Loppa123 Skrevet 31. juli 2017 #1 Skrevet 31. juli 2017 Jeg har fått studieplass. Riktignok ikke første valget , står på plass 19 på venteliste, men den ser ikke ut å endre seg. Nå begynner jeg å venne meg til tanken på å studere det jeg kom inn på. Har søkt Lånekassen , tror jeg , ikke fått noen tilbakemelding. Når skal jeg betale studieavgift , får man noe info fra skolen . Tenker på bokliste , første skole dag osv. Skal jeg betale semesteravgift , når? Når får man penger av Lånekassen ? Når og hvordan skal politiattest leveres ? 😬😬
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #2 Skrevet 31. juli 2017 8 minutter siden, Loppa123 skrev: Jeg har fått studieplass. Riktignok ikke første valget , står på plass 19 på venteliste, men den ser ikke ut å endre seg. Nå begynner jeg å venne meg til tanken på å studere det jeg kom inn på. Har søkt Lånekassen , tror jeg , ikke fått noen tilbakemelding. Når skal jeg betale studieavgift , får man noe info fra skolen . Tenker på bokliste , første skole dag osv. Skal jeg betale semesteravgift , når? Når får man penger av Lånekassen ? Når og hvordan skal politiattest leveres ? 😬😬 For å få utbetalt penger fra Lånekassen, må semesteravgiften betales først. Men først må du vente på svar fra Lånekassen. Politiattesten leveres elektronisk der hvor du fikk svar på studieplassen. All info du trenger får du i løpet av den første uka. Bare møt opp:) Du får også en eller flere faddere som hjelper deg med det du lurer på. Den første tiden virker veldig overveldende, men du kommer fort inn i studentlivet. Lykke til! Anonymkode: 4259a...1e5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #3 Skrevet 31. juli 2017 Står ikke alt dette på sidene til studiet da? Og på Lånekassen? Vi kan jo ikke vite hvordan det er på din skole/studie. Anonymkode: f8670...d47
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #4 Skrevet 31. juli 2017 Det meste av info står på nettsidene til studiestedet, eller du får en velkomstmail derfra med det du trenger å vite i første omgang. Ved mitt universitet står det når og hvor det er forelesning under beskrivelsen av faget. Søker du på pensum + fag + studiested + årstall får du nok opp pensum. Mange venter med å kjøpe pensum til skolestart fordi det kan være mulig å få kjøpt bøker brukt. Sjekk om studiet ditt har en facebookside. (Eller studiestedet, der står det mye info). Du skal få info om hvordan gjøre ting på studentweb, der du semesterregistrerer deg og får opp semesteravgiften. Dette må være i orden før du får penger fra lånekassen. Politiattest vet jeg ikke, det er det ikke på mitt studium. Anonymkode: a68f6...711
Loppa123 Skrevet 31. juli 2017 Forfatter #5 Skrevet 31. juli 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Står ikke alt dette på sidene til studiet da? Og på Lånekassen? Vi kan jo ikke vite hvordan det er på din skole/studie. Anonymkode: f8670...d47 Haha. Nei jeg har ikke funnet dette , derfor spørr jeg , sikkert noen som studerer eller har studert som vil fortelle litt om hvordan ting fungerer . Jeg har ille hørt fra hverken studiestedet eller Lånekassen.
Loppa123 Skrevet 31. juli 2017 Forfatter #6 Skrevet 31. juli 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det meste av info står på nettsidene til studiestedet, eller du får en velkomstmail derfra med det du trenger å vite i første omgang. Ved mitt universitet står det når og hvor det er forelesning under beskrivelsen av faget. Søker du på pensum + fag + studiested + årstall får du nok opp pensum. Mange venter med å kjøpe pensum til skolestart fordi det kan være mulig å få kjøpt bøker brukt. Sjekk om studiet ditt har en facebookside. (Eller studiestedet, der står det mye info). Du skal få info om hvordan gjøre ting på studentweb, der du semesterregistrerer deg og får opp semesteravgiften. Dette må være i orden før du får penger fra lånekassen. Politiattest vet jeg ikke, det er det ikke på mitt studium. Anonymkode: a68f6...711 Takk for svar , StudentWeb har jeg ikke vært inne på før😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå