Gå til innhold

Date nysingel mann - hvordan gå frem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har de siste ukene vært på noen dater med en mann det klaffer utrolig bra med når det gjelder kjemien. Siste daten kysset og koste vi (ikke sex). Han er en jeg gjerne kunne tenke meg å fortsette med for å se om det kan bli noe seriøst.

Det som gjør meg veldig usikker, er at han er nysingel. Det er bare to måneder siden han og samboeren gjorde det slutt. Omstendighetene rundt bruddet vet jeg lite om, men det har skint gjennom når vi snakker at han har hatt det litt vanskelig. Jeg har kun hatt ett (veldig) langt seriøst forhold, hvor jeg gjorde det slutt og det føltes helt riktig. Jeg vet derfor ikke hvordan det er å begynne å date igjen når man kanskje har blitt såret eller har trengt tid til å gå videre.

Er det idiotisk av meg å ta sjansen på å bli bedre kjent med denne mannen og risikere å få følelser for ham? Er han i det hele tatt på et sted hvor han kan klare å falle for en annen? Jeg vet det er umulig å vite sikkert, men det hadde vært til hjelp å høre andres erfaringer. Og hvordan skal jeg gå frem hvis vi skal fortsette å date? Jeg tenker kanskje jeg må gi ham rom og ikke være for pågående, men samtidig vise at jeg er interessert?

Anonymkode: 9a978...072

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?😟

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dater også en "nysingel" mann.

det viktigste er å prate om hvordan ståa er.

er han ikke klar for et forhold bør han si det,så du evt kan ta en avgjørelse basert på det.

i mitt tilfelle hadde han nettopp flyttet ut,men følelsene hadde vært borte i flere år hos dem begge.

Han ville vell først å fremst date å ha et casual forhold,men når han traff meg ga jeg klar beskjed om at jeg var kun intressert i å date noen det kunne utvikle seg noe mer med og dermed måtte han ta en avgjørelse på det var noe han var klar for.

vi dater fortsatt og stresser ikke,men vi er begge klar på at vi ønsker et forhold med hverandre,men vi venter litt med å ta det steget til vi er blitt endra bedre kjent siden det er såpass ferskt og vi begge har barn.

Anonymkode: 850e4...244

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville hatt i bakhodet at menn har en tendens til å kaste seg over første og beste etter forhold. Det kan være han ikke er over eksen, men bare ikke takler være alene. 2 mnd er ingenting.

Anonymkode: ebbf7...c33

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette må dere snakke om. 2 måneder er så og si ingenting etter et samboersap, spesielt ikke hvis han ikke var den som gjorde det slutt/eler har blitt såret. Pass på å ikke bli brukt som rebound, og snakk sammen om dette. Gjør det tydelig at du kun er interessert i et kommende forhold og seriøs dating. 

Anonymkode: 04a86...5d7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er i samme situasjon selv. Han har vært keen på oss en stund, og forholdet deres har skrantet lenge. Tok veldig kort tid fra det ble slutt til vi begynte å date, og jeg merker godt at han egentlig ikke er klar. 

Syns egentlig det suger å date en som sørger over noe annet samtidig. Virker som om han er ferdig med henne, men ikke med det de hadde - om det gir mening? 

Noen andre med erfaringer her?

Anonymkode: 7b8cb...2e4

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har de siste ukene vært på noen dater med en mann det klaffer utrolig bra med når det gjelder kjemien. Siste daten kysset og koste vi (ikke sex). Han er en jeg gjerne kunne tenke meg å fortsette med for å se om det kan bli noe seriøst.

Det som gjør meg veldig usikker, er at han er nysingel. Det er bare to måneder siden han og samboeren gjorde det slutt. Omstendighetene rundt bruddet vet jeg lite om, men det har skint gjennom når vi snakker at han har hatt det litt vanskelig. Jeg har kun hatt ett (veldig) langt seriøst forhold, hvor jeg gjorde det slutt og det føltes helt riktig. Jeg vet derfor ikke hvordan det er å begynne å date igjen når man kanskje har blitt såret eller har trengt tid til å gå videre.

Er det idiotisk av meg å ta sjansen på å bli bedre kjent med denne mannen og risikere å få følelser for ham? Er han i det hele tatt på et sted hvor han kan klare å falle for en annen? Jeg vet det er umulig å vite sikkert, men det hadde vært til hjelp å høre andres erfaringer. Og hvordan skal jeg gå frem hvis vi skal fortsette å date? Jeg tenker kanskje jeg må gi ham rom og ikke være for pågående, men samtidig vise at jeg er interessert?

om jeg har lært en ting så er det at den perfekte tiden kommer aldri til å komme, noe vil alltid klare å komme seg i veien. Så hadde jeg vært deg hadde jeg rett og slett spurt, om det var hun som dumpet han vil jeg kanskje være forberedt på at han kanskje ikke vil bli kvitt følelsene sine over natten for samboern sin men om dere klaffer så bra sammen som du mener så forsett å treff hverandre. Alle trenger ikke å gå igjennom et års sørge periode før de er ferdig med et forhold og klar for starten på et nytt, det er ulikt fra situasjon til situasjon. 

Anonymkode: bc4c9...76a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ikke aktuelt,vær litt skeptisk

Anonymkode: 8e43d...dc8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Sjansen for at man er rebound er vel 95% minst

Anonymkode: 9e04e...07e

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette må dere snakke om. 2 måneder er så og si ingenting etter et samboersap, spesielt ikke hvis han ikke var den som gjorde det slutt/eler har blitt såret. Pass på å ikke bli brukt som rebound, og snakk sammen om dette. Gjør det tydelig at du kun er interessert i et kommende forhold og seriøs dating. 

Anonymkode: 04a86...5d7

Takk for svar, både fra deg og dere andre. Enig i at jeg nok må ta det opp, men jeg er redd for at en "alvorsprat" såpass tidlig kan skremme ham bort 😟 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, både fra deg og dere andre. Enig i at jeg nok må ta det opp, men jeg er redd for at en "alvorsprat" såpass tidlig kan skremme ham bort 😟 

Hvis det ikke skal mer til for å skremme han bort er han nok ikke så intressert heller.

hvis han virkelig er redd for at du skal glippe for han blir han nødt til å ta stilling til dette! 

Viktig at du tar det fra starten av..hvis ikke tenker han at du godtar det som det er og at du ikke trenger noe mer fra han. 

Det å stille krav til hva jeg selv finner meg i er nok det beste jeg noen gang har gjort! 

Sett standarden for hva du ønsker deg og du får det du vil ha! Han er ikke tankeleser og det er heller ikke du..så kommuniser med hverandre om hva man trenger😊 

Anonymkode: 850e4...244

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...