Gå til innhold

Er LEGO spillene skumle/voldelige?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal på tur til min manns bror og hans familie neste uke og være der i 2 uker.  Vi har med oss vårt barn på 6 år som henger mye etter denne 9 åringen når vi er der, og selv om det er litt forskjell i alder så leker de godt i lag.

Nevøen har bursdag når vi er der og fyller 9 år. Han ønsker seg LEGO spill på ps4. 
Jeg har hørt/lest litt om at noen mener disse spillene er litt voldsomme? Han har bursdag rett etter vi kommer, så hvis han får spillet så vil han nok spille en del med en gang. Problemet er jo at vårt barn er litt yngre og gjerne vil være med fetteren sin på leken, og jeg er litt skeptisk til om han "tåler" dette spillet. Vi blir der jo i 2 uker og det er jo ikke noe gøy å være på besøk, men ikke få bli med å spille eller å ha besøk som gjør at man ikke får leke med bursdagsgaven. 

Hva tenker dere? Skal vi finne en annen gave eller tror dere det går greit? 
(Til vanlig ville vi jo ikke ha tenkt på vårt barn ift bursdagsgave til nevøen, men blir annerledes når vi skal være der såpass lenge og vil jo ikke gi noe som gjør at ferien blir dårlig for noen av dem).

Anonymkode: f33ae...06f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørs vel litt hvilket lego spill det er snakk om :)

Anonymkode: 2b3b0...8fe

AnonymBruker
Skrevet

Sweet Jesus, hva er det for noen pingler som blir oppdratt for tida? Det er et legospill! Sett ungen foran et zombiespill så kanskje det er forståelig. Kanskje. 

Anonymkode: 3c2f1...7e2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sweet Jesus, hva er det for noen pingler som blir oppdratt for tida? Det er et legospill! Sett ungen foran et zombiespill så kanskje det er forståelig. Kanskje. 

Anonymkode: 3c2f1...7e2

Det er en 6 åring som kan få mareritt og jeg har HØRT at de kan være skumle! Herregud, skjerp deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I lego spillet blir man spist av hai i vannet. Man kan meie ned lego figurer i gatene ( og de går ut i veien!!!) litt sånn gta stil. Man kan knuse lego mennene slik at de deles opp i mange deler.

dette er lego city. Lego avengers er hakket mer voldelig med feks hulk som banker andre figurer, slår de i hodet og bokser de ned.

lego world er ok men skummelt, zombier osv..

Anonymkode: ee074...01d

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en 6 åring som kan få mareritt og jeg har HØRT at de kan være skumle! Herregud, skjerp deg. 

Vi har alle disse spillene da mannen måtte ha de. Jeg hater de, virkelig.

AnonymBruker
Skrevet

Nok nå! Lego er hedersspill laget av hedersprodusenter som tenker på barna sitt beste!

Anonymkode: f2745...e8f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nok nå! Lego er hedersspill laget av hedersprodusenter som tenker på barna sitt beste!

Anonymkode: f2745...e8f

Lego world er spesilt dritt. Kameraet er grusomt å håndtere. Jeg var inne i en hule og det var knapt mulig å komme seg ut pga kamera og null lyssetting. 

Spillene er fryktelig upedagogiske og burde hatt en høyere aldersgrense iom at man kan kjøre ned figurer i veien slik at de "dør" 

fatter ikke hva utviklerene har tenkt. De må ha vært dumme i hodet. Helt ærlig.

• Liker 1
Skrevet

Vi har alle Lego spillene og sønnen min på 6 synes ikke de er noe skumle og han er ikke glad i skumle ting for å si det slik.:fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min har flere lego spill, og synes overhodet ikke de er skumle.

Anonymkode: 061d0...b7f

AnonymBruker
Skrevet

Søk opp spillet på youtube, eventuelt etterfulgt av "gameplay", så ser du hvordan spillet er

Anonymkode: 8fdc5...126

• Liker 2
Skrevet

Hehe, har flere av Lego-spillene. De er ikke spesielt skumle, og tror neppe det blir noen mareritt. De er laget på en humoristisk måte som tar vekk det "skumle" i selve handlingen.

AnonymBruker
Skrevet

Begge mine på 3 og 5 spiller disse. Ikke spesielt skummel.

Anonymkode: 1d90e...9f8

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lego world er spesilt dritt. Kameraet er grusomt å håndtere. Jeg var inne i en hule og det var knapt mulig å komme seg ut pga kamera og null lyssetting. 

Spillene er fryktelig upedagogiske og burde hatt en høyere aldersgrense iom at man kan kjøre ned figurer i veien slik at de "dør" 

fatter ikke hva utviklerene har tenkt. De må ha vært dumme i hodet. Helt ærlig.

Øh, jeg tror nok at de fleste som drukna/brente/sulta/sjokka simmene sine i The Sims (som har kanskje størst demografi av jenter) vokste ikke opp til å bli øksemordere, annet enn at det ga meg et perspektiv på liv og død. Det er en datafigur? Det er ikke det samme som å drepe folk i det virkelige liv.

"Whops, ikke så lurt å ha bokhylla ved peisen. For der døde hele familien gitt."

Så det vi skal er å bare stue bort at folk kan skade seg eller død hvis en blir påkjørt? Det høres skumlere ut at barn er naive.

Anonymkode: 907ef...e3f

Skrevet

Nei

Gjest Dorey
Skrevet

Herregud nei, de er ikke skumle og voldelige.  Min eldste  har spilt legospill siden han var tre år. Nå er han fem år og vi holder på med Lego Dimentions. Her var forsåvidt Dr. Who banen skummel, men han fikk ikke varige men...

Skrevet (endret)

Bare pass opp for LEGO friday 13th, LEGO exorcist og LEGO halloween

LEGO alien vs predator er heller ikke noe særlig

Endret av QuestionEverything
AnonymBruker
Skrevet

Lego spillene er litt forskjellige, noen er nok mer "voldelige" enn andre i form av at de kjemper mot hverandre, men mine gutter har aldri syns de var skumle, minstemann har nok sett på og spilt de siden han var 3.

Anonymkode: 666b3...e75

Gjest Magnifiq
Skrevet

Her har femåringen Lego movie, og avengers (?). Ingen av de er skumle.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har spilt alle LEGO-spillene og nøler ikke med å la min seksåring spille dem. 

Anonymkode: 9e31e...d7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...