AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #1 Skrevet 31. juli 2017 Hei, i forrige uke fikk jeg tilbud om jobbintervju for en stilling som hvilende nattevakt på en omsorgsklinikk. I dag fikk jeg vite at det er gruppeintervju. Jeg synes det er litt dumt å få vite dette nå, da jeg ikke har så lyst til dette, men "shit la gå". Hva kan jeg forvente fra et slik intervju iht stillingen? Takk på forhånd. Anonymkode: e1231...3c6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #2 Skrevet 31. juli 2017 Merkelig å ha gruppeintervju for den type stilling, synes jeg. Anonymkode: 821f7...881 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #3 Skrevet 31. juli 2017 Vanskelig å si for akkurat den stillingen, kommer an på om det er en stilling som krever at du har en fagutdanning av noe slag. eks sykepleie, vernepleie, barnevernspedagog. da kan det være man skal diskutere noe. jeg har vært på gruppeintervju to ganger og det ble gjort på forskjellige måter begge gangene. det ene fikk vi forskjellige oppgaver vi løste på egenhånd og presenterte siden i plenum, hvor det da endte opp med å bli mer en samtale i en gruppe. De som intervjuet var veldig delaktige og det var en hyggelig stemning. de startet det hele med at man fikk presentere seg (dette gjorde de på begge intervjuene), jeg sa da ikke bare navn og alder men hadde forberedt litt slik at jeg fikk sagt noe av mine styrker og hvilke sider ved meg jeg har fått utvikle som var relevante for den jobben jeg søkte. dette gjør stort sett ikke den andre, en lur måte å være sikker på å synes i en gruppe. viser selvtillit og engasjement, hvis du forbereder noen setninger om hvorfor du vil ha jobben og egner det til dette er det sikkert lurt. det andre fikk vi et case vi fikk 20 min på å tenke ut problemer og løsninger på hver for oss, deretter ble vi plassert i en sirkel mens de som intervjuet satt på utsiden og vi skulle diskutere og legge frem våre tanker i en diskusjon med de andre. det var da ca 9 -10 andre og diskutere med. Det de ville var å se hvem som tok ordet og fagkunnskap. litt mer" aggressiv "måte å gjøre det på, men det handler om å synes og ikke være redd for å ta ordet. som hvilende nattevakt må de vite om du kan takle situasjoner på natt uten å ha noen å spørre om hjelp eller råd, de vil vite hvordan du takler press. jeg vet ikke om det er et sted med våken nattevakt, da skal du jo bistå hvis noe skjer. hvis ikke er du ofte alene om avgjørelser og kan måtte håndtere uforutsette hendelser. Begge gangene opplevde jeg at det gikk helt fint, og ikke var noe å grue seg til. Lykke til;) Anonymkode: 0d43e...b07
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #5 Skrevet 8. august 2017 hei! jeg er blitt innkalt til gruppeintervju på hvilende nattevakt også. hvordan gikk intervjuet? hvordan foregikk det? Anonymkode: 8ed44...32c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå