AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #1 Skrevet 31. juli 2017 Jeg er en mann på 34 som nylig har sagt opp jobben for å reise og ha det moro, kanskje et år eller mer. Min mor er sur, hun vil at jeg skal kjøpe leilighet, få en ny jobb med engang, og stifte familie. Jeg har ikke lyst til noen av de tingene, og tror ikke jeg noensinne har lyst på no unge. Min bror er 3 år eldre enn meg, og har heller ikke tenkt å få familie. Noen av dere som føler dere kjiipe fordi dere aldri kommer til å gjøre deres mor til en bestemor, altså aldri kommer til å føre familiegenene videre ? Jeg tror jeg hadde hatet å være far, så kan rett og slett ikke gjøre det bare for å gjøre min mor glad... Anonymkode: 2d08e...0d2 2
Xanadus Skrevet 31. juli 2017 #2 Skrevet 31. juli 2017 Følg hjertet ditt. Ingen , heller ikke din mor , kan kreve hvordan livet ditt skal leves. Ha ikke dårlig samvittighet. Jeg kan forstå at hun ønsker seg barnebarn, men ikke at hun skal bli sur når hun ikke får. Jeg selv har voksne barn, og håper på barnebarn en dag, men jeg det viktigste må jo være at barna lever livet sitt sånn det er rett for de selv. 7
Tvist Skrevet 31. juli 2017 #3 Skrevet 31. juli 2017 Jeg har ingen barn, har fortalt henne at jeg ikke får noen. Hun mener det er trist og tror jeg vil angre. Men så har min søster fått flere barn, så jeg slipper å ha dårlig samvittighet. Synes da med synd på min samboers mor som har to sønner som ikke får barn. Men det er vårt valg, hun hadde uansett bare sett barna i ferier o.l.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #4 Skrevet 31. juli 2017 Bare du ikke brenner noen broer underveis i tilfelle du ombestemmer deg, tenker da på sterilisering fks. min mann ønsket verken hus eller barn da jeg møtte ham da han var 32 år. To år senere så sitter han stolt som en hane mens han klapper meg på babymagen. Han sa det var fordi det hadde ikke føltes rett før han traff meg, men det trenger jo ikke være sånn for deg. Anonymkode: cbebf...929 7
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #5 Skrevet 31. juli 2017 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en mann på 34 som nylig har sagt opp jobben for å reise og ha det moro, kanskje et år eller mer. Min mor er sur, hun vil at jeg skal kjøpe leilighet, få en ny jobb med engang, og stifte familie. Jeg har ikke lyst til noen av de tingene, og tror ikke jeg noensinne har lyst på no unge. Min bror er 3 år eldre enn meg, og har heller ikke tenkt å få familie. Noen av dere som føler dere kjiipe fordi dere aldri kommer til å gjøre deres mor til en bestemor, altså aldri kommer til å føre familiegenene videre ? Jeg tror jeg hadde hatet å være far, så kan rett og slett ikke gjøre det bare for å gjøre min mor glad... Anonymkode: 2d08e...0d2 Du er jo så ung! En del blir klar for å bli far da de er 47-50 år. 🙂 Anonymkode: b6b7f...fec 2
Simbyxor Skrevet 31. juli 2017 #6 Skrevet 31. juli 2017 Sånn er mannf.. eh, jeg mener guttunger, idag! Reise rundt, feste, ha det GØY. Heeeele tiden! For hele livet skal handle om å bare gjøre hva faen man vil hele tiden, og tenke på seg selv hele tiden. Kjøp klær slaver har laget, bruk dyretestede produkter, kjøp mishandlet kylling i butikken, og den eneste grunnen til at folk trykker på den røde knappen på panteautomaten er at de kan vinne penger. Til seg selv. Meg, meg, meg, min nytelse. Tilfeldig sex, og annen faenskap. Sorry, men jeg er bare så lei av umodne personer som aldri klarer å bli voksne, som aldri evner å reflektere over seg selv, grunne mennesker det ikke går an å ha en dyp samtale med, for alt som står i hodet på dem er: MEG 9
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #7 Skrevet 31. juli 2017 Så kult at du gjør dette! Si fra hvis du ønsker en reisepartner jeg er selv 30, singel og ønsker (foreløpig) ikke barn. Mine foreldre maser og maser. For meg virker barn som et evig slit. Men kanskje vil krg ombestemme meg hvis jeg møter den rette mannen. Anonymkode: f1e5e...47c 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #8 Skrevet 31. juli 2017 Synes det er bra for barn at folk som ikke ønsker å bli foreldre dropper å bli det. Moren din har ingenting med ditt valg å gjøre med mindre det at du har sagt opp jobben fører til ekstrautgifter for henne og en ekstra gratis-leieboer på ubestemt tid. Anonymkode: 7574c...035 8
Minlillesky Skrevet 31. juli 2017 #9 Skrevet 31. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en mann på 34 som nylig har sagt opp jobben for å reise og ha det moro, kanskje et år eller mer. Min mor er sur, hun vil at jeg skal kjøpe leilighet, få en ny jobb med engang, og stifte familie. Jeg har ikke lyst til noen av de tingene, og tror ikke jeg noensinne har lyst på no unge. Min bror er 3 år eldre enn meg, og har heller ikke tenkt å få familie. Noen av dere som føler dere kjiipe fordi dere aldri kommer til å gjøre deres mor til en bestemor, altså aldri kommer til å føre familiegenene videre ? Jeg tror jeg hadde hatet å være far, så kan rett og slett ikke gjøre det bare for å gjøre min mor glad... Anonymkode: 2d08e...0d2 Lev livet som DU ønsker å leve livet DITT: Ikke lev livet ditt etter hva andre forventer og ønsker.. 7
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #10 Skrevet 31. juli 2017 2 timer siden, Simbyxor skrev: Sånn er mannf.. eh, jeg mener guttunger, idag! Reise rundt, feste, ha det GØY. Heeeele tiden! For hele livet skal handle om å bare gjøre hva faen man vil hele tiden, og tenke på seg selv hele tiden. Kjøp klær slaver har laget, bruk dyretestede produkter, kjøp mishandlet kylling i butikken, og den eneste grunnen til at folk trykker på den røde knappen på panteautomaten er at de kan vinne penger. Til seg selv. Meg, meg, meg, min nytelse. Tilfeldig sex, og annen faenskap. Sorry, men jeg er bare så lei av umodne personer som aldri klarer å bli voksne, som aldri evner å reflektere over seg selv, grunne mennesker det ikke går an å ha en dyp samtale med, for alt som står i hodet på dem er: MEG Skjønner ikke hva den mishandla kyllingen har med saken å gjøre. Men til tross for noe parodisk innlegg: litt enig: det nye mannsidealet er liksom litt for ofte den typen "mann" ts representerer: egoister med overfladiske verdier som faktisk genuint mener at å fylle hele livet sitt med ting som bare er underholdning egentlig er meningsfullt. Men på den annen side erdet like greit at sånne folk ikke får barn og heller holder seg for seg selv. Det vitner ikke om ryggrad eller karakter. Anonymkode: 9a444...8fd 1
Hoihoihoi Skrevet 31. juli 2017 #11 Skrevet 31. juli 2017 Ditt liv og du må leve det slik du selv vil. Så klart får din mor lov å ønske andre ting for deg, men det er hennes «problem» og ikke ditt. Du «skylder» ingen å få barn eller leve livet ditt på en bestemt måte. 2
Gjest Paranoid Skrevet 31. juli 2017 #12 Skrevet 31. juli 2017 (endret) Morra mi hadde vært en ræva bestemor. Jeg skal aldri ha unger. Brente broen da jeg var 25. Endret 31. juli 2017 av Paranoid Skrev feil
SnuskeLuska Skrevet 31. juli 2017 #13 Skrevet 31. juli 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hva den mishandla kyllingen har med saken å gjøre. Men til tross for noe parodisk innlegg: litt enig: det nye mannsidealet er liksom litt for ofte den typen "mann" ts representerer: egoister med overfladiske verdier som faktisk genuint mener at å fylle hele livet sitt med ting som bare er underholdning egentlig er meningsfullt. Men på den annen side erdet like greit at sånne folk ikke får barn og heller holder seg for seg selv. Det vitner ikke om ryggrad eller karakter. Anonymkode: 9a444...8fd Det er mer "ryggrad og karakter" å følge strømmen rett inn i A4-livet så fort som mulig? 14
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #14 Skrevet 1. august 2017 På 31.7.2017 den 9.09, Simbyxor skrev: Sånn er mannf.. eh, jeg mener guttunger, idag! Reise rundt, feste, ha det GØY. Heeeele tiden! For hele livet skal handle om å bare gjøre hva faen man vil hele tiden, og tenke på seg selv hele tiden. Kjøp klær slaver har laget, bruk dyretestede produkter, kjøp mishandlet kylling i butikken, og den eneste grunnen til at folk trykker på den røde knappen på panteautomaten er at de kan vinne penger. Til seg selv. Meg, meg, meg, min nytelse. Tilfeldig sex, og annen faenskap. Sorry, men jeg er bare så lei av umodne personer som aldri klarer å bli voksne, som aldri evner å reflektere over seg selv, grunne mennesker det ikke går an å ha en dyp samtale med, for alt som står i hodet på dem er: MEG Anonymkode: d1c0f...9d6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #15 Skrevet 1. august 2017 På 31.7.2017 den 9.09, Simbyxor skrev: Sånn er mannf.. eh, jeg mener guttunger, idag! Reise rundt, feste, ha det GØY. Heeeele tiden! For hele livet skal handle om å bare gjøre hva faen man vil hele tiden, og tenke på seg selv hele tiden. Kjøp klær slaver har laget, bruk dyretestede produkter, kjøp mishandlet kylling i butikken, og den eneste grunnen til at folk trykker på den røde knappen på panteautomaten er at de kan vinne penger. Til seg selv. Meg, meg, meg, min nytelse. Tilfeldig sex, og annen faenskap. Sorry, men jeg er bare så lei av umodne personer som aldri klarer å bli voksne, som aldri evner å reflektere over seg selv, grunne mennesker det ikke går an å ha en dyp samtale med, for alt som står i hodet på dem er: MEG Man kan faktisk ha en dypere samtale om Me, Myself and I. Bedre det enn alle som maser om kildesortering og skal redde verden. Shallow is Profond. Anonymkode: b6b7f...fec 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #16 Skrevet 2. august 2017 På 31.7.2017 den 9.09, Simbyxor skrev: Sånn er mannf.. eh, jeg mener guttunger, idag! Reise rundt, feste, ha det GØY. Heeeele tiden! For hele livet skal handle om å bare gjøre hva faen man vil hele tiden, og tenke på seg selv hele tiden. Kjøp klær slaver har laget, bruk dyretestede produkter, kjøp mishandlet kylling i butikken, og den eneste grunnen til at folk trykker på den røde knappen på panteautomaten er at de kan vinne penger. Til seg selv. Meg, meg, meg, min nytelse. Tilfeldig sex, og annen faenskap. Sorry, men jeg er bare så lei av umodne personer som aldri klarer å bli voksne, som aldri evner å reflektere over seg selv, grunne mennesker det ikke går an å ha en dyp samtale med, for alt som står i hodet på dem er: MEG Så dette er konklusjonen din og inntrykket ditt av TS?? Fordi han velger å reise samt ikke har ønske om å få barn er han altså en egoist? Og grunn faktisk. Hva vet du f.eks om utdannelsen han har? Du høres bitter ut.. kan du forklare nærmere hva du mener? for alt du vet kan TS være vegetarianer, opptatt av miljø etc. De mest oppegående og reflekterte menneskene jeg kjenner/har møtt har reist mye, og opplevd! Og du-jeg er frivillig barnløs og elsker å reise 😊 gjør det meg til en egoistisk og grunn person? Anonymkode: 3e11b...9cd 8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #17 Skrevet 2. august 2017 På 31.7.2017 den 11.37, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hva den mishandla kyllingen har med saken å gjøre. Men til tross for noe parodisk innlegg: litt enig: det nye mannsidealet er liksom litt for ofte den typen "mann" ts representerer: egoister med overfladiske verdier som faktisk genuint mener at å fylle hele livet sitt med ting som bare er underholdning egentlig er meningsfullt. Men på den annen side erdet like greit at sånne folk ikke får barn og heller holder seg for seg selv. Det vitner ikke om ryggrad eller karakter. Anonymkode: 9a444...8fd Men hva har overfladiske mannfolk med TS å gjøre?TS vil ut å se verden, få et større perspektiv. Han velger bort barn. Jeg er glad han står for sitt valg, skulle ønske det var flere som gjorde det. Kjenner flere menn med barn som i utgangspunktet ikke ønsket dette og som ikke virker særlig lykkelige. Jeg skjønner faktisk ikke hvordan ditt innlegg er relevant ifh TS sin situasjon..TS- du får ikke barn fordi moren din ønsker barnebarn.Barn er ikke som et kjæledyr en får bare fordi alle andre har, eller for å please familie. Et barn må følges opp i MINST 18år. Er du uheldig får du et barn med spesielle behov, et barn med rusproblemer, psykiske problemer etc. Foreldre er man livet ut, det skal man ikke ta lett på. Så TS, reis og nyt tilværelsen, ikke la deg påvirke av andres A4 syn på livet. Det som er ideallivet for andre er ikke det for deg. Anonymkode: 3e11b...9cd 6
Gjest Skrevet 2. august 2017 #18 Skrevet 2. august 2017 Tråden er ryddet for personangrep. Ann Christin, mod
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #19 Skrevet 2. august 2017 Jeg er frivillig barnløs. Aldri ønsket barn, og er såpass opp i årene at jeg nok ikke forandrer mening med tiden. Er enebarn og, så det blir ingen barnebarn til mine foreldre. Men det går helt greit. Det er ikke de som må ta hele småbarnsperioden sånn sett. Skjønner ikke helt hvorfor det er egoistisk å ikke sette uønskede barn til verden. Det finnes nok menn som ønsker barn, så dere som er lei "guttunger" som ikke vil ha A4 livet, får starte å lete etter de som vil ha det da. Ikke spiser jeg mishandlet kylling forøvrig. Ikke fester og fyller jeg. Og jeg prøver å velge klær som kommer fra arbeidere med best mulig forhold. Siden det har noe å si i spørsmålet om man vil ha barn eller ikke... Og hvorfor har man ikke ryggrad og karakter ved å ikke ønske barn? Anonymkode: bf0f2...eae 6
Gjest paragone Skrevet 2. august 2017 #20 Skrevet 2. august 2017 (endret) gg3432 Endret 20. april 2020 av paragone
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå