Gå til innhold

Hva er greia med damer som ikke kan gå ut døra uten sminke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hva er greia med damer som ikke en gang kan gå ut døra uten sminke? 

Anonymkode: 5a9a1...dd5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen av oss har ganske dårlig hud. Jeg liker virkelig ikke å gå ut døren uten foundation. Har utrolig med røde merker og arr. Når en først tar på foundation blir en ganske "ensfarget" i ansiktet, så da hjelper det å i tillegg bruke litt øyenskygge, maskara og rouge.

Anonymkode: 40b12...437

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Samme som den over her sier, pga dårlig hud.

De gangene jeg har gått ut uten sminke er det nettopp mannfolk som har kommentert ansiktet mitt: "Hva er galt?", "Hva har skjedd?!", "Har du skadet deg?", "Er du syk?", "Hva har du gjort i helgen siden du er så rød i trynet?". Gidder ikke disse spørsmålene, derfor går jeg ikke utenfor døren uten sminke.

Anonymkode: b296a...cd3

• Liker 3
Gjest NotNaomi
Skrevet

Av egen erfaring da jeg var yngre: usikkerhet. Ikke nødvendigvis for å se bedre ut,men få på "ei maske". 

Andre er vel bare mer feminine,og greit nok det? 

Bruker aldri sminke lengre selv,annet i spesielle situasjoner som selskap osv. 

La folk gjøre som de vil. Er sikkert flere grunner. Hvorfor bry seg??

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sånn før fordi jeg innbilte meg at jeg hadde dårlig hud. Så begynte jeg å tenke over om jeg faktisk la merke til noens andre hud og det gjorde jeg ikke, med mindre den var helt ekstrem , og så jeg noen med ekstrem hud tenkte jeg ikke noe mere over det enn som hvis jeg bare registrerte at noen hadde rød eller blå paraply eller veske liksom. Så jeg la fra meg sminke behovet og de hudproblemene jeg hadde ble borte etter en tid uten sminke og nå er jeg helt trygg på å gå uten, føler meg faktisk ofte styggere med nå for masse foundation i ansiktet er virkelig ikke pent ser ut som død hud og en maske. 

Anonymkode: be928...6f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kollegaer når jeg har på sminke: "Du trenger ikke sminke deg hver dag vettu!"

Kollegaer når jeg ikke har på sminke: "Du ser litt syk ut, går det bra!?" 

:fnise:

Nei altså... Jeg tar som regel på sminke før jeg skal på jobb, eller skal ut med venner og slik. Jeg føler meg best slik, og jeg synes sminke er gøy. Ellers er jeg også ofte utenfor døra uten sminke - går turer, går på butikken eller hva det nå skulle være. En gang i blant går jeg uten sminke på jobb også, rett og slett for å bevise for meg selv at jeg kan gjøre det - jeg vil ikke være sånn at jeg må sminke meg for å gå ut av døra...

Det har vel med selvtillit og å føle seg ok å gjøre. Synes alle skal få gjøre som de vil med det. Hvis man synes det er ubehagelig å gå ut uten sminke, så er det antakelig ikke noe noen andre tenker ett sekund på, men hvis man selv har det bedre slik - så er det det viktigste. 

Anonymkode: 2690f...050

AnonymBruker
Skrevet

De eneste gangen er jeg legger merke til dårlig hud er når det ligger et lag med foundation over. Egentlig legger jeg alltid merke til de som bruker foundation på dagtid fordi det ser så unaturlig ut.

Anonymkode: 1f423...f13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får ikke alkurat bedre hud ved å bruke foundation hele tiden... blir jo en ond sirkel da!

Anonymkode: 976c8...e6c

AnonymBruker
Skrevet

Sminker kun en liten del av ansiktet, men ser likevel såpass annerledes ut uten at jeg nesten alltid sminker meg før jeg går ut. Blir for rart å ikke ligne eget førerkort. Det er slik jeg velger å se ut for resten av verden, da blir det utrolig pussig å plutselig se drastisk annerledes ut.

Anonymkode: 7e1af...e59

Skrevet

Jeg ser blass ut uten maskara, så det er et minimum. Men trenger ikke "full pakke" for å gå ut døra. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er utrolig befriende å ikke pleie å bruke sminke. I stedet tar jeg permanent vippebøy og farger vippene hos hudpleier. Da ser jeg utrolig mye freshere ut med en gang. Som regel går jeg uten sminke selv om det er en stund siden forrige vippebøy, og da blir det veldig synlig om jeg tar på meg mascara. Jeg føler meg ikke som meg med mye sminke på, så da lar jeg vær. 

Anonymkode: 27339...cec

Gjest noe tilfeldig
Skrevet

Hva er greia med folk som skal henge seg opp i damer som bruker sminke? 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er egentlig greia med å lage alle disse trådene om andres valg?

Hele forumet er "damned if you do, damned if you don't". 

Anonymkode: e105e...206

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...