AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #1 Skrevet 31. juli 2017 Jeg har søkt på forskjellige jobber som pleieassistent fordi jeg skal begynne på syk.p.studiet, men jeg får jo bare avslag fordi jeg har ikke relevant erfaring... Dette er i Oslo. Har ringt og sendt epost, og får bare svar om at jeg må komme tilbake når jeger på mitt andre år. Noen tips...? Evt. om dere vet om sykehjem som tar inn newbies? Anonymkode: ca7bb...2bf
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #2 Skrevet 31. juli 2017 Det er vanskeligere å få jobb på sykehjem enn det var før, særlig i studiebyer. Fortsett å søke, siden det er mulig, men du blir umiddelbart mer attraktiv når du har startet på studiet. Du blir mer og mer attraktiv hvor lenger i studieløpet du kommer. Anonymkode: 690e0...c3e
Christina82 Skrevet 1. august 2017 #3 Skrevet 1. august 2017 Om du har mulighet til å vente ville jeg gjort det, og heller begynt å jobbe på det sykehjemmet du får din første praksis på i 1 året:) Da har du 6-8 ukers opplæring først og en god mulighet til å jobbe ekstra der:) 3
millennial Skrevet 1. august 2017 #4 Skrevet 1. august 2017 (endret) Bare fortsett å søk! Det vil alltid være et sykehjem som trenger ekstrahjelp Edit: Ring før du møter opp! Avdelingslederne er ofte veldig travle og det er mye bedre å ringe å forhøre om de trenger hjelp, istedenfor å dukke opp mens de er opptatte. Endret 1. august 2017 av millennial