Druid Skrevet 5. august 2017 #41 Skrevet 5. august 2017 På 31.7.2017 den 17.07, AnonymBruker skrev: Er det noen her som foretrekker for eksempel "pepsi max" eller lignende brus (uten sukker) isteden for den vanlige varianten som inneholder sukker? Hvorfor velger dere egentlig denne typen brus, uten sukker? Tror dere at slik brus er sunnere enn annen brus? Anonymkode: d42bb...1f3 Typisk foretrekker jeg Pepsi Max forran det meste andre av cola i forhold til smak. Gitt at jeg drikker såpass mye, ligger det ett poeng om mengden sukker i bakkant, men utover begrensningen i energi mengden, så regner jeg ikke den som markant sunnere i ett normalforbruk.
Druid Skrevet 5. august 2017 #42 Skrevet 5. august 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Foretrekker ferske sitroner og honning i et glass med rent vann. Det er det faktisk næring i, i motsetning til brus som kun er ødeleggende for kroppen. Utrolig at det opprinnelig het "mineralvann" når det ikke finnes mineraler i det. Sitroner derimot... Anonymkode: fcdb5...897 Mineralvann er noe helt annet, det er Farris og Perrier og sånn. 2
SiMa Skrevet 5. august 2017 #43 Skrevet 5. august 2017 Jeg drikker stort sett sukkerfri brus når jeg drikker brus. Mest fordi det er blitt en vane, regner jeg med. Begynte med det en gang jeg skulle slanke meg, og etter at jeg ble vant til det har ikke brus med sukker smakt noe særlig godt. Og så liker jeg ikke belegget jeg får på tennene av brus med sukker. Jeg tror sukkerfri brus er sunnere, eller mindre usunt er vel riktigere å si, enn vanlig brus med sukker. Både på grunn av alle kaloriene, fordi det er mer skadelig for tennene og fordi det kan bidra til ustabilt blodsukker. Skal jeg drikke noe sunt drikker jeg vann.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #44 Skrevet 5. august 2017 Jeg drikker brus kanskje en eller to ganger i løpet av ett år. Da drikker jeg cola zero. Cola-smak er den eneste brussmaken jeg liker, men får meg bare ikke til å drikke vanlig cola pga alt sukkeret. Stakkars tenner. Vet ikke om jeg hadde klart å skille smakene fra hverandre på en blindtest. Anonymkode: 61ddf...346
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #45 Skrevet 7. august 2017 Drikker mest vann, men når jeg drikker brus pleier jeg å drikke Cola Zero. Vanlig Coka Cola og generelt brus med sukker synes jeg blir alt for søtt og klissete. Pepsi Max smaker ikke godt, men f.eks Solo Super eller Sprite Zero er gode alternativer. Har heller ikke noe behov for sukkeret som finnes i sukkerholdig brus. Mengden brus jeg drikker er såpass liten at evt ulemper med kunstig søtning orker jeg ikke bry meg med. Anonymkode: c9462...791
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #46 Skrevet 7. august 2017 På 31.7.2017 den 17.20, FrankDrebin skrev: Skal jeg unne meg en brus, skal jeg ha skikkelig, fullsukret brus, ikke det light-skvipet. Skal jeg være sunn, drikker jeg vann. Samme her! Jeg drikker vann med isbiter til vanlig, men hvis jeg en sjelden gang unner meg brus, så unner jeg meg skikkelig brus. Jeg synes lett-variantene smaker veldig kunstig. Anonymkode: 52457...5e5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #47 Skrevet 7. august 2017 Jeg drikker Pepsi Max, både fordi jeg foretrekker smaken framfor sukkerlake, OG fordi det faktisk er sunnere Blir ikke feit av pepsi max. Anonymkode: ebd2c...cc5
FrankDrebin Skrevet 7. august 2017 #48 Skrevet 7. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Samme her! Jeg drikker vann med isbiter til vanlig, men hvis jeg en sjelden gang unner meg brus, så unner jeg meg skikkelig brus. Jeg synes lett-variantene smaker veldig kunstig. Anonymkode: 52457...5e5 Sant, det smaker suketter, skal jeg først skeie ut, vil jeg ha noe jeg liker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå