Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2005 #1 Del Skrevet 10. januar 2005 vet jeg vil få mye pes nå ja... men hvordan er det å levere tilbake en undulat man har kjøpt en dag etter fordi man ikke kan ha den? vil man få pengene tilbake? når man har kvittering og alt sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2005 #2 Del Skrevet 10. januar 2005 I følge forbrukerkjøpsloven så har du ikke rett til å få pengene tilbake. Kanskje er du likevel så heldig at du kan få penger tilbake fra der du kjøpte fuglen. Eller kanskje kan du bytte undulaten tilbake til selger i f.eks. et gavekort eller andre varer. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pusemamma Skrevet 11. januar 2005 #3 Del Skrevet 11. januar 2005 Du burde kanskje visst på forhånd at du ikke kan ha fugl. I dyrebutikken der jeg går står det store skilt at man får ikke bytte dyr eller levere disse tilbake. Så kanskje bare må omplassere den hos noen. En regel er: Skal man ha dyr bør man vite på forhånd om man er i stand til og ta vare på de, har råd og ikke minst er allergisk. :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. januar 2005 #4 Del Skrevet 11. januar 2005 Du skal ha en utrolig god grunn for at jeg ikke skal bli provosert, trist og irritert pga deg. Men du kan prøve. Si at du var allergisk, så kanskje den lille fuglen får en bedre eier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. januar 2005 #5 Del Skrevet 11. januar 2005 jeg sa jo i begynnelsen av mitt innlegg at jeg visste at jeg ville få mye pes pga dette. og ja det er ikke mulig å få byttet dyr. jeg har aldri hatt en undulat før men alltid beundret disse dyrene. så i mange mange år har jeg gått å hatt lyst til å kjøpe og det gjorde jeg nå. men da jeg kom hjem og hadde kjøpt utstyr for flere hundre kroner og var så lykkelig satt eg å dullet litt med denne nydelige fuglen min som jeg skulle bli så glad i så dukket det opp utslett på hele kroppen min som febrilsk klødde og klødde.... dette var ikke noe jeg visste om ellers hadde jeg da aldri gått til innkjøp av en fugl og brukt så mye penger på det heller. så trist som jeg er og ansvarlig så vet jeg om disse reaksjonene og jeg forventet det, men dere fikk min forklaring nå og håper dere kan være litt mer forståelsesfulle. dessuten har jeg snakket med butikken og de tillott meg å å levere den tilbake. det er det beste for alle parter synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hoppende Skrevet 11. januar 2005 #6 Del Skrevet 11. januar 2005 Man skal vel ikke dømme SÅ fort vel? Det er vel svært få mennesker vil jeg tro som går inn i en butikk og kjøper et dyr for deretter å ikke ville ha det dagen etterpå! Fint at du fikk levert den tilbake, og stakkers deg som fikk drømmen din knust.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 12. januar 2005 #7 Del Skrevet 12. januar 2005 en annen mulighet er å gå til legen å få medisiner mot allergi.. (gubbe spiser en del sånne :oops: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 19. januar 2005 #8 Del Skrevet 19. januar 2005 Trodde ikke dyr kunne retuneres på grunn av sukdommer og smitte de kan få ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå