Gå til innhold

Er toalettringer/lokk universale?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg bare dra på Megaflis å kjøpe et nytt lokk?

Hvordan vet man om det passer egentlig?

Anonymkode: 13c0e...691

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes universelle, men vanligst er at du må kjøpe lokk tilhørende 'domerket' ditt.

Anonymkode: 33b6d...1ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvilke krav du har. Det finnes lokk som skal passe "alle" toaletter, og funker så lenge du kommer til så du får festet mutteren under. Etter min erfaring blir disse litt mer sånn "one size fits none". Du får dekket til toalettskåla når lokket er nede, men ringen stikker alltid litt utenfor her og dekker ikke skikkelig der, og etter hvert som du bruker det forskyver det seg mer og mer og blir vanskeligere og vanskeligere å få på rett kjøl igjen. 

Jeg hadde bestilt ett som er beregnet på toalettet ditt, det blir mye penere og mer holdbart. 

Anonymkode: 4179d...b1b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på hvilke krav du har. Det finnes lokk som skal passe "alle" toaletter, og funker så lenge du kommer til så du får festet mutteren under. Etter min erfaring blir disse litt mer sånn "one size fits none". Du får dekket til toalettskåla når lokket er nede, men ringen stikker alltid litt utenfor her og dekker ikke skikkelig der, og etter hvert som du bruker det forskyver det seg mer og mer og blir vanskeligere og vanskeligere å få på rett kjøl igjen. 

Jeg hadde bestilt ett som er beregnet på toalettet ditt, det blir mye penere og mer holdbart. 

Når det er sagt: Om toalettet ditt er gammelt eller ukurant nok til at det ikke er mulig å få tak i spesiallokk vil selvsagt et nytt "universallokk" likevel være mye bedre enn det gamle gulnede plastlokket som det ikke lenger er mulig å få rent. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Dette er et vegghengt klosett som var her da vi kjøpte huset i fjor. Toalettet i seg selv er helt greit, og ser relativt nytt ut. Jeg tviler på at det var særlig kostbart. Toalettringen er av plastikk, og det knirker noe voldsomt når man setter seg ned. Jeg blir gal. Det må byttes! Jeg har ikke sett noe merke på toalettet, så jeg får legge meg på alle fire og studere under.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar!

Dette er et vegghengt klosett som var her da vi kjøpte huset i fjor. Toalettet i seg selv er helt greit, og ser relativt nytt ut. Jeg tviler på at det var særlig kostbart. Toalettringen er av plastikk, og det knirker noe voldsomt når man setter seg ned. Jeg blir gal. Det må byttes! Jeg har ikke sett noe merke på toalettet, så jeg får legge meg på alle fire og studere under.

Du kan også sjekke panelet rundt spyleknappen, og evt. bak panelet om det er mulig å løsne det. :) 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan også sjekke panelet rundt spyleknappen, og evt. bak panelet om det er mulig å løsne det. :) 

Når det er vegghengt så har ikke merket på knappen noe å si om hvilken skål det er. 

TS: ta bilder av porselensskålen (ikke setet) og ta det med inn i en rørleggerbutikk. Vanligvis ser de med en gang hvilken skål det er. Men ta gjerne noen mål også hvis det er et "Kina" produkt. 

Anonymkode: 1d8d5...897

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...