AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #1 Skrevet 31. juli 2017 Er det noen som har erfaring med dette? Ble dere delt inn i par fra skolen? Jeg skal nå begynne på 5 semester, master i økonomi og ledelse på deltid. Vi skal skrive masteroppgave i 7 og 8 semester, altså fra neste høst. Jeg ser på dette som litt problematisk. Jeg, og flere andre bor ganske langt unna studiestedet da det er deltidsstudie, så det vil være vanskelig å kunne treffes fysisk ofte. Når jeg skrev bacheloroppgaven min skrev jeg heldigvis alene. Det var et intenst arbeide, og dersom jeg skulle måtte diskutere og samarbeide med en annen om hva som skulle skrives ville det tatt mye lengere tid. Jeg ser fordelen med å samarbeide med andre, men et slikt arbeide er noe jeg helst kunne tenkte meg å gjøre alene. Anonymkode: 8a1dc...015
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #2 Skrevet 31. juli 2017 Finnes skriveprogrammer som f.eks. google docs hvor flere kan skrive på samme dokumentet samtidig, og chattefunksjon. Ang masteroppgave er det vel viktig å finne en annen som har lik interesse i fagområdet som skal fokuseres på. Anonymkode: 82284...962
annebanane Skrevet 31. juli 2017 #3 Skrevet 31. juli 2017 Skrev masteren i par da det var endret til det pålagte på vår master. Dersom en søkte om det kunne en få innvilgning til å skrive alene. Ble jo en del frem og tilbake om temavalg, avgrensinger og metode i starten, men vi løste det fint. Som andre sier så gjelder det å velge en person du jobber bra med og som har interesse for samme områder som deg dersom du må skrive i par. Google docs, skype og diverse andre delingsmetoder ble brukt for alt det var verdt.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #4 Skrevet 31. juli 2017 Jeg skrev master i par. Man kunne velge om man ville det eller alene. Jeg og en god venninne skrev sammen, og det var veldig fint! Greit å være to om utfordringene og i forhold til veileder. Samt motivere hverandre. Anonymkode: 6256e...e39
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #5 Skrevet 31. juli 2017 Jeg skal skrive sammen med en annen, vi ble håndplukket til å skrive om et bestemt emne, men det var for mye for en så da ble vi to. Men vi har hele tiden vært enig om hvordan vi ønsker å gjøre det, hvor lista skal ligge osv, så jeg tror det går greit. Dessuten er det jo ørten digitale platformer der man kan jobbe på samme dokument, så det er ikke noe problem å bo litt fra hverandre. Anonymkode: d2f4e...6a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå