Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en sosial person som trives godt å være med venner og familie. Men jeg trives også godt i eget selskap. Og når jeg er sliten har jeg nok en tendens til å trekke meg tilbake og verdsette egentid. 

Har nå ferie og er hjemme alene. Min samboer har reist hjem til sin familie (jeg var hjemme tidligere i sommer). Og jeg har nå en hel uke for meg selv. 

Dette synes tydeligvis mange er merkelig. Jeg har fått spørsmål om hvorfor jeg og samboer ikke ferierer sammen, om alt er bra mellom oss to,om hvorfor jeg ikke reiser bort og hva jeg i alle dager skal gjøre. Jeg har sagt at jeg gleder meg til å kunne være alene hjemme i ferien, og at jeg lese bøker, lage god mat, gå fine turer, fotografere etc

Likevel har det "haglet" inn med invitasjoner rent sagt fra folk her jeg bor og folk som inviterer meg til seg som bor et stykke unna. 

Og jeg kjenner at jeg ikke har lyst til å være så sosial. Takker høflig nei men sitter nå med dårlig samvittighet over at jeg velger alenetid framfor å vere med venner og familie. Det er jo hyggelig at folk tenker på meg. Og jeg føler meg nesten sær. Men så blir jeg samtidig forundret over at folk reagerer sånn på at jeg vil være alene. 

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget men er jeg virkelig så sær? 😂

Anonymkode: 30728...172

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde elsket en slik uke og forstår deg veldig godt. Misforstå meg ikke, jeg er glad i de jeg bor sammen med, men er også veldig glad i alenetid. 

Anonymkode: 9e169...605

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg misunner deg på en måte. Samtidig: jeg og samboer har stukket på hytta langt fra folk. Greit det også 😃

Anonymkode: 0141e...5cf

Skrevet

Det er så deilig med egentid. Man slipper å snakke med noen, forholde seg til noen og kan bare la masken falle og gjøre det man selv ønsker.

Ikke få dårlig samvittighet. Folk som ikke trenger egentid vil heller ikke forstå dem som trenger det.

Kos deg masse og nyyyt det til det fulle. Lad opp batteriene og forny energien din.

AnonymBruker
Skrevet

Hvada? Nei det hadde vært mer sært om dere skulle gjort ALT sammen, når man ellers er med sin samboer hver dag osv.
Ferie er ferie , også fra sambo og folk :)

Anonymkode: 4c280...f72

Skrevet

Du er ikke sær, du tar bare dine egne valg. Tar vare på deg selv, å lade seg selv med egentid er gull verdt.

Men som vanlig vil du møte motstand rundt deg, pga de fleste mennesker ikke forstår andre sine behov. De lever i sin egen bobble.

"På seg selv kjenner man ingen andre..."

• Liker 1
Skrevet

Nå er det over en måned siden jeg har truffet venner. Null problem, mest befriende egentlig.:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Steffieboy skrev:

Nå er det over en måned siden jeg har truffet venner. Null problem, mest befriende egentlig.:)

Enig! :)

Anonymkode: 7ce3e...3b6

AnonymBruker
Skrevet

Alenetid kan være det beste av alt, men bare hvis det er selvvalgt. Om du ikke hadde fått en eneste invitasjon eller tilbud om selskap hadde det kanskje ikke vært like lett å verdsette alenetid. Jeg er selv fanget i en catch-22 der jeg liker å ha muligheten og følelsen av at det finnes flere der ute som gjerne vil tilbringe tid med meg. Samtidig har jeg prioritert alenetid litt for mye for jeg synes det er så deilig iblant (litt for ofte()  og nå føler jeg at min omgangskrets har skrumpet inn til et minimum, og det er også litt trist.

Anonymkode: bf82c...239

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en alene uke hvert år og alle mine venner vet den er hellig. Jeg kan godt tilbringe litt tid med andre, men helst er jeg hjemme alene 😍

Anonymkode: 2f5df...b8d

Skrevet

Så lenge du ikke velger bort folk svært ofte utenom ferien også (og dermed risikerer å ikke bli invitert til ting lenger), så kan du ta denne uken med god samvittighet :) Er bare å nyte det!

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, Moonwalker skrev:

Så lenge du ikke velger bort folk svært ofte utenom ferien også (og dermed risikerer å ikke bli invitert til ting lenger), så kan du ta denne uken med god samvittighet :) Er bare å nyte det!

Å ikke bli bedt lenger ville faktisk være en lettelse.

Har sittet der og "fjolset" i alt for mange år . Fordi jeg trodde jeg måtte.

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å ikke bli bedt lenger ville faktisk være en lettelse.

Har sittet der og "fjolset" i alt for mange år . Fordi jeg trodde jeg måtte.

Men da er det en viss forskjell på deg og TS som sier at hun liker å være sosial med venner og familie. TS vil jo være med andre, bare ikke denne uken hun har for seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som en drømmeuke for meg. Du er overhodet ikke sær.

Anonymkode: d9086...516

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er jo kjempedeilig med en uke fri, og jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være negativt å være alene. Da slipper man mas.

Anonymkode: 111d0...acc

• Liker 1
Skrevet

Noen ganger må man bare trekke seg unna alt av nye inntrykk og kule den helt ned. Jeg tror faktisk det er sunt og at alle burde gjør det.

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en sosial person som trives godt å være med venner og familie. Men jeg trives også godt i eget selskap. Og når jeg er sliten har jeg nok en tendens til å trekke meg tilbake og verdsette egentid. 

Har nå ferie og er hjemme alene. Min samboer har reist hjem til sin familie (jeg var hjemme tidligere i sommer). Og jeg har nå en hel uke for meg selv. 

Dette synes tydeligvis mange er merkelig. Jeg har fått spørsmål om hvorfor jeg og samboer ikke ferierer sammen, om alt er bra mellom oss to,om hvorfor jeg ikke reiser bort og hva jeg i alle dager skal gjøre. Jeg har sagt at jeg gleder meg til å kunne være alene hjemme i ferien, og at jeg lese bøker, lage god mat, gå fine turer, fotografere etc

Likevel har det "haglet" inn med invitasjoner rent sagt fra folk her jeg bor og folk som inviterer meg til seg som bor et stykke unna. 

Og jeg kjenner at jeg ikke har lyst til å være så sosial. Takker høflig nei men sitter nå med dårlig samvittighet over at jeg velger alenetid framfor å vere med venner og familie. Det er jo hyggelig at folk tenker på meg. Og jeg føler meg nesten sær. Men så blir jeg samtidig forundret over at folk reagerer sånn på at jeg vil være alene. 

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget men er jeg virkelig så sær? 😂

Anonymkode: 30728...172

Dette er jo helt vanlig!

Vi har det også slik - og kunne ikke ha hatt parforhold im vi ikke fikk en uke helt alene avvik til! 

Vi hadde begge klikket om vi begge ikke jevnlig fikk mye alenetid.

Anonymkode: a38ff...1f8

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en alene uke hvert år og alle mine venner vet den er hellig. Jeg kan godt tilbringe litt tid med andre, men helst er jeg hjemme alene 😍

Anonymkode: 2f5df...b8d

Vi må ha ca tre uker i løpet av et år helt alene.

ikke tre uker i ett strekk men spredt over året.

Anonymkode: a38ff...1f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...