Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

har vært på samtale med kommunen jeg jobber i i forbindelse med at jeg har en diagnose som gjør at jeg ikke kan jobbe med tunge løft og mye skiftarbeid. Jeg jobber i omsorgsbolig.. I samtalen sa ledern min at de ikke kunne tilrettelegge for meg og jeg bør prøve noe annet. 

Jeg er ganske samarbeidsvillig og har lyst til å være i jobb så det er sagt. Men det jeg fikk beskjed om er at jeg må finne jobb selv. Noen som vet reglene på dette når man er i en ia-bedrift? jeg føler ikke at dette var rett. 

Anonymkode: 93aa7...41c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror, merk tror, at arbeidsgiver er pliktig til å tilrettelegge og/eller finne annet passende arbeid om du ikke kan jobbe der du er nå. Men det betyr ikke at de nødvendigvis har noe du er kompetent til. Snakk med HR, de burde ha oversikt over hva som finnes av ledige stillinger i din kommune.

Anonymkode: ae700...17e

AnonymBruker
Skrevet

Ring nav arbeidslivssenter og be om å snakke med IA-kontakten til arbeidsgiver og forhør deg.

Men mest sannsynlig så ber arbeidsgiver deg mellom linjene å bare gå sykmeldt og kanskje ta en omskolering. Da er det jo staten som betaler alt istedet for at arbeidsgiver betaler sykepenger for deg hele tiden. 

Anonymkode: 042da...dd6

AnonymBruker
Skrevet

Arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge, men ikke til å opprette en ny stilling til deg (altså en stilling som ikke finnes i dag/ikke er ledig) 

Dersom arbeidsstedet ditt ikke har arbeid som er forenlig med ditt funksjonsnivå kan du meldes som omplasseringskandidat, og ha fortrinnsrett på andre ledige stillinger i kommunen som du er kvalifisert til og i stand til å utføre. 

Anonymkode: 344e3...a80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...