AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #1 Del Skrevet 31. juli 2017 Hei! Jeg har tenkt å kjøpe meg inn i samboeren sitt hus, men jeg er usikker på om det går an? Han kjøpte huset for 3 år siden for rundt 3 millioner. Jeg har selv 150.000 i egenkapital (er akkurat ferdig å studere) men har en fast, god jobb. Hvordan går man frem? Har jeg for lite wgenkapital? Anonymkode: fb19d...e52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #2 Del Skrevet 31. juli 2017 . Anonymkode: fb19d...e52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #3 Del Skrevet 31. juli 2017 Dere må vel først og fremst finne ut hva dagens verdi på huset er? Anonymkode: c1866...7ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 31. juli 2017 #4 Del Skrevet 31. juli 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har tenkt å kjøpe meg inn i samboeren sitt hus, men jeg er usikker på om det går an? Han kjøpte huset for 3 år siden for rundt 3 millioner. Jeg har selv 150.000 i egenkapital (er akkurat ferdig å studere) men har en fast, god jobb. Hvordan går man frem? Har jeg for lite wgenkapital? Anonymkode: fb19d...e52 Skal dere eie huset 50/50 da? Det er jo noe dere må finne ut, for å vite hvor mye du skal kjøpe deg inn med, og hvor mye lån du trenger i tillegg til egenkapitalen du har. Dere må også få eiendomsmegler eller takstmann til å verdivurdere huset, for få å vite hvor mye du trenger å låne for å få kjøpt deg inn. Hvis du googler "kjøpe seg inn i bolig" vil du få en del forskjellige treff. For eksempel er denne artikkelen en av mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #5 Del Skrevet 31. juli 2017 Skal kjøpe meg inn i huset en vakker dag selv etter endt utdanning. Du må være ferdig med prøveperioden på stillingen din som normalt er 6 mnd for at banken skal kunne like deg bedre. Helst 15-20 % egenkapital, evt høre om du kan bruke sikkerhet på huset hvis samboeren går med på det. Selv kommer jeg ikke til å gidde å styre med ny takst her på huset da samboeren selv kjøpte denne for et år siden, pluss at det ikke er så stor verdiøkning på boliger i området her. Hadde i samme slengen forhørt meg om fastrente på lånet, det er jammen ikke morsomt om renta skulle stige med 5%. Men man kan jo håpe på at styringsrenten ikke går opp så mye om gangen pga at det er mange folk som har så høye lån, luksusfellen ville hatt en episode fra mandag til fredag om renta gikk opp. Helst la BSU stå i fred, så lenge renta på bsu er høyere enn renta på lånet går du i pluss. Sist men ikke minst sammenlign lokalbankene i området ditt for best mulig vilkår. Det var så mye frem og tilbake hos banken til samboeren. Den ene dagen sa de at de kunne bruke sikkerhet på huset og en fastsatt rente, den andre dagen da alt det formelle med huskjøpet var i orden skulle banken plutselig ha alle sparemidlene til samboeren og renta gikk opp 0,5 fra forrige samtale... Så husk å be om alt som blir sagt av egenkapital og renter skriftlig. Banken sitter med penger, men hvis de vil tjene litt på meg skal de værsågod få høre på meg også. Men lykke til. Anonymkode: 00445...925 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 31. juli 2017 #6 Del Skrevet 31. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har tenkt å kjøpe meg inn i samboeren sitt hus, men jeg er usikker på om det går an? Han kjøpte huset for 3 år siden for rundt 3 millioner. Jeg har selv 150.000 i egenkapital (er akkurat ferdig å studere) men har en fast, god jobb. Hvordan går man frem? Har jeg for lite wgenkapital? Anonymkode: fb19d...e52 Det går ann. Men vil han at du skal kjøpe deg inn da? Det må du først finne ut av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå