Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet dere hvor jeg kan søke jobb hvis jeg tar en bachelor i det enten på Bjørknes eller Atlantis? 

Anonymkode: f4e36...3f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med en bachelor i ernæring ser jeg for meg på treningssenter, kanskje i kostholdsbutikk eller selvstendig drift/oppdrag. Kanskje man kan få noen oppdrag fra helseinstutisjoner hvis du kjenner noen i ledelsen som jobber der? Holde kurs/foredrag til kjøkkenpersonell om hvilken mat de forskjellige brukergruppene har behov for.

Skal selv ta bachelor i ernæring hos Atlantis, men målet mitt er å ta en master innenfor folkehelsevitenskap. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte på ernæring på Bjørknes, men sluttet etter å bare ha tatt ett emne. Jeg fikk kontaktet en del som hadde tatt bachelor der før, og de sa det bare var bortkastet, og de fleste begynte på andre studier senere. Det er vanskelig å få jobb, og skal du ta master må den tas i Australia (hvertfall hvis du går på Bjørknes). 2 av 60 eller noe fikk jobb.

Anonymkode: d2e0e...c19

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør velge utdanning etter hva og hvor du kan tenke deg å jobbe. Så hva og hvor ser du for deg at du ønsker å jobbe i mange år fremover?

Anonymkode: 8720f...d1a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bør velge utdanning etter hva og hvor du kan tenke deg å jobbe. Så hva og hvor ser du for deg at du ønsker å jobbe i mange år fremover?

Anonymkode: 8720f...d1a

Jeg er utdannet pedagog og tenkte å kanskje studere ernæring og jobbe på en frisklivsentral. Men det var bare en tanke dette med ernæring. Det er jo dritdyrt og jeg vet ikke om det lønner seg for meg.

Skrevet

Det vil IKKE lønne seg. Og nesten ingen av de som tar studier der får jobb - det er for mange av dem, og bacheloren er en generalistkompetanse som ikke gir deg kvalifikasjoner som du ikke kan få på veldig mange andre måter. Dessuten vet alle arbeidsgivere at de to skolene der ikke er det helt store.. Er du interessert i ernæring vil jeg anbefale å se til UiA. De har både bachelor og master og er vesentlig bedre som utdanningsinstitusjon og har et anerkjent fagmiljø. Ikke at det er kjempelett å få jobb med ernæringsstudier derfra heller, men det øker nok sjansene kontra Atlantis og Bjørknes.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Med bachelor i ernæring er jo "potensielle" arbeidsplasser ganske mange, men konkurransen er nok hard. Man kan jobbe i f.eks. barnehage, barneskole, ungdomsskole, vgs, kommunen, syke/eldrehjem, legekontor som f.eks ernæringsrådgiver, forskning på mat/kultur/ernæringsutvikling, staten, folkehelseinstitutt, mattilsynet, firmaer fokusert på jordbruk/tilvirkning av mat både privat og offentlig. Lista er megalang med andre ord. For å kanskje øke sjansen sin i et slikt arbeidsmarked kan det være lurt å spesialisere seg på et felt mens man studerer, og vise engasjement.

Anonymkode: 124de...70a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med en bachelor i ernæring så får du ingen jobb i skolesystemet, nei. Hva skulle vi ansatt vedkommende som?

Anonymkode: f82e1...24e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med bachelor i ernæring er jo "potensielle" arbeidsplasser ganske mange

Ikke mitt inntrykk. Heller tvert om.

Anonymkode: b2215...382

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med bachelor i ernæring er jo "potensielle" arbeidsplasser ganske mange, men konkurransen er nok hard. Man kan jobbe i f.eks. barnehage, barneskole, ungdomsskole, vgs, kommunen, syke/eldrehjem, legekontor som f.eks ernæringsrådgiver, forskning på mat/kultur/ernæringsutvikling, staten, folkehelseinstitutt, mattilsynet, firmaer fokusert på jordbruk/tilvirkning av mat både privat og offentlig. Lista er megalang med andre ord. For å kanskje øke sjansen sin i et slikt arbeidsmarked kan det være lurt å spesialisere seg på et felt mens man studerer, og vise engasjement.

Nei, det er den ikke. Listen kan være lang for ernæringsfysiologer, men en bachelor på en høgskole som ikke gir en tittel etter endt utdanning er ikke så attraktivt som du legger frem her. Ser ikke hva en med denne utdanningen har å gjøre på skoler, sykehjem, legekontor, staten og folkehelseinstituttet å gjøre. Da hadde det vel ikke vært så mange som hadde sluttet på utdanningen da det gikk opp for dem at de ikke fikk tittelen som ernæringsfysiolog. 

Anonymkode: 8ed6d...9de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er den ikke. Listen kan være lang for ernæringsfysiologer, men en bachelor på en høgskole som ikke gir en tittel etter endt utdanning er ikke så attraktivt som du legger frem her. Ser ikke hva en med denne utdanningen har å gjøre på skoler, sykehjem, legekontor, staten og folkehelseinstituttet å gjøre. Da hadde det vel ikke vært så mange som hadde sluttet på utdanningen da det gikk opp for dem at de ikke fikk tittelen som ernæringsfysiolog. 

De får tittelen ernæringsfysiolog men får ikke jobbe ved sykehus, sykehjem, legekontor etcetc.., så lenge de ikke er klinisk ernæringsfysiolog.

Anonymkode: eff90...1fc

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De får tittelen ernæringsfysiolog men får ikke jobbe ved sykehus, sykehjem, legekontor etcetc.., så lenge de ikke er klinisk ernæringsfysiolog.

Anonymkode: eff90...1fc

Nei. Tittelen "ernæringsfysiolog" er beskyttet. 

https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2005-12-16-1574

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det lønner seg ikke. Jeg har også sett at de med bachelor i ernæring fra Bjørknes med master i folkehelse har slitt mer med å få jobb enn vi med annen bachelor som har tatt master i folkehelse.

Anonymkode: cf8a8...73a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bachelor i ernæring og master i folkehelsevitenskap. Får ingen jobb innenfor det, og jobber for tiden i bar. Angrer som en hund på hele utdanninga. Bjørknes/Atlantis er ikke gratis heller akkurat. De fleste jeg har studert med på ernæring jobber med noe helt annet, eller tatt en ny utdanning i ettertid. 

Anonymkode: 65616...6ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bachelor i ernæring og master i folkehelsevitenskap. Får ingen jobb innenfor det, og jobber for tiden i bar. Angrer som en hund på hele utdanninga. Bjørknes/Atlantis er ikke gratis heller akkurat. De fleste jeg har studert med på ernæring jobber med noe helt annet, eller tatt en ny utdanning i ettertid. 

Ja bar er vel det motsatte av ernæring ;)

Hvor mye har du betalt for hele utdanningen?

AnonymBruker
Skrevet
På 3.8.2017 den 19.16, AnonymBruker skrev:

Meld deg inn i Folkehelseviterne på Facebook og prøv å få deg nettverk!

Anonymkode: cf8a8...73a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er tilbakemeldingene fra de som har studert på Bjørknes- men ingen info om hvilken yrkesvei de sikter mot.

http://bjorkneshoyskole.no/studie/ernaering/hva-sier-studentene/

Dette er jo bare reklame. Det som hadde vært interessant er hvor mange som er i relevant arbeid (og hva de arbeider med) av de som har en ren utdannelse fra Bjørknes. Det tviler jeg imidlertid på er særlig gunstig for høgskolen selv. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...