Gå til innhold

Oppfordrer til forsikringssvindel ved kjøp av trygghetsavtale


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen her inne erfart å kjøpe elektronikk (PC, mobil etc.) fra en el-kjede og så blitt forsøkt solgt en såkalt trygghetsavtale? I så fall, har du opplevd at butikkmedarbeiderne forsøker å selge denne forsikringen/trygghetsavtalen ved å si "Hvis du kjøper denne kan du "miste" dataen i bakken om et år og få en ny her"? Altså at de oppfordrer til forsikringssvindel og forteller kunden at de for eksempel kan miste varen i bakken med vilje eller søle på den med vilje for å selge trygghetsavtalen. 

Anonymkode: b65fe...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De mener ikke at du skal gjøre det med vilje. Men de informerer om at det er en idiotforsikring, er du klønete så lønner det seg. 

Anonymkode: 6d8c6...03b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg har opplevd flere ganger at de mener vanlig forsikring ikke gjelder, eller at jeg ikke har noen dekning i lovverket for feil med produktet. Hadde en forbrukersak med Expert for en tid tilbake der de sa rett ut at de ikke ville ta et ødelagt produkt inn til reperasjon fordi jeg ikke hadde kjøpt deres forsikring. Nå er jeg godt over snittet god i forbrukerrettigheter, så da ble det klasket bordet med norsk lov, noen kinkige spørsmål om de ikke fulgte lovverket, samt lovnad om omtale til rette instanser dersom de ikke forholder seg til de plikter loven pålegger salgsstedet. Etter et møte med en butikksjef som ble rød i toppen og nok angret på at han skulle forsøke å "sette meg på plass" forran alle kundene i butikken, måtte de pent ta produktet inn til reperasjon. Bare for morro skyld ringte jeg også mitt forsikringsselskap mens jeg stod med denne oppblåste tullingen av en sjef, og de bekreftet at forsikringen hadde dekket reperasjon hvis ikke det var innen garantitiden. Som jeg koste meg når jeg forran alle virkelig kunne gni inn at de gjorde feil. Så konklusjonene er: ikke tro på butikken, norsk lov dekker ting opp til garantitid og har du en god innboforsikring er det bedre enn det elektroforhandlerne kommer opp med. 

Anonymkode: 3eb64...437

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne typen forsikringer har forbrukerrådet og andre gjentatte ganger gått ut i media og frarådet folk å bruke penger på. 

Ja, selv luksusfellens eksperter mener den er å kaste penger ut av vinduet. 

Anonymkode: 7234d...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd det selv, men ei venninne under studietiden kjøpte PC med forsikring en gang hvor selgeren fortalte at hun "kunne søle en kopp kaffe på den eller "miste" den ned trappa om x antall år og få en ny gratis". Så hun mente det var et godt kjøp, for hun "fikk jo ny om x antall år". Problemet var bare at da hun "sølte" en kopp med drikke på PC'en ble den slett ikke ødelagt, den ble bare rar og ekkel. :fnise: 

Anonymkode: e14de...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...