AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #1 Skrevet 31. juli 2017 Er det noen her som foretrekker for eksempel "pepsi max" eller lignende brus (uten sukker) isteden for den vanlige varianten som inneholder sukker? Hvorfor velger dere egentlig denne typen brus, uten sukker? Tror dere at slik brus er sunnere enn annen brus? Anonymkode: d42bb...1f3 1
Leo Skrevet 31. juli 2017 #2 Skrevet 31. juli 2017 Jeg drikker lite brus så det spiller egentlig ingen rolle om jeg drikker brus med eller uten sukker, men jeg synes rett og slett lightbrus smaker bedre. 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #3 Skrevet 31. juli 2017 Jeg synes pepsi max er mye bedre enn pepsi og cola. Den er uten kalorier så det er jo også bra eller? Anonymkode: 1ee78...18b 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #4 Skrevet 31. juli 2017 Hvorfor i all verden skal man gidde å helle i seg flytende kalorier (som ikke gjør deg mett en gang), når man kan drikke kalorifritt? Anonymkode: 96ab1...fb6 20
perplexed Skrevet 31. juli 2017 #5 Skrevet 31. juli 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen her som foretrekker for eksempel "pepsi max" eller lignende brus (uten sukker) isteden for den vanlige varianten som inneholder sukker? Hvorfor velger dere egentlig denne typen brus, uten sukker? Tror dere at slik brus er sunnere enn annen brus? Anonymkode: d42bb...1f3 Jeg TROR ikke at det er sunnere, men jeg vet at det er kalorifritt. Nei, jeg synes ikke det smaker bedre, men jeg synes ikke det er verdt de tomme kaloriene å drikke brus med sukker. Jeg drikker sjelden brus, men når jeg gjør det drikker jeg sukkerfritt. 6
FrankDrebin Skrevet 31. juli 2017 #6 Skrevet 31. juli 2017 (endret) Skal jeg unne meg en brus, skal jeg ha skikkelig, fullsukret brus, ikke det light-skvipet. Skal jeg være sunn, drikker jeg vann. Endret 31. juli 2017 av FrankDrebin 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #7 Skrevet 31. juli 2017 Det er mye bedre spør du meg. Søtt på en annen måte. Ellers så slipper man å få i seg masse kalprier bate for at man skal få i seg noe veske. Anonymkode: c3667...46a 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #8 Skrevet 31. juli 2017 Jeg klikket litt rundt på youtube, og oppdaget en dokumentarfilm som heter Fed Up. Denne filmen tok for seg mat og drikke i USA, og hva slags spise-vaner de har. Det er nok en del som tenker at det er bare å hoppe over til sukker-fritt, og så er man veldig sunn - selv om man fremdeles drikker temmelig mye brus... "junk food" is still "junk food" even if it is a little less "junky" var det vel en som sa.... Anonymkode: d42bb...1f3 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #9 Skrevet 31. juli 2017 Synes det smaker bedre, sparer meg for tomme kalorier - og ikke minst; slipper å dyppe tennene i sukkerlake. Vanlig coca cola gir meg "skjegg på tennene" av sukker. Hvorfor spør du? Anonymkode: b9de4...17f 5
Gjest Coolaid Skrevet 31. juli 2017 #10 Skrevet 31. juli 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen her som foretrekker for eksempel "pepsi max" eller lignende brus (uten sukker) isteden for den vanlige varianten som inneholder sukker? Hvorfor velger dere egentlig denne typen brus, uten sukker? Tror dere at slik brus er sunnere enn annen brus? Anonymkode: d42bb...1f3 Jeg tror ikke brus er sunt i det hele tatt. Det er liksom ikke en gulerot på flaske. Jeg foretrekker pepsimax etter at min favoritt tabx forsvant fra 1,5 liters flaskene. Jeg har spurt en enæringsfysiolog på et av landets største sykehus om hva man bør drikke for å komme best ut av valget mellom sukkerholdig og sukkerfri brus. Rent helsemessig var svaret sukkerfri brus. Når det gjelder overvekt, om man legger på seg av sukkerfri brus, var også svaret at det ikke finnes forskning som viser at man legger på seg av lett brusen. Brus er usunt, spesielt for tennene. Brus med sukker er usunt på grunn av det høye sukkerinnholdet. Man kan fint drikke lettbrus innenfor de mengder som helsedirektoratet anbefaler.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #11 Skrevet 31. juli 2017 PepsiMax er den eneste brusen jeg liker faktisk! Men hadde ikke drukket så mye som jeg gjør, om den ikke hadde vært kalorifri. Anonymkode: 310b4...f42
Epiphany Skrevet 31. juli 2017 #12 Skrevet 31. juli 2017 Drikker sjeldent brus, da jeg rett og slett liker vann bedre, men når jeg skal drikke brus velger jeg alltid lett-versjonen. Både fordi jeg synes det smaker bedre (kan ikke fordra coca cola eller pepsi, men cola zero og pepsi max er godt) og fordi jeg ikke liker å få i meg tomme kalorier. Skal jeg ha en drikke med kalorier i, skal det jaggu være masse vitaminer og mineraler i drikka.
jabx Skrevet 31. juli 2017 #13 Skrevet 31. juli 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen her som foretrekker for eksempel "pepsi max" eller lignende brus (uten sukker) isteden for den vanlige varianten som inneholder sukker? Hvorfor velger dere egentlig denne typen brus, uten sukker? Tror dere at slik brus er sunnere enn annen brus? Anonymkode: d42bb...1f3 Det er ikke sunnere, men det er mindre usunt, hvis man kan si det slik. Det er ikke sunt, men det er ikke skadelig heller. Det er mye bedre å drikke sukkerfri brus enn å helle i seg masse sukker. 1
jabx Skrevet 31. juli 2017 #14 Skrevet 31. juli 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg klikket litt rundt på youtube, og oppdaget en dokumentarfilm som heter Fed Up. Denne filmen tok for seg mat og drikke i USA, og hva slags spise-vaner de har. Det er nok en del som tenker at det er bare å hoppe over til sukker-fritt, og så er man veldig sunn - selv om man fremdeles drikker temmelig mye brus... "junk food" is still "junk food" even if it is a little less "junky" var det vel en som sa.... Anonymkode: d42bb...1f3 Er det noen som tror at lettbrus er sunt da? 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #15 Skrevet 31. juli 2017 1 time siden, jabx skrev: Er det noen som tror at lettbrus er sunt da? Ingen tror vel det er så sunt, men det er et sunnere alternativ, det gir ikke kalorier eller hull i tennene. Kan jo gi syreskader og kullsyre kan gjøre at man føler seg litt oppblåst, men ellers er det ikke bevist noe skadelig i normale mender. Det kan også dekke søtsug, og dermed gjøre at man får dekket dette uten godteri. Anonymkode: 310b4...f42 1
Persephone Skrevet 3. august 2017 #16 Skrevet 3. august 2017 På 31.7.2017 den 17.18, AnonymBruker skrev: Hvorfor i all verden skal man gidde å helle i seg flytende kalorier (som ikke gjør deg mett en gang), når man kan drikke kalorifritt? Anonymkode: 96ab1...fb6 Akkurat! Jeg ser ikke hvorfor folk gidder å dytte i seg brus når de kan drikke deilig, kaldt og kalorifritt vann helt gratis. Spesielt ikke i Norge hvor vi har så fantastisk godt vann i springen. Jeg sitter nå og sipper til et glass fransk flaskevann. Ikke spesielt godt når man er vant til norsk springvann.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #17 Skrevet 3. august 2017 Drikker aldri noe med kalorier annet enn melk. Går i lettbrus og lettsaft, rett og slett fordi det ikke har noe kalorier. Skal man tenke sunt så drikker og spiser man vel bare rene og naturlige produkter, men det er ikke jeg så opptatt av. Har ikke drukket brus/saft/iste med kalorier på årevis. Anonymkode: a358c...a63
penny_ Skrevet 4. august 2017 #18 Skrevet 4. august 2017 Hvorfor i alle dager skal jeg drikke masse sukker når jeg kan drikke noe uten sukker som smaker like godt? 10 timer siden, Persephone skrev: Akkurat! Jeg ser ikke hvorfor folk gidder å dytte i seg brus når de kan drikke deilig, kaldt og kalorifritt vann helt gratis. Spesielt ikke i Norge hvor vi har så fantastisk godt vann i springen. Jeg sitter nå og sipper til et glass fransk flaskevann. Ikke spesielt godt når man er vant til norsk springvann. Pepsi max er også deilig, kaldt og nærmest kalorifritt. Også smaker det noe i tillegg. Om du ikke syns det er verdt å betale for det, så er det helt i orden, men jeg syns brus smaker mye bedre enn vann. Livet handler ikke om å bruke minst mulig penger I alle fall ikke for meg. Det ville vært et kjipt liv. 1
Gjest Margit Spat Skrevet 4. august 2017 #19 Skrevet 4. august 2017 Jeg gidder ikke å forsvare lettbrusens smak. Sukkerbrus smaker mye mye bedre. Spiller ingen rolle hvilken lettbrus det dreier seg om for min del: de smaker søtt på en intens og kunstig måte, og med en pussig ettersmak, alle sammen. Jeg sier ikke at lettbrus er udrikkelig: det er bare mye mindre godt enn sukkerbrus. Likevel drikker jeg lettbrus oftere enn jeg drikker sukkerbrus, rett og slett fordi jeg ikke vil drikke kalorier hvis jeg kan unngå det, og fordi jeg innimellom har lyst på noe annet enn vann. Ikke er jeg redd for skadevirkninger av kunstige søtningsstoffer, heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå