AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #1 Skrevet 31. juli 2017 Vi vet enda ikke hvilket type bryllup vi vil ha. Om vi tar det lite med de aller nærmeste i familien, om det blir stort med all familie og venner eller om vi bare reiser vekk alene og gifter oss uten noe feiring. Vi har vært tydelig på at vi enda ikke vet hvilket type bryllup vi kommer til å ha når familie/venner/bekjente spør. Likevel virker det på noen som de allerede tror de er invitert. Type: "jeg gleder meg til å få vite hvilket lokale VI skal feire i" "jeg tror jeg enten skal bruke x kjole eller kjøpe ny hos x" "jeg kan gjerne hjelpe til å åpne gaver på bryllupsfesten dersom dere ikke skal åpne selv". Det er jo fint at folk er engasjerte. Men det er samtidig kjipt fordi noen kanskje kan bli skuffet om de ikke blir invitert. Det skal også sies at de som har nevnt slikt som dette er enten venner eller eller mer perifer familie. Hvordan kan vi gi beskjed på en ok måte at vi ikke har bestemt oss hvor hvilken type feiring og hvem som skal komme? Uten å virke avvisende? Det kan jo hende de blir invitert. Men det er jo kjedelig for dem å gå rundt å se for seg at de skal delta, og så skal de det gjerne ikke. Anonymkode: cf580...68c 1
Chenet Skrevet 31. juli 2017 #2 Skrevet 31. juli 2017 Kan du ikke bare si det da? "Kjempetrivelig at dere er så engasjert, men vi har ikke bestemt oss for om vi skal feire stort eller ikke så foreløpig vet vi ikke hvor mange gjester eller hvor det skal være". Det burde vel være nok til at ingen skaper seg feile forventninger? 6
Gjest O.G. Skrevet 1. august 2017 #3 Skrevet 1. august 2017 På 31.7.2017 den 12.47, AnonymBruker skrev: Hvordan kan vi gi beskjed på en ok måte at vi ikke har bestemt oss hvor hvilken type feiring og hvem som skal komme? Uten å virke avvisende? Det kan jo hende de blir invitert. Men det er jo kjedelig for dem å gå rundt å se for seg at de skal delta, og så skal de det gjerne ikke. Anonymkode: cf580...68c Si det.
SiMa Skrevet 4. august 2017 #5 Skrevet 4. august 2017 Si at dere heller mot å ha et lite, intimt bryllup, ev. reise bort bare dere to. Ingen skaper seg forventninger, og blir heller positivt overrasket hvis de får en invitasjon i posten. (Hvis dere har et lite bryllup eller reiser bort er det nok noen som blir skuffet uansett, men da har i alle fall ikke dere vært med på å villede dem.) 4
QQbaby Skrevet 4. august 2017 #6 Skrevet 4. august 2017 Noen ganger er det kanskje best med ærlighet, selv om det noen ganger kan virke sårende. Hadde jeg vært deg så ville jeg nok fortalt dem at jeg egentlig ikke likte dem så godt, og helst ikke ønsket å se dem på en så viktig dag som beyllupet.
Gjest Stille leser Skrevet 25. august 2017 #7 Skrevet 25. august 2017 Ikke inviter eksen i det minste.
filifjonka Skrevet 25. august 2017 #8 Skrevet 25. august 2017 On 31/07/2017 at 0:47 PM, AnonymBruker said: Vi vet enda ikke hvilket type bryllup vi vil ha. Om vi tar det lite med de aller nærmeste i familien, om det blir stort med all familie og venner eller om vi bare reiser vekk alene og gifter oss uten noe feiring. Vi har vært tydelig på at vi enda ikke vet hvilket type bryllup vi kommer til å ha når familie/venner/bekjente spør. Likevel virker det på noen som de allerede tror de er invitert. Type: "jeg gleder meg til å få vite hvilket lokale VI skal feire i" "jeg tror jeg enten skal bruke x kjole eller kjøpe ny hos x" "jeg kan gjerne hjelpe til å åpne gaver på bryllupsfesten dersom dere ikke skal åpne selv". Det er jo fint at folk er engasjerte. Men det er samtidig kjipt fordi noen kanskje kan bli skuffet om de ikke blir invitert. Det skal også sies at de som har nevnt slikt som dette er enten venner eller eller mer perifer familie. Hvordan kan vi gi beskjed på en ok måte at vi ikke har bestemt oss hvor hvilken type feiring og hvem som skal komme? Uten å virke avvisende? Det kan jo hende de blir invitert. Men det er jo kjedelig for dem å gå rundt å se for seg at de skal delta, og så skal de det gjerne ikke. Anonymkode: cf580...68c Bryllup er drittkjedelige og jeg er glad for hvert eneste jeg ikke blir invitert i, og jeg er ikke sjalu...
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #9 Skrevet 29. august 2017 Jeg fatter bare ikke hvorfor dere har annonsert at det skal bli bryllup i det hele tatt? Når dere gjør det går vel folk ut i fra at bryllupet skal være en stor feiring. Det naturlige ville vel vært å vente med å si noe til man enten har giftet seg eller deler ut innbydelse. Anonymkode: 9f19c...e81 3
tingi85 Skrevet 29. august 2017 #10 Skrevet 29. august 2017 Jeg ville satt meg ned sammen med forloveden og diskutert og planlagt hvilket bryllup dere skal ha først. Deretter ville jeg ha fortalt til folk hvordan det blir. Nå gleder feks Tina seg veldig til bryllup, så sier du at dere kanskje ikke skal ha noe feiring, da blir hun skuffa. Så kommer du igjen og sier at dere skal ha det uansett.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #11 Skrevet 29. august 2017 Dette er det jeg bekymrer meg for. Ønsker meg et smått bryllup i utlandet, gjerne med så lite folk som mulig. Men om den nærme familien har mulighet til å komme er det selvfølgelig koselig - men vi har ikke råd til å betale alle sine flybilletter dit. Men jeg bekymrer meg for nettopp det samme - kommer folk til å bli skuffa når de har forventet å delta i bryllupsfesten? Når man blir forlovet forventer jo folk et bryllup...og da gjerne et tradisjonelt bryllup i festlokale her i Norge kanskje. Anonymkode: ef37a...fdc
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #12 Skrevet 29. august 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fatter bare ikke hvorfor dere har annonsert at det skal bli bryllup i det hele tatt? Når dere gjør det går vel folk ut i fra at bryllupet skal være en stor feiring. Det naturlige ville vel vært å vente med å si noe til man enten har giftet seg eller deler ut innbydelse. Anonymkode: 9f19c...e81 Nei? De fleste annonserer jo at de har forlovet seg. Det som derimot er vanlig, TS, er å ta disse beslutningene etter ikke så alt for lang tid. Men jeg mener uansett at det må være helt greit å svare folk med at "vel, hyggelig at du tenker på det (altså kjolen de skal ha på eller lokalet dere skal være i), men vi har ikke helt bestemt oss for hvordan vi skal gjøre dette ennå, det er mulig vi velger å gjøre det smått med bare nærmeste familie". Anonymkode: c97eb...409 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #13 Skrevet 29. august 2017 På 7/31/2017 den 12.47, AnonymBruker skrev: Vi vet enda ikke hvilket type bryllup vi vil ha. Om vi tar det lite med de aller nærmeste i familien, om det blir stort med all familie og venner eller om vi bare reiser vekk alene og gifter oss uten noe feiring. Vi har vært tydelig på at vi enda ikke vet hvilket type bryllup vi kommer til å ha når familie/venner/bekjente spør. Likevel virker det på noen som de allerede tror de er invitert. Type: "jeg gleder meg til å få vite hvilket lokale VI skal feire i" "jeg tror jeg enten skal bruke x kjole eller kjøpe ny hos x" "jeg kan gjerne hjelpe til å åpne gaver på bryllupsfesten dersom dere ikke skal åpne selv". Det er jo fint at folk er engasjerte. Men det er samtidig kjipt fordi noen kanskje kan bli skuffet om de ikke blir invitert. Det skal også sies at de som har nevnt slikt som dette er enten venner eller eller mer perifer familie. Hvordan kan vi gi beskjed på en ok måte at vi ikke har bestemt oss hvor hvilken type feiring og hvem som skal komme? Uten å virke avvisende? Det kan jo hende de blir invitert. Men det er jo kjedelig for dem å gå rundt å se for seg at de skal delta, og så skal de det gjerne ikke. Anonymkode: cf580...68c Hva med å ikke annonsere bryllupsplanene for alt og alle før dere faktisk har bestemt dere? Anonymkode: b0fa3...018 1
Gjest O.G. Skrevet 30. august 2017 #14 Skrevet 30. august 2017 Kan jo være noe de bare sier for å være hyggelige også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå