Gå til innhold

Helt ny student ved UiO, master. Finnes det noe fadderuke eller lignende?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp flyttet til Oslo og skal begynne på master ved UiO. Kjenner ikke til skolen noe særlig og heller ikke andre studenter som skal starte der. Så hadde vært kjekt å bli litt kjent med noen. Noen som vet om det finnes noe "fadderuke"-ordning for masterstudenter ved UiO? :) 

Anonymkode: c1e2f...d11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er studentforeninger som arrangerer fadderukene så det vil nok avhenge av hvilket institutt du studerer på. Du kan sende en mail til studentforeningen på instituttet ditt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ny i Trondheim da jeg begynte på master. Kan ikke huske at jeg fikk tilbud om å delta på fadderuke. Men det var bare 15 i klassen min, og ble umiddelbart godt kjent med dem, så hadde ikke behov for å være med på fadderopplegg. 

Anonymkode: e1ed4...81e

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymSjiraff skrev:

Det er studentforeninger som arrangerer fadderukene så det vil nok avhenge av hvilket institutt du studerer på. Du kan sende en mail til studentforeningen på instituttet ditt. 

Takk! Det er jo et hav av studentforeninger der, men sendte mail til en av dem, så kan de forhåpentligvis i det minste henvise meg videre. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var ny i Trondheim da jeg begynte på master. Kan ikke huske at jeg fikk tilbud om å delta på fadderuke. Men det var bare 15 i klassen min, og ble umiddelbart godt kjent med dem, så hadde ikke behov for å være med på fadderopplegg. 

Anonymkode: e1ed4...81e

Det er veldig mange studenter på studiet og færre på fordypningen jeg skal gå, men jeg har tatt et år av en master tidligere som du, og min erfaring er at det er veldig fint å få mulighet til å bli kjent på en annen arena enn i klasserommet.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Det er jo et hav av studentforeninger der, men sendte mail til en av dem, så kan de forhåpentligvis i det minste henvise meg videre. 

Ja, og de vet nok sikkert om det er en masterfadderuke eller ikke. De hadde det på mitt masterprogram og enig med deg at det var en fin ting. 

Om programmet ditt er på engelsk kan det også være en del utvekslingsstudenter på programmet, de er ofte lette å bli kjent med etter min erfaring. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte på en mastergrad ved UiO i fjor, og da hadde 2. året stelt i stand en del, hvilket vi fikk en mail om ganske nærme studiestart. Klassen vår arrangere også egne vors osv. for å bli bedre kjent :) Tror ikke det blir noe problem! 

Anonymkode: e015a...0df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...