AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #1 Skrevet 31. juli 2017 Hei, noen som vet om jeg må gå full ut studieløpet på både medisin og odontologi for at jeg skal få autorisasjon som både lege og tannlege? Ettersom de første semesterene er like så burde jeg vel få lov til å hoppe over et par på den andre? Vurdere først å gå odontologi og deretter begynne på medisin. 5+6 år +1.5=12.5 år, men håper at jeg kutte litt på medisin slik at det blir 10.5/11.5 år ? Anonymkode: c7aed...917
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #2 Skrevet 31. juli 2017 Det vet jeg ikke, men i mange studieløp er det mulig å innpasse tidligere beståtte emner i den graden man tar. Sjekk med ditt studiested. Hva er motivasjonen for å ta begge disse studiene? Anonymkode: 62e1f...525
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #3 Skrevet 31. juli 2017 Hva er grunnen for denne kombinasjonen av 2 lange studier? Vurderer du maxillofacial kirurgi? Anonymkode: fa816...322
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #4 Skrevet 31. juli 2017 Du kan maks få 1-1,5 år godkjent. I Tromsø kan du bare få 1 år godkjent. Det er imidlertid ofte en tidsbegrensning på å få emner godkjent, så etter 4 år er det ikke sikkert at du kan få innpass på 2. året medisin. Anonymkode: c370d...138
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #5 Skrevet 31. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er grunnen for denne kombinasjonen av 2 lange studier? Vurderer du maxillofacial kirurgi? Anonymkode: fa816...322 Jepp, men er litt redd at jeg kommer til å bli steingammel før jeg kommer ut i arbeid. Blir jo først odontologi: 5 årig Medisin : 6 år+1.5 (turnustjeneste) 4-5 år autorisasjon for å søke om spesialistutdanningen. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan maks få 1-1,5 år godkjent. I Tromsø kan du bare få 1 år godkjent. Det er imidlertid ofte en tidsbegrensning på å få emner godkjent, så etter 4 år er det ikke sikkert at du kan få innpass på 2. året medisin. Anonymkode: c370d...138 Så hvis jeg består emnet "y" som er felles for både odontologi og medisinstudenter. så er dette emnet "godkjent" kun i x antall år før jeg må "fornye det ved å ta opp eksamen" ? Virker jo helt på trynet spør du meg... Anonymkode: c7aed...917
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #6 Skrevet 31. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp, men er litt redd at jeg kommer til å bli steingammel før jeg kommer ut i arbeid. Blir jo først odontologi: 5 årig Medisin : 6 år+1.5 (turnustjeneste) 4-5 år autorisasjon for å søke om spesialistutdanningen. Så hvis jeg består emnet "y" som er felles for både odontologi og medisinstudenter. så er dette emnet "godkjent" kun i x antall år før jeg må "fornye det ved å ta opp eksamen" ? Virker jo helt på trynet spør du meg... Anonymkode: c7aed...917 Det er hovedregelen, men jeg ville ha forhørt meg med administrasjonen. Jeg synes egentlig ikke det er så rart. Emnene står jo ikke stille mens årene går. Anonymkode: c370d...138
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #7 Skrevet 31. juli 2017 Du bør også tenke på om du helst vil jobbe som lege eller tannlege hvis dette ikke går i boks, og ta den utdanningen først. Det er ikke sikekrt det er så lett å komme seg gjennom studiene som du tror (eller du er ikke så flink som du tror), og det er en svært snever spesialitet der det utdannes få og det kan være denne av ulike grunner ikke passer deg. Anonymkode: ea158...7c5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå