AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #1 Skrevet 31. juli 2017 Til dere som er sykepleiere. Kunne du fattet interesse for en pårørende? Eller er det helt fjernt grunnet profesjonalitet osv. Anonymkode: 19880...70d
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #3 Skrevet 31. juli 2017 Det blir like fjernt som en sykepleier som faller for en lege på samme arbeidsplass. Uhørt. Anonymkode: 61b6d...341 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #4 Skrevet 31. juli 2017 Pårørende er i likhet med pasient helt uaktuelt. Anonymkode: 6a012...706 2
Gjest JanHelge Skrevet 1. august 2017 #7 Skrevet 1. august 2017 Tro meg, når man møter den rette så kan man ha så mange prinsipper man bare vil, det uungåelige det bare skjer og tidvis kan man bli overrasket av seg selv og det må dere som svarer at det er uaktuelt også være forberedt på at kan skje. Hørt mange være for skråsikre tidligere, men så viste det seg i ettertid at dem tok grundig feil. Livet er fullt av overraskelser og akkurat det gjør livet spennende.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #8 Skrevet 1. august 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det blir like fjernt som en sykepleier som faller for en lege på samme arbeidsplass. Uhørt. Anonymkode: 61b6d...341 Dette, hilsen utenforstående. 10 timer siden, JanHelge skrev: Tro meg, når man møter den rette så kan man ha så mange prinsipper man bare vil, det uungåelige det bare skjer og tidvis kan man bli overrasket av seg selv og det må dere som svarer at det er uaktuelt også være forberedt på at kan skje. Hørt mange være for skråsikre tidligere, men så viste det seg i ettertid at dem tok grundig feil. Livet er fullt av overraskelser og akkurat det gjør livet spennende. Dette er også sant. Anonymkode: e5459...c3a
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #9 Skrevet 1. august 2017 18 timer siden, JanHelge skrev: Tro meg, når man møter den rette så kan man ha så mange prinsipper man bare vil, det uungåelige det bare skjer og tidvis kan man bli overrasket av seg selv og det må dere som svarer at det er uaktuelt også være forberedt på at kan skje. Hørt mange være for skråsikre tidligere, men så viste det seg i ettertid at dem tok grundig feil. Livet er fullt av overraskelser og akkurat det gjør livet spennende. Det er vel sant nok, men sånn jeg leser svarene her, så er ryggmargsrefleksen litt at sykepleiere ikke legger merke til pårørende "på den måten" kanskje? Som generelt utgangspunkt... Men jobber du innen helse? Har du erfart det motsatte, eller via kollegaer? Anonymkode: 19880...70d 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #10 Skrevet 1. august 2017 Jeg tenker man er rimelig naiv om man tror at dette aldri kunne skjedd. Selvfølgelig kan det skje at en sykepleier og en pårørende finner tonen. Vi er mennesker. Leger og psykologer også. Ting skjer, men det er ikke sikkert alle prater like høyt om det. Anonymkode: 98574...ec6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #11 Skrevet 1. august 2017 Aldri. Har hatt både pasienter og pårørende som har vært "mine typer" både personlighetsmessig og utseendemessig, men det har aldri falt meg inn å tenke på dem på den måten. Anonymkode: 0de1a...713 3
Gjest JanHelge Skrevet 1. august 2017 #12 Skrevet 1. august 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel sant nok, men sånn jeg leser svarene her, så er ryggmargsrefleksen litt at sykepleiere ikke legger merke til pårørende "på den måten" kanskje? Som generelt utgangspunkt... Men jobber du innen helse? Har du erfart det motsatte, eller via kollegaer? Anonymkode: 19880...70d Sykepleiere ser nok ikke jobben sin som noen sjekke-arena, er nok den siste tanken dem har, så jeg skjønner jo svarene avgitt her. Men så kan det komme noen innom da. passient eller pårørende, som flørter med dem. Selvfølgelig kan det utvikle seg til noe dersom det er den riktige personen, uansett yrke så kan man ikke skru av følelsene og nysgjerrigheten og noen sier det bare "Pang" med hvor enn det skulle være og uavhengig av situasjonen. Jobber ikke innen helse, har livserfaring nok til å ha sett overraskende ting skje tidligere og at noen som jobber i helsevesenet skulle falle på jobben ville ikke vært det som overrasket meg mye, snarere ser jeg det som naturlig at kan skje.
Gjest JanHelge Skrevet 1. august 2017 #13 Skrevet 1. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Aldri. Har hatt både pasienter og pårørende som har vært "mine typer" både personlighetsmessig og utseendemessig, men det har aldri falt meg inn å tenke på dem på den måten. Anonymkode: 0de1a...713 Hva hvis en av disse som virkelig var din type gikk inn for å sjarmere deg og gav alt for å lykkes i det, tro meg når jeg sier at da hadde du kunne starte å tenke mye på nettopp han. I alle fall dersom du ville møtt han en del over tid...
draug 75 Skrevet 2. august 2017 #14 Skrevet 2. august 2017 Det var nevnt over at sykepleiere ikk legger merke til pårørende på "den måten." Det trur jeg er sant. Og jeg har en oppfatning om at pårørende ikke legger merke til sykepleiere på "den måten" heller. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #15 Skrevet 2. august 2017 På 1.8.2017 den 21.37, JanHelge skrev: Hva hvis en av disse som virkelig var din type gikk inn for å sjarmere deg og gav alt for å lykkes i det, tro meg når jeg sier at da hadde du kunne starte å tenke mye på nettopp han. I alle fall dersom du ville møtt han en del over tid... Og bare det at vedkommende sier at enkelte av de pårørende er "min type både utseendemessig og personlighetsmessig..." tilsier vel at denne sykepleieren faktisk har lagt merke til disse personene, og vurdert de litt "på den måten" likevel. Anonymkode: 19880...70d 1
Gjest JanHelge Skrevet 2. august 2017 #16 Skrevet 2. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og bare det at vedkommende sier at enkelte av de pårørende er "min type både utseendemessig og personlighetsmessig..." tilsier vel at denne sykepleieren faktisk har lagt merke til disse personene, og vurdert de litt "på den måten" likevel. Anonymkode: 19880...70d Jeg tenkte det samme selv når jeg las det... Faller man virkelig så det synger så er det nær umulig å stå imot de følelsene, har jo selv opplevd det og blitt helt tullete.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #17 Skrevet 2. august 2017 Alt er mulig i teorien. Anonymkode: d539c...691
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #18 Skrevet 2. august 2017 Klart de kan, men så spørs det jo om de er villig til å bli stemplet som uprofesjonell for fremtiden for kanskje ingenting om de velger å forfølge den følelsen. Som er et fåtall, skulle man tro. Anonymkode: 51a31...f7d
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #19 Skrevet 2. august 2017 Sykepleiere er enda lettere på tråden enn kvinner ellers. Tror ikke det er så vanskelig å få napp på ei som er sykepleier, som du så er pasient. Eller lege. I særs lett er det vel hvis du er lege i grunnen. Anonymkode: e327f...451
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #20 Skrevet 3. august 2017 På 8/2/2017 den 22.41, AnonymBruker skrev: Sykepleiere er enda lettere på tråden enn kvinner ellers. Tror ikke det er så vanskelig å få napp på ei som er sykepleier, som du så er pasient. Eller lege. I særs lett er det vel hvis du er lege i grunnen. Anonymkode: e327f...451 Her er sykepleierhateren folkens! Han som ville bli sykepleier, men som ikke fikk til og dermed vier livet sitt til å slenge dritt om de. Anonymkode: 3f298...e46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå