men så fikk jeg ikke lov å ha den hengende bak på stolen... så da ble det en kald eksamen.

Anonymkode: de7df...2e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har gått på UiB og HiB og begge steder tar man det man trenger av skrivesaker (ikke penal), mat osv og legger på pulten, så legger man sekker/vesker og jakker helt foran eller helt bak i klasserommet. Vi har fått lov å ta på oss jakker hvis vi frøs, men da måtte vaktene sjekke gjennom lommer osv først. Vi har heller ikke hatt lov å ha klokker, lue/caps, store armbånd osv heller - det må legges i sekken.

Anonymkode: d8fd2...750

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...