AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #1 Skrevet 31. juli 2017 Jeg skal gå en lang tur i fjellet til helgen. Opp mot ti timer, og nå er det meldt litt (kanskje mye) regn og rundt null grader. Har ikke gått så mye i fjellet før, men har en fin Fjellrävens fjellbukse. Nå bør jeg vel skaffe meg en bukse som er mer vind- og vannavvisende? En skallbukse? Noen som kan hjelpe en litt uerfaren fjellturist med forslag?☺️ Anonymkode: 99bc0...57e
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #2 Skrevet 31. juli 2017 Anbefaler norrønna eller bergans. Gå innom en butikk og spørr og prøv forskjellige. Anonymkode: f0a87...faa
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #3 Skrevet 31. juli 2017 Ull stilongs innerst, ullsokker i fjellsko og rengtett bukse utenpå. Skal du til Trolltunga så er det ikke en tur for utrente. Anonymkode: 379cc...68a
Carrot Skrevet 31. juli 2017 #4 Skrevet 31. juli 2017 Lag på lag er ofte det beste hvis det er kaldt og vått, ull innerst og regntøy ytterst. Jeg har norrøna falketind flex og falketind gore tex og er kjempefornøyd med begge buksene. Men jeg har også ei røldal prima loft som er veldig god.. Men - det er dyre klær for en fjelltur så om du ikke tenker gjøre slike turer til en vane ville jeg valgt noe rimeligere.. Og så er skoa nesten viktigere, for ikke noe er verre enn våte vonde føtter i fjellet i timevis! 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #5 Skrevet 1. august 2017 Jeg har en Bergans Breheimen 2 bukse som jeg har sverget til i mange år, men det er jo dyrt å kjøpe for en fjelltur. Du kan jo investere i en vanlig regnbukse som også kan brukes til hverdags, jeg har en Bergans Superlett bukse som koster rundt 1000 lappen og som jeg også bruker til/fra jobb. Men jeg bor i Bergen da, så det påvirker kanskje litt klesvalget Anonymkode: e5c00...a14
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #6 Skrevet 1. august 2017 Regnbukse utenpå, stilongs under, fungerer helt fint. Trenger ikke kjøpe bukser for tusenvis for to dager på tur. Ha så du kan skifte til tørt når du slår leir. Anonymkode: 6a490...380 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #7 Skrevet 1. august 2017 Hvis dette ikke er en ny vane, så ville jeg kjøpt en regnbukse du kan ha oppå buksa du allerede har. Det er ikke vits å bruke 1500-3000 kr for en bukse du ikke bruker igjen. Ull + tights + vann- og vindtett regnbukse funker også. Anonymkode: b5839...b09
Carrot Skrevet 1. august 2017 #8 Skrevet 1. august 2017 http://www.tv2.no/a/2228710/ se her Kanskje dette kan hjelpe?
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #9 Skrevet 2. august 2017 Takk for svar alle sammen! Jeg har fått smaken på fjellivet denne sommeren og har allerede planlagt flere turer i høst, så investerte like godt i en Norrøna skallbukse ☺️ Anonymkode: 99bc0...57e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå