Gå til innhold

Er dette lov?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk en telefon fra canal digital som kunne fortelle gladnyheten om at de gir sine kunder 3 måneder bredbånd med bedre hastighet uten ekstra kostnader. Jeg spurte om man etter disse 3 månedene måtte melde seg av igjen, og det bekreftet han at man måtte. Jeg ønsket da ikke denne prøveperioden med høyere hastighet. 

Men er dette egentlig lov? At man etter 3 måneder må oppgradere selv til bedre abonnement er Ok, men at man må aktivt gå inn å avbestille, ellers går man automatisk over til det andre/dyere abonnementet? Synes det høres suspekt ut. 

Anonymkode: 24827...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt vanlig. Get har hatt samme tilbudet i sommer. Hvorfor skulle det ikke være lovlig, mener du?

Anonymkode: 2f3ee...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I prinsippet er det lov så lenge du er informert. Det er akkurat det samme når treningsstudioer gir deg en måned gratis, og så må du selv melde deg av hvis du vil fortsette etter gratisperioden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte selv spørre om jeg måtte melde meg selv etter 3 måneder. Salgsmannen sa ingenting om det. 

Synes bare det er rart at det er lov. Må jo være mange som glemmer å avbestille, for så å ufrivillig gå over til noe dyrere. 

Anonymkode: 24827...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig praksis å inngå et abonnement som gir fordeler de første månedene. Og lik alle abonnement, så må man selv si opp abonnementet. Og ved alle kontraktsinngåelser, så må man lese igjennom kontrakten, da de aller fleste har oppsigelsestid.

Anonymkode: 7de29...98a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte selv spørre om jeg måtte melde meg selv etter 3 måneder. Salgsmannen sa ingenting om det. 

Synes bare det er rart at det er lov. Må jo være mange som glemmer å avbestille, for så å ufrivillig gå over til noe dyrere. 

Anonymkode: 24827...9ba

Men lov er det, beklager at du ikke liker det. Jeg har selv benyttet meg av Gets tilbud. Hvor vanskelig er det å føre inn i kalenderen at man må nedgradere igjen om 3 måneder?

Anonymkode: 2f3ee...4b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på hvordan det framstilles. Du må si aktivt ja, men hvis de framstiller det som at det er noe man får i en tidsbegrenset periode uten noen vilkår så er det likevel tvilsomt. Da kan man like gjerne tro at det er en lokkeprøve på samme måte som når de av og til viser betalingskanaler til alle på TV for at folk skal begynne å abonnere på dem når de stenger igjen.

Anonymkode: 93bff...2b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...