AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #1 Skrevet 31. juli 2017 Er det innafor å kjøpe en pent brukt ting på finn.no og gi dette i bursdagsgave/ julegave til eget barn? Dette er noe som barnet ønsker seg veldig, men som i utgangspunktet er for dyrt å gi hvis man kjøper det nytt. Det er en ting som ikke bærer preg av at det er brukt, og barnet er såpass lite at det ikke forstår at det er brukt. Vet at det vil bli veldig populært hos barnet, men føler likevel at det kanskje blir litt feil? Hva tenker dere? Anonymkode: 0d3d5...063
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #2 Skrevet 31. juli 2017 Nei, det er bare toppen av fattigslig å ikke ville kjøpe det selv. Anonymkode: 32517...cbc 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 Populært innlegg #3 Skrevet 31. juli 2017 Så klart det er innafor! Herlighet Anonymkode: 5300e...c7f 70
anonymLala Skrevet 31. juli 2017 #4 Skrevet 31. juli 2017 ingen problem. Barn bryr seg da ikke om slikt 22
Lou Salome Skrevet 31. juli 2017 #6 Skrevet 31. juli 2017 Sånn type sykkel, nettbrett, telefon, spillkonsoll, akvarium? Helt innafor, og ganske vanlig. 18
metempsychosis Skrevet 31. juli 2017 #7 Skrevet 31. juli 2017 Våres barn har vokst opp med resirkulerte gaver (alltid i god stand), det være seg den dyrere typen (alla kolleksjons-Transformers) eller rett og slett Playmobil/Lego. Bruk og kast er det nok av i verden, plast er ikke det mest miljøvennlige og leker er generelt sett laget i Kina/Asia (under hva slags arbeidsvilkår?)... Og dette vet barna, som er mer en fornøyde med gjenbruks-leker Helt innenfor i mine øyne, og noe flere burde få sansen for 27
Gjest chisandra Skrevet 31. juli 2017 #8 Skrevet 31. juli 2017 Det er ikke bare innafor, det høres til og med svært miljøvennlig og fornuftig ut, ts.
Liven_ Skrevet 31. juli 2017 #9 Skrevet 31. juli 2017 Absolutt! Ikke tenkt på det og vær glad for at du klarte å spare penger! Jeg kjøpte rulle sko til datter som var kun brukt to ganger. Såg helt nye ut men jeg Kjøpte to nye såler til 60 kr. Hun var såååå glad. Men ville aldri kjøpt denne merke til fullpris:-) 8
Sillyline Skrevet 31. juli 2017 #10 Skrevet 31. juli 2017 Ja, absolutt! Jeg er veldig fan av gjenbruk, og kjøper ofte både klær og leker til barna på finn 8
Myrthel Skrevet 31. juli 2017 #11 Skrevet 31. juli 2017 Det synes jeg absolutt er helt innafor. Man trenger heller ikke å ha dårlig råd for å gjøre det - det kan like godt velges ut fra miljøbevissthet. Kjøpe brukte gaver til andre enn egne barn synes jeg blir litt "feil". Det burde absolutt ikke være noe galt, men ikke alle liker brukt - og da ville jeg fått følelsen av å være "smålig". 2
Minlillesky Skrevet 31. juli 2017 #12 Skrevet 31. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det innafor å kjøpe en pent brukt ting på finn.no og gi dette i bursdagsgave/ julegave til eget barn? Dette er noe som barnet ønsker seg veldig, men som i utgangspunktet er for dyrt å gi hvis man kjøper det nytt. Det er en ting som ikke bærer preg av at det er brukt, og barnet er såpass lite at det ikke forstår at det er brukt. Vet at det vil bli veldig populært hos barnet, men føler likevel at det kanskje blir litt feil? Hva tenker dere? Anonymkode: 0d3d5...063 Det er klart det er innenfor! Jeg synes det er flott flere får opp øynene for å kjøpe/ta imot brukte ting. Det er for mye kjøp og kast i samfunnet. Som oftest er de brukte tingene like hele og fine. Det blir ikke feil, og hva andre mener om det er egentlig ikke noe du behøver å tenke på. De får mene det de vil. Kjør på! 6
Gjest Sugemerke Skrevet 31. juli 2017 #13 Skrevet 31. juli 2017 Det er innenfor, både økonomisk og miljømessig. Hadde alle kjøpt ting brukt ville vi kanskje hatt en klode om noen år og.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #14 Skrevet 31. juli 2017 Til egne barn er det absolutt greit, i alle fall når barnet selv synes det og/eller ikke har begrep om brukt eller nytt. Jeg ønsket meg ofte brukte ting i oppveksten, fordi jeg visste at foreldrene mine hadde en bestemt sum de kjøpte gave for, så hvis de kjøpte brukt, så fikk jeg mer. Anonymkode: 7375c...867 5
Sirah Skrevet 31. juli 2017 #15 Skrevet 31. juli 2017 Ja det er absolutt innafor. Ta en iphone eller et nettbrett som eksempel: Jeg syntes det er fullstendig galskap å skulle blåse 6,000-7,000 kr på en splitter ny telefon til en 10åring som sikkert kommer til å miste/knuse den. Da er det mye bedre å bruke en brøkdel på en pent brukt en på finn som kan gjøre jobben like bra som en ny en. Mange selger jo også omtrent ubrukte spillkonsoller av den enkle grunn at de ikke bruker dem. Bare tull å kjøpe nytt dersom man kan finne noe tilsvarende på finn. 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #16 Skrevet 31. juli 2017 Ja, det burde være normen. Forbrukersamfunnet er forkastelig. Anonymkode: bf7d8...d5b 15
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #17 Skrevet 31. juli 2017 Jeg og min søster har gitt beskjed til familien om at de gjerne kan kjøpe brukt til barna våre, enten det er klær eller leker. Vi har også fått en del fra venner som er ferdige med småbarnsperioden, og alle er fornøyde med den ordningen. Anonymkode: 4118e...946 8
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #18 Skrevet 31. juli 2017 Det gjorde jeg til jul i fjor, ungene ble kjempeglade. Anonymkode: 0762d...0b0 5
Baconlove Skrevet 31. juli 2017 #19 Skrevet 31. juli 2017 100% innenfor. Vi har gjort dette i ett par år nå. Og sønnen vår har fått mye mer Lego til jul enn det han ellers ville om vi skulle ha kjøpt alt helt nytt. Så ville ikke vært redd for det :-) 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #20 Skrevet 31. juli 2017 Ja! Er kjemepositivt at barn lærer at de kan få like mye glede av en brukt gjenstand som ved en ny😊 Anonymkode: b1a08...21e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå