Gå til innhold

Billig forsikring til katt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har to rasekatter, og vurderer å skaffe forsikring til de.. men det er jo så sykt dyrt? Agria skal ha 550 kr per måned for begge, og det er kun veterinærforsikring. Tenker det er bedre å spare de pengene da i tilfelle noe skal skje. (Har en sparekonto nå med ca 30.000 satt av til uforutsette utgifter, til kattene, vaskemaskin o.l).

Begge to har microchip og vaksiner så klart, registrert i NRR og innekatter begge to - en er kastrert, og den andre skal kastreres om 3 måneder.

Synes 6600 kroner i året blir alt for mye, så lurer på om dere har så dyre forsikringer? Hvis ikke, hvor er de forsikret?

Anonymkode: 69500...30b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er medlem i OBOS så har forsikring gjennom der. Litt over 100kr måneden, det er en ung huskatt da. 

Anonymkode: 19851...1dd

AnonymBruker
Skrevet

Vi har forsikret våre gjennom agria og betaler 145 kr pr katt. Men vi har ikke rasekatter da, og vi har forsikringssum på 30.000 i året pr katt. Og jeg tror vi har fast egenandel på 1500 kr og bevegelig egenandel på 15%. 

Anonymkode: 527d5...883

AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Jeg er medlem i OBOS så har forsikring gjennom der. Litt over 100kr måneden, det er en ung huskatt da.

Har ikke bruk for medlemsskap i obos, men det var et godt tips!

Sitat

Vi har forsikret våre gjennom agria og betaler 145 kr pr katt. Men vi har ikke rasekatter da, og vi har forsikringssum på 30.000 i året pr katt. Og jeg tror vi har fast egenandel på 1500 kr og bevegelig egenandel på 15%.

Synes du det er verdt å betale 145 kr i måneden for det? La oss si en blir skadet for 10.000 kroner etter 4 år, da må du betale 1500+1500 (1500 egenandel + bevegelig egenandel), på 4 år har du betalt inn 6960kr så totalt har det kostet deg 9960 kroner. Så klart, noe kan skje etter 1 måned, eller aldri.. men jeg synes det er ganske mye penger med tanke på hvor lite som vanligvis skjer (jeg har riktignok innekatter, så de kan ikke bli påkjørt eller møte farer ute). Synes også forsikringen dekker så lite, det er liksom unntak på alt som er vanlig.

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke bruk for medlemsskap i obos, men det var et godt tips!

Synes du det er verdt å betale 145 kr i måneden for det? La oss si en blir skadet for 10.000 kroner etter 4 år, da må du betale 1500+1500 (1500 egenandel + bevegelig egenandel), på 4 år har du betalt inn 6960kr så totalt har det kostet deg 9960 kroner. Så klart, noe kan skje etter 1 måned, eller aldri.. men jeg synes det er ganske mye penger med tanke på hvor lite som vanligvis skjer (jeg har riktignok innekatter, så de kan ikke bli påkjørt eller møte farer ute). Synes også forsikringen dekker så lite, det er liksom unntak på alt som er vanlig.

Ja, det er absolutt verd det for vår del. Selv om vi ikke har hatt bruk for den enda (det gjelder jo stort sett de fleste forsikringer) så vet man aldri når noe kan skje. 

Anonymkode: 527d5...883

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...