Gå til innhold

Min datter ønsker å være Beyoncé i bursdag - innenfor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er da altså en helt "vanlig" etnisk norsk familie. Datteren har nettopp fylt 9 og skal i bursdag til sin bestevenninne som har kostymetema på festen, og den er om to uker. Jeg har spurt min datter hva hun ønsker å være, og hun vil være Beyoncé - det var ikke oppe for diskusjon engang. Beyoncé er den eneste som eksisterer akkurat nå, så det skulle selvsagt være henne. 

Så kommer da spørsmålet; hvordan skal jeg gjøre det hudfargemessig når jeg skal kle henne opp? Blir det feil å bruke selvbruning (mtp blackface og slikt), eller er det mer fy å ikke gjøre noenting (mtp whitewashing)? 

Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre. Jeg bare vil ikke at datteren min, og oss i det hele tatt, skal anses som rasister eller noe hvis jeg bruker selvbruning på datteren min for at hun skal ligne mer på Beyoncé. Hva tenker dere? 

Anonymkode: dde60...1ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

La henne være Beyonce, men uten blackface.

Anonymkode: 29849...2ca

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke brukt selvbruning på en 9-åring iallefall. 

Anonymkode: 7f44e...0cf

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo ikke farge huden hennes da :P bare kle henne opp i noe prangende (aka beyonce stil) så blir det vel bra. 

Anonymkode: 9629b...528

• Liker 7
Skrevet

Kle henne i klær i Beyoncé stil og la huden hennes være som den er. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hmmmm... Beyoncé? Du må nok ofre noen tynne gardiner da:

beyonce-in-givenchy-couture.jpg

Vel, nå er definitivt ikke dette eller de fleste av hennes andre antrekk passende for en niåring.

Endret av Gruselgrafs
  • Liker 1
Skrevet

Rasister? Hva for noe? Jeg ville vært forsiktig med farge men kunpå grunn av irritasjonsfare/allergifare. Det Er derfor lurt å prøve litt farge på en liten plass på huden noen dager i forveien for og se om hun kommer til å reagere. 

Det blir virkelig kult hvis hun faktisk ligner! For en kul ide! Men man må nesten se hvordan resultatet blir - kult eller litt teit :nori:

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Takk for svar, alle sammen! Da kjører vi på med ingen farge. Hun gleder seg veldig, så håper dette blir bra! 👌✌️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Gruselgrafs skrev:

Hmmmm... Beyoncé? Du må nok ofre noen tynne gardiner da:

beyonce-in-givenchy-couture.jpg

Vel, nå er definitivt ikke dette eller de fleste av hennes andre antrekk passende for en niåring.

Ja for du skjønner; du skulle trodd at Beyoncé hadde flere antrekk. Men hun har faktisk kun denne kjolen og ingenting annet. :ironi:

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er da altså en helt "vanlig" etnisk norsk familie. Datteren har nettopp fylt 9 og skal i bursdag til sin bestevenninne som har kostymetema på festen, og den er om to uker. Jeg har spurt min datter hva hun ønsker å være, og hun vil være Beyoncé - det var ikke oppe for diskusjon engang. Beyoncé er den eneste som eksisterer akkurat nå, så det skulle selvsagt være henne. 

Så kommer da spørsmålet; hvordan skal jeg gjøre det hudfargemessig når jeg skal kle henne opp? Blir det feil å bruke selvbruning (mtp blackface og slikt), eller er det mer fy å ikke gjøre noenting (mtp whitewashing)? 

Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre. Jeg bare vil ikke at datteren min, og oss i det hele tatt, skal anses som rasister eller noe hvis jeg bruker selvbruning på datteren min for at hun skal ligne mer på Beyoncé. Hva tenker dere? 

Rareste jeg har lest...."blackface" og "whitewashing" ?? Lever du i en annen tidsepoke eller noe? Da kan hun jo nesten ikke være Beyonce da...Skal hun ligne på Beyonce må hun nesten ha mørkere hud på festen og faktisk ganske blondt hår for det ser ut som om Beyonce bleker håret til tider....( da er kanskje Beyonce rasist også da i følge deg?) Hva om en person med mørk hud ønsket å kle seg ut som Britney Spears da? Ville da antatt at personen sminket seg lysere?  Hva er rasistisk med det? Dette har ingenting med rasisme å gjøre dersom en person gjør seg mørkere eller lysere da formålet er å kle seg ut som en kjent person. Blir litt kvalm av sånne som deg, som prøver å være politisk korrekt, men driter seg ut og feiler helt. Vet nesten ikke om jeg tør å bruke selvbruningskrem på stranda nå i sommer jeg...blir ikke så lett brun, men tror jeg dropper selvbruningskremen (for da er jeg vel rasist i følge deg) Synes i grunnen det er du som virker rasistisk her. 

Anonymkode: 37b32...e0c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rareste jeg har lest...."blackface" og "whitewashing" ?? Lever du i en annen tidsepoke eller noe? Da kan hun jo nesten ikke være Beyonce da...Skal hun ligne på Beyonce må hun nesten ha mørkere hud på festen og faktisk ganske blondt hår for det ser ut som om Beyonce bleker håret til tider....( da er kanskje Beyonce rasist også da i følge deg?) Hva om en person med mørk hud ønsket å kle seg ut som Britney Spears da? Ville da antatt at personen sminket seg lysere?  Hva er rasistisk med det? Dette har ingenting med rasisme å gjøre dersom en person gjør seg mørkere eller lysere da formålet er å kle seg ut som en kjent person. Blir litt kvalm av sånne som deg, som prøver å være politisk korrekt, men driter seg ut og feiler helt. Vet nesten ikke om jeg tør å bruke selvbruningskrem på stranda nå i sommer jeg...blir ikke så lett brun, men tror jeg dropper selvbruningskremen (for da er jeg vel rasist i følge deg) Synes i grunnen det er du som virker rasistisk her. 

Vil få tillegge at jeg har barn med en mann med "annen etnisk opprinnelse"og ville ha syntes at det ville vært så jævlig på tryne å nekte mitt tenåringsbarn og farge håret lysere eller mørkere eller sminke huden mørkere eller lysere. Vil igjen bare få si at sånne som deg gjør at jeg vil spy. Du gjør meg kvalm. Det er du som er rasisten her. Vet du det???

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet forresten hva du kan kle deg ut som på bursdagsfesten... TROLL :alice:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man trenger jo ikke å.endre hudfargen... smink henne med litt solpudder og mascara og slikt, så hun får en glød. Sett mange som kler seg ut som bier ol, de er ikke kølsvarte i aksiktet feks... eller de som kler seg ut som dyr, trenger nødvendigvis ikke å bruke pels.. 

Anonymkode: eed6a...1e8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

De som ikke har hørt om blackface mangler historiekunnskaper og evnen til å forstå hvorfor det er uaktuelt å oppfordre til det. 

Anonymkode: 21b1f...a60

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet forresten hva du kan kle deg ut som på bursdagsfesten... TROLL :alice:

Ro ned litt da...! 3 kommentarer for en sak som dette? 

Jeg ville ikke tatt på selvbruning, det er en barnebursdag hvor de ikke tenker så mye over akkurat det. Tror samtalene blir litt som dette

"ååh så fin kjole, hvem er du??" 

"Jeg er beyoncè, er du en bie?"

"jaa" 

også leker de videre 

Hadde det vært du som skulle kledd deg ut som beyoncè på en fest Kunne du brukt selvbruning for å gjøre at du lignet :) 

Anonymkode: 5bb7b...7e6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ALDRI latt en 9 åring få kle seg ut som beyonce! Hun er en svært seksualisert karakter og ved å godta utkledning av ett type plagg godtar du å forme datteren din og de rundt henne til å ville kle seg som andre Beyonce plagg også. En veldig dårlig utvikling er jo at jenter seksualiseres i så ung alder og tror at det er sånn som er målet å være. Det er ikke noe annet enn feil feil feil.... Hun får være pippi, sheriff eller mumie som andre barn! 

Anonymkode: 72d9a...8c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Woah, ro deg ned noen hakk! Jeg spør helt ærlig nettopp fordi jeg ikke ønsker å støte noen. Og så blir du faktisk FORNÆRMET fordi jeg spør folk om tips til hva det er best å gjøre?? 

Wow. Bare wow. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan hun ikke bare være så "popstjerneaktig" dere klarer, så sier hun hun er Beyonce. Du får henne neppe til å faktisk ligne uansett. Litt solpudder/sminke holder i massevis, får hun maskara og glitrende øyenskygge er er hun sikkert lykkelig fornøyd selv.

Anonymkode: 89376...9d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som den lille jenta di er ute etter å stjele oppmerksomheten fra bursdagsbarnet. 

Attentionwhore. 

Anonymkode: 169fe...b8f

Gjest C.Tramell
Skrevet

Beyonce er jo blond og veldig lys i huden, så dere vil sikkert få henne til å ligne uten å måtte ty til blackface. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...