AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #1 Skrevet 31. juli 2017 Hva er egentlig greia med at samtaler ikke blir avsluttet med farvel. Okay, jeg veit at det er ikke like vanlig å snakke i telefonen lenger, men da man la på sa man farvel da man avsluttet samtalen. Men hvorfor gjør mange ikke dette på chat.? Jeg pleier alltid å si, må stikke/har ikke tid til å prate nå/kan vi snakkes senere og avsluttet alltid med farvel. Men det er ikke så mange som gjør det. Hvorfor det? Er ikke det vanlig høflighet å si farvel, selv på chat? Anonymkode: 470e5...b66
SnuskeLuska Skrevet 31. juli 2017 #2 Skrevet 31. juli 2017 Synes det er litt uhøflig å si hadet/farvel på chat. Det virker som du ikke vil snakke med de igjen. 17
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #3 Skrevet 31. juli 2017 Seriøst?! Hvis jeg skriver; har ikke tid til å prate, snakkes senere. Hadet. Er det uhøflig? Jeg studerer, jobber, har hunder og har ikke alltid tid til å skravle. Å i stedet for å ignorere en person, så sier jeg at vi kan prate senere. Hmmmm..? Anonymkode: 470e5...b66 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #4 Skrevet 31. juli 2017 En chat er ikke som en samtale. En chat er alltid åpen. "Lukker" du den med et hadet/farvel ville jeg tolket det som at du på en ganske ufin måte signaliserte at du ikke var interessert i å kommunisere videre, hverken nå eller senere. Det holder lenge å si at du ikke har tid til å skrive akkurat nå. Anonymkode: 6e6af...023 20
SnuskeLuska Skrevet 31. juli 2017 #5 Skrevet 31. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: En chat er ikke som en samtale. En chat er alltid åpen. "Lukker" du den med et hadet/farvel ville jeg tolket det som at du på en ganske ufin måte signaliserte at du ikke var interessert i å kommunisere videre, hverken nå eller senere. Det holder lenge å si at du ikke har tid til å skrive akkurat nå. Anonymkode: 6e6af...023 Ble visst anonym der. Beklager det.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #6 Skrevet 31. juli 2017 🙂 Ok Skal slutte med det. 🙂 Anonymkode: 470e5...b66
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #7 Skrevet 31. juli 2017 Farvel i en chat tolker jeg mer i suicidal retning eller at man ikke skal snakkes igjen. Og hvem sier uansett farvel? Anonymkode: 21a98...a46 8
Devilheart Skrevet 31. juli 2017 #8 Skrevet 31. juli 2017 Brukes farvel fortsatt? Syns det er noe som brukes for undertekster som erstatning for "ha det" og få det "pent norsk". Det ordet har jeg nesten aldri brukt i hele mitt liv, og aldri på chat og sms hvertfall. Syns også SMS er litt utgått som chatte-funksjon nå som vi har Messenger, Skype, Whatsapp, Telegram, osv. Sjelden jeg går fra en åpen samtale, men hender jo at andre parten bare slutter å svare når det ikke mer å prate om. Selv prøver jeg å få en avslutning som oftest, form av "snakkes senere" eller "nå blir jeg opptatt". Er jo litt irriterende at samtaler ikke avsluttes helt. 1
rikoChett Skrevet 31. juli 2017 #9 Skrevet 31. juli 2017 Jeg pleier å si "får snakkes senere, nå må jeg ......" - er liksom litt frekt å bare gå uten å si noe synes jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #10 Skrevet 31. juli 2017 Bruker sjeldent SMS selv. Men det hender jo av og til. Uff, jeg er oppvokst på vinneren 😉. Det er helt vanlig å si farvel. 😂 Anonymkode: 470e5...b66
Spiteful Skrevet 31. juli 2017 #11 Skrevet 31. juli 2017 (endret) 2 timer siden, SnuskeLuska skrev: Synes det er litt uhøflig å si hadet/farvel på chat. Det virker som du ikke vil snakke med de igjen. Nå måtte jeg le, dette var faktisk morsomt Ts, det er ikke nødvendig å si hadd/farvel på mld. Hvis jeg chatter med noen på natten, og blir trøtt slik at jeg vil sove, så sier jeg så klart ifra, og deretter legger til "Natta❤", men ellers er det ofte svært unødvendig. Må dog legge til at det faktisk ofte også kommer an på situasjonen, og hvem man chatter med. Å direkte si hade/farvel blir rart, men er mulig å avslutte samtale på andre måter Endret 31. juli 2017 av Spiteful 1
Gjest Springfjær Skrevet 31. juli 2017 #12 Skrevet 31. juli 2017 Skriver bare "snakkes senere" eller noe i den duren når samtalene er over å skrive "farvel" eller "hadet" hadde blitt rart for meg.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #13 Skrevet 31. juli 2017 En telefonsamtale slutter når man legger på røret, mens en chatte-samtale er der fremdeles neste gang du åpner pc-en eller mobilen. Med andre ord så er det ikke nødvendig å si hadet Anonymkode: 870b3...d0b
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #14 Skrevet 31. juli 2017 Om man er midt i en intens chattesamtale sier man jo gjerne ifra om at man ikke kan snakke mer fordi det er natta eller fordi man skal et eller annet, men å si hadet eller til og med "farvel" blir rart og melodramatisk. Anonymkode: 6f141...207 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #15 Skrevet 31. juli 2017 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker sjeldent SMS selv. Men det hender jo av og til. Uff, jeg er oppvokst på vinneren 😉. Det er helt vanlig å si farvel. 😂 Anonymkode: 470e5...b66 Vinderen 😉 Anonymkode: 1ee2a...962
Sirah Skrevet 31. juli 2017 #16 Skrevet 31. juli 2017 Litt av det fine med sms/messenger er jo at man kan svare når det passer. Jeg skriver gjerne en melding for så å gjøre noe annet og så svarer jeg senere når det passer igjen. Å si hade i en chat får det til å virke som om man ikke er interessert i videre komunikasjon overhodet - i min verden. Chatter jeg med en venninne og skal f.eks legge meg kan jeg godt skrive det - skal sove, snakkes senere Men jeg "avslutter" aldri samtalen. 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #17 Skrevet 31. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vinderen 😉 Anonymkode: 1ee2a...962 🙀 haha! Ja nettopp! Så det med engang etter jeg hadde postet, men fikk ikke redigert feilen. Poster av og til uten å sjekke hva jeg skrev. Anonymkode: 470e5...b66
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #18 Skrevet 31. juli 2017 2 minutter siden, Sirah skrev: Litt av det fine med sms/messenger er jo at man kan svare når det passer. Jeg skriver gjerne en melding for så å gjøre noe annet og så svarer jeg senere når det passer igjen. Å si hade i en chat får det til å virke som om man ikke er interessert i videre komunikasjon overhodet - i min verden. Chatter jeg med en venninne og skal f.eks legge meg kan jeg godt skrive det - skal sove, snakkes senere Men jeg "avslutter" aldri samtalen. Skal slutte med dette. Period!😀 Anonymkode: 470e5...b66
Arabella Skrevet 31. juli 2017 #19 Skrevet 31. juli 2017 (endret) 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vinderen 😉 Anonymkode: 1ee2a...962 Pen vestkant, det. Jeg har bodd der for lenge siden. Jeg sier aldri "hade", "hadet". Jeg sier "ha det bra" som en avslutning, hvis jeg i det hele tatt sier det. Ellers sier jeg "adjø" eller "farvel" ettersom. Dette gjelder altså ved telefonsamtaler eller besøk. Endret 31. juli 2017 av Arabella
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #20 Skrevet 31. juli 2017 48 minutter siden, Arabella skrev: Pen vestkant, det. Jeg har bodd der for lenge siden. Jeg sier aldri "hade", "hadet". Jeg sier "ha det bra" som en avslutning, hvis jeg i det hele tatt sier det. Ellers sier jeg "adjø" eller "farvel" ettersom. Dette gjelder altså ved telefonsamtaler eller besøk. Og du er sikkert pensjonist. Det er bare den eldre garde som sier "adjø" og "farvel." Anonymkode: 3dfbd...b52 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå