AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #1 Del Skrevet 31. juli 2017 Hei! Jeg har fått utskrevet "Lymecyclin Actavis" som visstnok skulle være det samme som Tetracylin. Skal ta 2 kapsler daglig (300 mg x 2). Ser på pakningsvedlegget at det er normalt med 1 kapssel daglig, så syntes det så lite mye ut? (Er jente på under 170 cm og veier litt over 60 kg). Noen som har erfaring med disse pillene? Stopper det kvisene for godt, eller kommer de tilbake? Har også fått utskrevet Epido Gel, og fikk beskjed om å bruke gode fuktighetskremer. Skal jeg bruke vanlig nattkrem over? Har noen nattkremer jeg liker veldig godt som gir masse fukt.. Men ødelegger det ikke effekten om jeg bruker noe over? Og skal man bruke toner under? Erfaring med disse? Hudlegen pratet også om Isotetrin, at jeg burde prøve dette ut for han ville helst ikke skrive ut det. Har lest litt om denne kuren, og det virker som skumle greier? Erfaringer? Bør jeg teste ut dette om de to jeg nevnte ovenfor ikke stopper problemet? Setter veldig stor pris på svar! Anonymkode: d1721...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosewood Skrevet 1. august 2017 #2 Del Skrevet 1. august 2017 Det er det samme hvilken krem man tar over Epiduo, det vil ikke ødelegge effekten uansett anbefaler krem med fuktighet fordi huden kan bli noe tørr mens man bruker geleen, spørs hvordan huden er. Geleen trekker fort inn. Jeg renser huden først, tar på toner, påfører et tynt lag med epiduo på de områdene jeg pleier å få kviser (i mitt tilfelle hake, neserygg og nederste del av pannen), pusser tennene mens den trekker inn, og tar på krem til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 1. august 2017 #3 Del Skrevet 1. august 2017 (endret) Min tenåringssønn har vært svært hardt angrepet av kviser til tider i sin ungdom, og han har brukt både Tetracyklin og Isotretinoin. Vi hadde ingen bivirkning med tørr hud pga bruk av Tetracyklin. Kanskje legen din blander sammen, eller du husker litt feil? Det er isotretinoin som gir ekstremt tørr hud. Hvis medikamentet du har fått er det samme som Tetracyklin, så er effekten normalt bare midlertidig, altså bare så langvarig som kuren er. Kvisene kommer tilbake etter endt kur. Etter vår erfaring kan det også virke som om kroppen etter en viss tid på dette bakteriedrepende medikamentet, blir vant til det, sånn at noe kviser kan begynne og poppe frem igjen selv om man følger kuren. Man får normalt bare dette bare utskrevet som en kur, og ikke over altfor lang tid, fordi det er antibiotika og kan gi resistens. Min sønn fikk gå på det uvanlig lenge, hele to år, men da på slutten hadde han noen kviser her og der. Virket som om medikamentets virkning avtok, kroppen var blitt vant til det kanskje? Uansett, vi skiftet fra fastlege til hudlege akkurat da pga flytting, og akkurat når vi var der, hadde tenåringen min et utbrudd av noen fæle kviser i en klynge på venstre kinn. Enda han på det tidspunktet enda gikk på Tetracyklin. Av hudlegen/spesialisten fikk vi skrevet ut isotretinoin til sønnen min, og det var en kur på 7 mnd. DEN kuren gir en del bivirkninger i blant, og tørr hud er den vanligste. Ekstremt tørr hud. En annen bivirkning er at håret ikke blir fett :-) Det ser nesten nyvasket ut hele tiden. Ikke bare huden i ansiktet som slutter å produsere fett og talg, hodebunnen også, med det resultat at det ikke blir fett, og håret kan gå lenger mellom hver vask, om man vil. Min sønn hadde ingen andre bivirkninger på isotretinoin enn tørr hud og svært tørre lepper. Vi brukte salve på leppene fra apoteket, og hudkrem som hudlegen anbefalte i ansiktet nå og da. Det var ikke nødvendig å smøre huden hver dag, men leppene måtte han smøre ofte. De var helt frynsete av og til. Iflg hudspesialisten, er isotretinoin en kur som gir VARIG effekt. Altså, kvisene kommer ikke tilbake. De har ikke gjort det på sønnen min, han har like fin hud ennå, 4½ mnd etter kurens slutt. Legen sa altså at effekten var permanent. MEN jeg har lest om noen få som har fått tilbakefall av kviser likevel, i en tråd her inne på KG om produktet. Men generelt skal det altså ikke skje, det er unntaksvis at man får tilbakefall. Legen sa ikke noe om dette, men det er altså iflg. tråden her på KG. Epiduo hadde ikke sønnen min noen effekt av overhodet. Det var et dårlig produkt, syns jeg. Han brukte det da han gikk på Tetracyklin. Endret 1. august 2017 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
According To Skrevet 1. august 2017 #4 Del Skrevet 1. august 2017 Gikk på samme kur som deg, fjernet kvisene, men er dessverre kommet tilbake nå 1år senere.. Anbefaler deg å bruke La Roche Posay Effaclar H krem som du får kjøpt på apoteket, det er en fuktighetskrem som skal brukes i forbindelse med sterk hudpleie behandling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå