Ronja07 Skrevet 31. juli 2017 #1 Skrevet 31. juli 2017 Hei. Jeg har operert 325 gr over muskel for snart 4 uker siden. Har ammet tre barn og hadde mye hud. Ser at hevelsen mellom brystene er nesten borte. Men det ene brystet er en del større og brystvorten er lengre nede og mot utsiden. Dette brystet har jeg noe smerter i, det er ikke veldig vondt. Men litt vondt hele tiden. Har hatt mer vond i dette frå dag 1. Det andre er helt fint. Ingen ubehag. Dette med litt smerter har masse klumper i seg men det er vel kanskje normalt. Det som er vansklig er at jeg finner nesten ingenting på nett at det kan vær så mye lengre ubehag i bare det ene. Er det noen som har hatt det sånn men at det har gått over? Håper sånn at det ikke betyr noe. PK har ferie så kan ikke få sjekket det enda heller.
Nerine_ Skrevet 31. juli 2017 #2 Skrevet 31. juli 2017 Jeg hadde også mer ubehag/smerter i det ene brystet. Men det med klumpene burde du få sjekket opp. Er det en annen kirurg på klinikken som kunne sett på det da?
Ronja07 Skrevet 31. juli 2017 Forfatter #3 Skrevet 31. juli 2017 Takk for svar. 😊😊 Varte det lenge og var det litt mer hovet i det brystet? Alle hadde nok ferie bortsatt fra sykepleierene.
Nerine_ Skrevet 1. august 2017 #4 Skrevet 1. august 2017 9 timer siden, Ronja07 skrev: Takk for svar. 😊😊 Varte det lenge og var det litt mer hovet i det brystet? Alle hadde nok ferie bortsatt fra sykepleierene. Nei jeg følte meg ganske normal etter 4-6 uker. Det var ikke noe forskjell i hevelsen på brystene, de så ganske like ut. Men det ene brystet var omtrent ikke vondt i det hele tatt, så jeg tror det er normalt å mer vondt på en side.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #5 Skrevet 1. august 2017 Ganske mange har varig vondt etter et slik inngrep. Sjekk med pk om det kan bære noe som skal fikses eller om dette er å forvente. Anonymkode: 319d8...d61 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #6 Skrevet 1. august 2017 Men du må jo få sjekket ut puppene jevnlig etter operasjon. Jeg skal operere om en mnd, og kirurg vil både ha meg tilbake to dager etter, en uke etter, 1 mnd etter etc for å følge opp ordentlig. Jeg synes dette høres litt skummelt ut. Leste om en som hadde noe blodansamling eller noe i ene brystet. Når hun gikk til sjekk fant de ut av dette med en gang, og fikset opp i det. Anonymkode: 8fdd4...76e
Nerine_ Skrevet 1. august 2017 #7 Skrevet 1. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men du må jo få sjekket ut puppene jevnlig etter operasjon. Jeg skal operere om en mnd, og kirurg vil både ha meg tilbake to dager etter, en uke etter, 1 mnd etter etc for å følge opp ordentlig. Jeg synes dette høres litt skummelt ut. Leste om en som hadde noe blodansamling eller noe i ene brystet. Når hun gikk til sjekk fant de ut av dette med en gang, og fikset opp i det. Anonymkode: 8fdd4...76e Det er ikke alltid vanlig prosedyre å ha kontroll etterpå. Jeg har ikke vært på kontroll etterpå.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #8 Skrevet 1. august 2017 3 minutter siden, Nerine_ skrev: Det er ikke alltid vanlig prosedyre å ha kontroll etterpå. Jeg har ikke vært på kontroll etterpå. Nei, men det er veldig smart, spesielt dersom man opplever problemer. Det er jo en dyr operasjon så det er viktig å passe på de etterpå. Det er jo et fremmedlegeme i kroppen så det er klart ting kan skje. Anonymkode: 8fdd4...76e 1
Nerine_ Skrevet 1. august 2017 #9 Skrevet 1. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men det er veldig smart, spesielt dersom man opplever problemer. Det er jo en dyr operasjon så det er viktig å passe på de etterpå. Det er jo et fremmedlegeme i kroppen så det er klart ting kan skje. Anonymkode: 8fdd4...76e Ja selvfølgelig om det skulle være noe, men det går stort sett bra.
Ronja07 Skrevet 1. august 2017 Forfatter #10 Skrevet 1. august 2017 Jeg skal på 3 mnd kontroll. Det som var vanlig der. Men satser vel på at det kan vær nomalt med ubehag i en mnd el to etter op. Bare synst det var lite snakk om det på nett at folk har hatt det sånn.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #11 Skrevet 8. april 2024 Noen som har hatt vondt i brystene lenge etter operasjon? Jeg er øm og det er vondt å ta på område rundt brystvorten på det ene brystet. Jeg la inn under muskel og på dette brystet kjenner jeg protesen gjennom huden akkurat på det område jeg har ubehag med. Jeg frykter protesen ikke ligger under muskel slik den skal siden dette gjelder kun det ene brystet😌 Anonymkode: caa30...b71
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #12 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noen som har hatt vondt i brystene lenge etter operasjon? Jeg er øm og det er vondt å ta på område rundt brystvorten på det ene brystet. Jeg la inn under muskel og på dette brystet kjenner jeg protesen gjennom huden akkurat på det område jeg har ubehag med. Jeg frykter protesen ikke ligger under muskel slik den skal siden dette gjelder kun det ene brystet😌 Anonymkode: caa30...b71 Det er over 6 mnd siden operasjon! Anonymkode: caa30...b71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå