Gjest Gjest_83 Skrevet 10. januar 2005 #1 Del Skrevet 10. januar 2005 Hei! Har surfet rundt her en stund nå og sett at det er en del her som har forstørret brystene sine. Skal selv gjøre det i starten av april (forhåpentligvis...) og har noen spm jeg håper dere tar dere tid til å svare på. Jeg skal ta silikon over muskelen. Mellom 175 og 200, så jeg skal ikke ha så mye. Er nesten helt flat nå og vil bare ha nok til å kunne finne bikini topper som passer... Greia mi er at jeg driver aktivt med en utholdenhetsidrett, og lurer derfor på hvor lang tid det tok før dere kunne trene igjen. Hadde vært greit å ikke miste for mye trening... Skjønner selvfølgelig at det tar litt tid, og tar det derfor etter sesongen når jeg uansett har en rolig periode. Jeg skal ta det på fornebuklinikken. Er det noen her som har tatt det der som kan si om de var fornøyde med dem? Håper på seriøse svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AUF Skrevet 10. januar 2005 #2 Del Skrevet 10. januar 2005 lurer på om det er nok med 6 uker. Men det vet vel de der du skal operere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_83 Skrevet 10. januar 2005 #3 Del Skrevet 10. januar 2005 Er rundt det jeg har hørt før. Men jeg håper jo at jeg kan starte helt rolig litt før det. Eks helt rolig på ergometersykkel... Får helt sikkert svar på alle spm mine når jeg skal på konsultasjon, men tenker så mye på det for tiden at jeg gjerne vil vite ting så fort som muig Gleder meg LITT skjønner du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 11. januar 2005 #4 Del Skrevet 11. januar 2005 Heisann Gjest_83! Du kan nok begynne å trene etter 6 uker som du har blitt fortalt her. Det virker på meg som du har gjort research før denne operasjonen, men jeg vil allikevel gi deg noen tips med på veien, i tilfelle det er noe du kanskje har glemt. Ofte tenker man ikke over ting før etter operasjonen og da er det litt forsent, ikke sant? Det er mange ting som er viktige å tenke over og vurdere før et slikt inngrep. Husk at det er fordeler og ulemper med alle typer innlegg. (Ingen er perfekte. Da hadde det vel bare vært et alternativ på markedet ) Mange er bekymret for sikkerheten med silikon. Alle implantater har silikon i en aller annen form, også de med saltvann. Alle er nemlig omgitt av et tykt skall av silikon. Så ingen implantater er silikonfrie! Selv har jeg silikon, og er super fornøyd med dem, De ser ikke unaturlige ut, og er myke å ta på. Helt naturlige blir de ikke, men det blir heller ikke saltvann.. Jeg har en venninne som har saltvann, og hun er superfornøyd med sine. De jeg har snakket med, som har hatt saltvann, og deretter skiftet til silikon, sier de likte silikonen best. Det er heller ingen forskning som viser at silikonimplantater er skadelige for kroppen. Det er to typer saltvannsproteser. Den ene typen er ferdig fylt opp, og den andre typen har "ventiler" og blir fylt opp etter at implantatet er på plass i lommen. Disse ventilene er det ingen garanti at holder, så man kan våkne opp en dag med flatt bryst hvis denne svikter. Da må man bytte ut implantatet. Jeg vet ikke om dette er så veldig vanlig, men det er tilfelle for noen. Les om de ulike innleggene, og velg det du synes er best for deg. Men husk at kirurger anbefaler ofte forskjellige implantat/ plassering/ snittsteder, og at noen kirurger kanskje bare har en type implantat/ plassering/ snittsted. (Ble dette forståelig? He he!) Hvilken størrelse du kan ha kommer an på hvor mye "ekstra" hud du har, anatomien din, vekt, høyde etc. #1) De tre mest utbredte er Saltvann (Enten forhåndsfylte, eller de som fylles etter at de er satt på plass i lommen), Silikon og Cohesive gel ("Gummibjørn implantatet"). Før var silikonen i implantatene seig og flytende. Nå er silikonen akkurat som knust gele. Dvs. at dersom det skulle gå hull på implantatet (noe som skjer svært, svært skjelden, og kun i forbindelse med veldig harde støt rett mot implantatet) vil silikonen legge seg i klumper utenfor implantatet. Det vil ikke "renne" ut i kroppen slik saltvannet vil gjøre. #2) Så må du vurdere om du vil ha ru eller glatt overflate #3) Så om implantatene skal være runde eller anatomiske. #4) Høy, moderat, eller lav profil. #5) Hvor skal "snittet tas" A) Rundt areola (det mørke feltet rundt brystvorten) B) Under brystet C) I armhulen. #6) Hvor implantatet skal ligge: A) Over muskelen B)Delvis under muskelen C) Helt under muskelen (Husk at dersom du velger å legge implantatet under muskelen, vil dette ta bort noe av størrelsen (projeksjonen) på implantatet (Ca. 15% tror jeg). Man bør da vurdere om man vil legge inn et litt større implantat. Jenter som trener brystmusklene mye anbefales å legge implantatet over muskelen, for implantatet beveger seg rart under muskelen nå man ”flexer.” #7) Jeg anbefaler deg å gå til konsultasjoner hos flere klinikker FØR du bestemmer deg (3 stk. er anbefalt). Ta så den klinikken/ kirurgen du føler deg mest komfortabel med. Ikke tenk penger!!! HUSK: Dette er en stor ting, og kan ikke settes en pris på! #8 ) Sørg for at du er klar over alle risikoer ved et slikt inngrep kan medføre! De mest vanlige er kapselsdannelse, og "rippling". Kapseldannelse er dersom kroppen prøver å støte fra seg implantatet etter en tid. Arrvevet som dannes rundt implantet blir strammere, og det kan til slutt føre til at implantatet blir hardt og det kan være smertefullt. Da kan man først gjøre et nytt inngrep og renske ut dette arrvevet og sette inn implantatet igjen. Dersom dette ikke fungerer må man vurdere å fjerne implantatene. Alle har grad 1 av kapselsdannelse, men det er 4 grader. "Rippling" er når implantatet drar i kapselsarret, som igjen drar i skinnet. Dette er ikke vondt eller farlig, men kan føre til at man får bølger/ folder (som kan bli synlige, men ikke nødvendigvis) på/ i brystet. Dette kan man bli bedre ved å velge et implantat med glatt overflate. Silikon folder/ bølger mindre enn saltvann. #9) Sørg for at du får nedskrevet i en slags "kontrakt" hvilke eventuelle rettelser, re-operasjoner du kan få gratis, evt. til redusert pris, dersom du skulle være misfornøyd med resultatet, få komplikasjoner eller ønsker å rette på noe etc. #10) Les alt du kan på nettet om emnet. Jeg vil anbefale deg å lese på www.justbreastimplants.com. Det er en superbra side med masse nyttig informasjon #11) Ha realistiske forventninger til resultatet. Se før- og etter bilder på nettet. Husk: Implantater gjør ikke brystene dine "perfekte". De bare tar det du har fra naturens side, og gjør det større. Håper du fikk noe nyttig informasjon ut av dette! Hvis det er noe mer du lurer på, så ikke vær redd for å spørre, eller sende en PM. Ønsker deg lykke til! Hilsen CeeCee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engeline Skrevet 11. januar 2005 #5 Del Skrevet 11. januar 2005 Dette lurer jeg også på. Er det fordi arrene kan sprekke opp, eller er det større fare for kapsling? Eller noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 11. januar 2005 #6 Del Skrevet 11. januar 2005 Dette lurer jeg også på. Er det fordi arrene kan sprekke opp' date=' eller er det større fare for kapsling? Eller noe annet?[/quote'] Arr som sprekker, strekker seg og økt fare for blødninger blant annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_83 Skrevet 11. januar 2005 #7 Del Skrevet 11. januar 2005 Takk for svar :-) Gleder meg skikkelig til å få pratet med legen om dette... Håper det ikke blir så lenge til! Bruker MYE tid til å finne info på nettet nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 11. januar 2005 #8 Del Skrevet 11. januar 2005 Du spurte om Fornebuklinikken, og der ble jeg operert for snart 4 mnd siden. Jeg har utelukkende positive ting og komme med!!! Er KJEMPEfornøyd med valget av klinikk. Utfallet av operasjonen ble perfekt, oppfølgingen før og etter inngrepet har vært upåklagelig, alltid hyggelige mennesker som tar seg tid til å svare på etthvert spørsmål du måtte ha. Ting som også kan være noe å tenke på er at Fornebuklinikken gratis retter opp eventuelle "feil", og om du ikke blir fornøyd og ønsker å ta dem ut gjør de det også gratis. Alle etterkontroller er også gratis. Nei, Fornebuklinikken vil jeg anbefale på det varmeste til alle og enhver!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_83 Skrevet 11. januar 2005 #9 Del Skrevet 11. januar 2005 Tusen takk for svar :-) Er det inntrykket jeg har hatt, men koselig å få det bekreftet flere ganger 8) de garantiene de har er noe av det som gjør at jeg vil velge dem framfor en annen klinikk. Kan jeg spørre deg om hvor mye du la inn, og hvor du la det? Hadde du mye vondt etterpå? Ble mange spm dette... :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2005 #10 Del Skrevet 12. januar 2005 Hei! I og med at du skal legge inn så lite tror jeg nok ikke det tar så lang tid. Du kan nok starte igjen helt forsiktig etter rundt 3 uker. Det at du legger dem helt over muskelen fører også til at du heles fortere Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 12. januar 2005 #11 Del Skrevet 12. januar 2005 Tusen takk for svar :-) Er det inntrykket jeg har hatt, men koselig å få det bekreftet flere ganger 8) de garantiene de har er noe av det som gjør at jeg vil velge dem framfor en annen klinikk. Kan jeg spørre deg om hvor mye du la inn, og hvor du la det? Hadde du mye vondt etterpå? Ble mange spm dette... :-) Jeg la inn 280ml under muskelen. Mengden var det kirurgen som bestemte under inngrepet ut i fra hvor mye det var plass til, samtidig som det skulle se naturlig ut. At det ble lagt under muskelen er fordi jeg er såpass tynn, og ikke hadde noe brystvev fra før av, så da blir det mer naturlig ved at det legges under. Jeg hadde IKKE mye vondt etterpå!!! Ble overrasket over hvor LITE vondt jeg hadde!! Det som var det verste syntes jeg var at bevegeligheten var lik null, og det gikk sakte fremover med den. I tillegg fikk jeg ikke lov å løfte min 3 år gamle datter på TO mnd, og det var VELDIG lenge, og VELDIG vanskelig å la være!! Utover det har det meste gått veldig greit!! Forbausende greit faktisk, for jeg har både VELDIG lav smerteterskel, sprøyteangst, redd for at noe skal gå galt, og er generelt lettere hysterisk Men dette har gått strålende, og jeg bare gleder meg til det har gått litt lengere tid sånn at jeg kan bruke bøylebh osv. (er ikke like lett å finne stilige bh'er uten spile faktisk) Bare å spørre om det er mer du lurer på!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_83 Skrevet 12. januar 2005 #12 Del Skrevet 12. januar 2005 Tusen takk for utfyllende svar! :-) Kan jeg bare spørre deg om en ting til? Suger til meg alt av info for tiden Hvor lang tid tok det før du kunne trene igjen? Ev hvis du ikke trener, når kunne du f.eks. løfte tunge ting igjen og gjøre andre ting som ligner på trening? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 12. januar 2005 #13 Del Skrevet 12. januar 2005 Dette lurer jeg også på. Er det fordi arrene kan sprekke opp' date=' eller er det større fare for kapsling? Eller noe annet?[/quote'] Grunnen til at man ikke skal trene før det har gått 6 uker er at kropppen må heles og gro, tilvenne seg implantatet, og musklene må lære seg å slappe av etter operasjonen. Det har nok også litt å gjøre med at arrene skal gro skikkelig først. Men det viktigste er at implantatet trenger ro slik at det legger seg i lommen. For mye bruk av brystmusklene kan føre til at implantatet forskyves, og da blir ikke resultatet noe fint! Håper dette hjalp! Hilsen CeeCee! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_83 Skrevet 12. januar 2005 #14 Del Skrevet 12. januar 2005 Men da lurer jeg på en ting: Hvis det er fordi musklene skal slappe av igjen må det da være forskjell på om man legger over eller under muskelen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 12. januar 2005 #15 Del Skrevet 12. januar 2005 Tusen takk for utfyllende svar! :-) Kan jeg bare spørre deg om en ting til? Suger til meg alt av info for tiden Hvor lang tid tok det før du kunne trene igjen? Ev hvis du ikke trener, når kunne du f.eks. løfte tunge ting igjen og gjøre andre ting som ligner på trening? Jeg trener ikke til vanlig, så for meg var ikke det en "issue", men det tok altså to mnd før jeg fikk lov å løfte tungt. Tror at det er forskjell på om det legges under eller over muskelen. Tror du kan trene tidligere om innlegget ligger over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anki Skrevet 12. januar 2005 #16 Del Skrevet 12. januar 2005 Men da lurer jeg på en ting: Hvis det er fordi musklene skal slappe av igjen må det da være forskjell på om man legger over eller under muskelen? Det er selvsagt forskjell på det, og jeg har lest at de anbefaler å legge over muskel for de som trener mye vektløftning med armene. Etter operasjonen kan du selvsagt gå en tur og mosjonere lett, men ikke hardtrening på noen måte. Går litt på at trener du så får du økt blodgjennomstrømming, og det er nok ikke så bra å øke trykket i et område som er nylig operert. Jeg er tre uker post op over muskel, og kan ikke si at det hadde vært særlig fristende å begynne med hardtrening ennå. Brystene er fortsatt veldig ømme, spesielt er huden utrolig sensitiv, gjør vondt bare å tørke seg med et håndkle. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 12. januar 2005 #17 Del Skrevet 12. januar 2005 Jeg prøvde nettopp å ta en push up :o Funket dårlig, gitt..... :-? (Og jeg er da 3mnd og 3 uker etter operasjonen under muskelen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 12. januar 2005 #18 Del Skrevet 12. januar 2005 (skal forresten sies at jeg ALDRI har vært noe rå på push up, da...sikkert anerledes for en som er i superform FØR operasjonen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_83 Skrevet 12. januar 2005 #19 Del Skrevet 12. januar 2005 Kjempekoselig at så mange svarer meg så bra Jeg klarer fint å vente ca 6 uker med hardtrening. Men hadde vært fint å kunne trene litt forsiktig kondisjon før den tid. Dumt å falle for langt ned i form også. Det tar tid å bygge opp igjen... Men det er uansett verdt det, så kroppen min skal få den tiden den trenger på å lege seg :-) Er det forresten noen som kjenner/har hørt om noen som trener masse og seriøst som har lagt inn silikon? Takk igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engeline Skrevet 12. januar 2005 #20 Del Skrevet 12. januar 2005 Hvilken type trening driver du med da? Nysgjerrig jeg nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå